2003127704.png
Algemene informatie over firmware updates voor de Ubee UBC1318ZG van Ziggo.
De Ubee UBC1318ZG is een kabelmodem bedoelt voor de zakelijke markt.

Bijzonder aan dit modem is dat het niet de gevreesde Intel Puma chipset bevat.
Daarnaast heeft dit modem geen WiFi en is het energieverbruik lager dan de Connectbox.
Het is dan ook een perfect modem om in Bridge mode te draaien, met daar achter een eigen router naar keuze.
Hoe weet ik welke firmware ik heb

Hiervoor dien je in te loggen in je kabelmodem:​
http://192.168.178.1 > Beheer > Informatie​
of​
http://192.168.100.1 > Beheer > Informatie​

Hoe kan ik de firmware updaten?

Je kunt niet zelf de firmware updaten. Ziggo zal indien nodig een firmware update klaar zetten welke automatisch naar de modems worden verzonden. Soms kun je een firmware update wel forceren door het kabelmodem te herstarten.​
De firmware wordt in fases uitgerold. Het kan soms maanden duren voordat de update er overal opstaat. Maak je dus geen zorgen als jij nog een andere firmware update hebt.​

Release info

FirmwareDatum (*)Opmerking
12.5.8011.S15.ZIGGOMei 2022
  • Onbekend
12.5.8008.S15.ZIGGOJuni 2021
  • Bekend probleem dat IPv6 tunnels niet meer werken met deze release, helaas nog niet opgelost
12.5.8007.S15.ZIGGOApril 2021
12.5.3208Onbekend
  • Geen release notes bekend
12.5.3204Onbekend
  • Geen release notes bekend
(*) Datum: voor het eerst gesignaleerd op...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook 9.1.2103.102A en weer een berg geklooi met Wifi. Traag, of webpagina's helemaal niet openen of Wifi valt uit.
 
Ik heb hem in bridge mode. Dus als 'dom' modem. En dat doet ie goed (stabiel 615/42 down/up):).
 
Laatst bewerkt:
Ik had met de vorige firmware ook al problemen met de Wifi.
Heb toen Smart Wifi uitgesteld.
En ineens waren de problemen verdwenen.

1629555903872.png
 
Bedankt voor de uitgebreide info bij de updates Rene!

Bij mij kwam pas veel later de 12.5.8008 upgrade door (ergens in de 2e week van Juli), maar ik merk zelfs verbetering in responsetijden naar de bekende DNS servers (OpenDNS/Cloudflare/Quad9).

En het modem draait naar wat het lijkt ook stabieler (meer als een 26 dagen up, voorheen was er wekelijks wel een timeout/reboot)

1629882176150.png


IPV6 gebruik ik (nog) niet :)
 
Dat had ik dus ook gemerkt, een lagere latency na de laatste update.
Het is maar ~1,5 ms wat je natuurlijk verder niet merkt, maar toch netjes:

1620894824666.png
 
Ook binnen in fZiggo na een reset
CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH
 
Ook mijn modem is vannacht spontaan gereset en ik heb nu CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH.

Maar omdat ik ook de zwarte wifiboosters van Ziggo heb (rebranded TP-link archer C7 met ziggo firmware) klapt na een reboot van de Connectbox de DHCP server eruit. Ik moet dan eerst de wifiboosters uitzetten, daarna de DHCP server herstarten door deze uit en weer in te schakelen. Daarbij moet je wel via ipv6 inloggen op de connectbox, of met een apparaat waarvan de ipv4 leaser nog niet is verlopen, anders kom je er niet in, want de dhcp server ligt eruit.
Daarna kunnen de wifiboosters weer aan.

Erg onhandig dat Ziggo dus onaangekondigd software gaat updaten want dan gaat vervolgens mijn internet deels plat. Ipv6 doet het nog wel, dus bijv. google.nl werkt ook nog.

Iemand enig idee of dit is op te lossen? Ziggo is niet geïnteresseerd in deze bug, want oplosbaar door apparaten te herstarten, maar het blijft irritant. Zou dit oplosbaar zijn met custom firmware op de ziggo boosters? (kan eigenlijk niet want ik heb er 1 in eigendom en 1 in bruikleen) en het echte probleem zit eigenlijk in de connectbox, want daarin crasht de dhcp server.
 
Terug
Bovenaan