Foutcode 9097

robin47

Forum Gebruiker
Berichten
4
Na weken gestuntel met aansluiting Mediabox XL op tv: AOP was verouderd; kabels te dun; tv-versterker niet retourgeschikt; verkeerde connectoren, lijkt nu alles voor elkaar: wel prima tv-ontvangst alle kanalen, maar geen interactief verkeer: code CS9097. Diverse mogelijkheden nagegaan: internet-kabel werkte ook op de Humax; dus lijkt mij die goed; de mediabox staat op 'snelle start'.. Tot nog toe vergeefs. Ik heb alles-in-een met tv-complete: pakket tv-standard. Wat kan ik nog meer doen?
 
internet-kabel werkte ook op de Humax; dus lijkt mij die goed;
De mediabox XL met de nieuwe software gebruikt internet via coax, dus je moet deze helemaal niet op je modem aansluiten. Of heb je nog de oude software op de Mediabox XL en gebruik je hem ook als modem?
 
Nee, ik heb een nieuwe box gekregen met nieuwe sotfware en nee, ik gebruik hem niet als modem. Dus de internet-kabel kan ik er gewoon afhalen?
 
Ja, interactieve TV etc. gaat allemaal via het interne modem over de coaxkabel. Maak je box ook 1 minuutje stroomloos hierna.
 
Wonder, o wonder! Na simpelweg de internetkabel los te maken van de mediabox: hij doet het! Gewoon wat-ie moet doen: tv-kanalen weergeven; opnemen en weer later afspelen en films bekijken. Ik ben (eindelijk) er tevreden mee. Dank voor de tips. Die waren nodig, want ondersteuning door Ziggo zelf is maar moeizaam. Goede tip voor ziggo: het is absoluut niet overbodig om er bij de levering van de mediabox een (link naar) een gebruikerinstruktie bij te leveren. Spaart hoop ongemak en gezeur en meer tevreden klanten!
 
nou Robin 47 ik ben Ron 46 nu 75jaar een maand geleden ook zo’n nieuwe mediabox gekozen om een andere en nieuw uitdagingen te zien maar ook helaas fout-code CS9097 iedere keer als ik de tv aan zet moet ik de OOOO indrukken daar den ik niet blij van meneer Ziggo
 
Ook bij ons regelmatig problemen na update mediabox XL
Als eerste de mediabox zoals omschreven op Ziggo site van Eco op snelle start omgezet toch geen verbetering.
Foutcode CS2004 en CS9097 aan de orde van de dag.
Haperend beeld en geen mogelijkheid tot terugkijken.
Alle Coax kabels van Hirschmann en UTP type cat6.
Alle aansluitingen en connectoren gecontroleerd en aangedrukt maar geen verbetering.
Ook vanavond weer haperend beeld tot ik zoals omschreven in dit forum de UTP kabel uit mediabox verwijderd.
Media box opnieuw opgestart en nu functioneerd alles al twee uur zonder problemen.
Hoop dat dit de oplossing is, bedankt voor jullie tips.
Waarom geeft Ziggo dit niet aan op hun instructie bij update?
 
Waardeloos van Ziggo dat ze dit niet als oplossing bieden.
Ik dacht er goed aan te doen, internet via UTP.
Dat werkte ook tot vorige week. Vervolgens cs9097.
Nu zonder utp kabel werkend gekregen.
 
Terug
Bovenaan