Ziggo Smart Wifi uitschakelen???

Shadowranger

Forum Gebruiker
Berichten
616
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste forumleden, Webcare,

Ik zit met een probleem dat ik de laatste tijd veel te maken heb met een kortdurende wegvallende Wifi verbinding. Ik heb een Compal Connect Box, nu zo'n 1,5 jaar oud.

Ik gebruik zowel de 2,4 GHz als de 5Ghz band en heb de kanalen waar deze op uitzenden gefixeerd om geen problemen te krijgen met de wifi netwerken in de buurt. Met deze instellingen heb ik nog niet eerder dit probleem gehad.

Echter is er sinds de laatste update van de CB iets toegevoegd (zie screenshot in rood kader), waardoor ik vermoed dat dit het probleem veroorzaakt. Ik zie namelijk een extra optie in de instellingen genaamd "Ziggo Smart Wifi", maar deze is uitgegrijst. Echter staat de optie "kanaal optimalisatie ingeschakeld" aangevinkt en ik kan deze niet uitzetten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik toch deze optie kan uitzetten?

In afwachting van de reacties,


screenshot Compal CB Smart Wifi.png
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat de 'Ziggo Smart Wifi' optie grijs is omdat deze alleen werkt als Kanaal op Automatisch staat.
Zet Kanaal eens op Automatisch, waarschijnlijk dat je het dan wel in kunt stellen.
 
Inmiddels per PM Webcare ook benaderd met verwijzing naar dit topic.

@piente/ René: Heb gekeken indien ik de kanalen op automatisch zet of de "grijzige" regel dan anders wordt maar helaas, hetzelfde als wat piente al heeft opgemerkt.
 
Hier idem dito. Vooral bij 5 GHz levert dit bij mij problemen op.
 
Wifi hier geheel uitgezet. Wifi valt te vaak even weg. Gevolg is o.a. dat Toon geen verbinding meer heeft. Geen verlichting meer die automatisch aangezet wordt (via Toon).
Dus geen smart meer ;)

Meer over deze functie vindt je hier

 
Wifi hier geheel uitgezet. Wifi valt te vaak even weg. Gevolg is o.a. dat Toon geen verbinding meer heeft. Geen verlichting meer die automatisch aangezet wordt (via Toon).
Dus geen smart meer ;)

Als je een Hue Bridge hebt, kun je beter met een app alle instellingen doen. Ook veel meer mogelijkheden (afhankelijk van de gebruikte lampen natuurlijk). Ik gebruik hiervoor iConnectHue (betaald) en werkt dus los van de Toon. Eén keer instellen (12 lampen) en geen omkijken maar naar, tenzij je wat wil fröbelen. De Toon heb ik alleen verbonden met 3 Slimme Stekkers (Fibaro) voor het witgoed.

Anyway, uitval van wifi kan ik wel beamen. ben geen fan van de wifi in de Connectbox. De Experiabox v10 doet dat beter en daar is de Toon dan ook mee verbonden.
 
Ik heb 1 slimme stekker via toon en aangestuurd via de olisto app. en 1 rookmelder via Toon.
de Ikea stekkers zijn goedkoper en doen wel hun werk goed. Nu ook gekoppeld met de homekitt app van Apple waarmee je de verlichting bij zonsondergang kan laten aangaan (ook een uur voor zonsondergang bijv.)

Ik overweg om Mesh te gaan toepassen bijv. de netgear Orbi https://www.coolblue.nl/product/733895/netgear-orbi-rbk50-multiroom-wifi.html

Ik wil een stabiel werkend wifinetwerk zonder uitval ook al is het maar enkele seconden waardoor je verbinding weer opnieuw gemaakt moet worden.
 
Ik wil een stabiel werkend wifinetwerk zonder uitval ook al is het maar enkele seconden waardoor je verbinding weer opnieuw gemaakt moet worden.

Dat wilde ik ook.
Al mijn TP-Link bende de deur uit en alles van UniFi er voor terug.
Router, switches en 3 AP’s in huis en alle netwerk/WiFi problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ja, kost een paar centen maar ik ben er zeer content mee.
 
Tot nu toe weinig problemen met de wifi van de connect, maar gebruik dan ook geen Toon en zo ;)
Standaard voor de next boven, de foon , apps voor tv, tablet en de switch (nintendo)
 
Terug
Bovenaan