Mediabox Next aansluiten

Dan krijg je geen beeld, een kabel heeft geen processor en weet dus niet welke data het doorstuurt. Als er dus minder data doorheen komt dan aangestuurd kan de tv daar geen kaas van maken en blijft het beeld zwart.
 
@terrestrial Maar wat zou er gebeuren wanneer je een 4k zender gaat bekijken met een hele oude hdmi kabel (low speed). Krijg je dan geen beeld of beeld met een lagere bitrate?

Je zult in de meeste gevallen gewoon beeld krijgen en niks merken.

Die zin klopt niet, "maximaal" moet vervangen worden door "minimaal". Dat houd dus in die resoluties gegarandeerd gehaald worden, maar dat sluit een hogere resolutie niet uit.

Psies ga je echter hogere framerates of dergelijk gebruiken of een hele lange kabel dan kan je eerder handshake problemen of zwart beeld verwachten.
 
Vrijdagavond de Next box aangesloten en tot nu toe lukt het niet de installatie door te lopen. Blijft op het scherm staan met melding CS1010 (abonnement niet herkend). Uiteraard contact met klantenservice gehad (vrijdag en zaterdagavond) en men heeft eea aan hun kant technisch/administratief een schopje gegeven. Maar tot nu toe niets...schiet niet echt op helaas. Men gaf aan dat het maximaal 1 dag duurt na de laatste actie van hun kant, dus nog even afwachten tot vanavond. Uiteraard doe ik zo af en toe even stekker uit stopcontact trekken en de Next weer aanzetten om te zien of m'n abonnement nu wordt herkend.

Klinkt dit bij iemand wellicht bekend...dat het zo lang duurt?
 
Klinkt dit bij iemand wellicht bekend...dat het zo lang duurt?
Het kan soms een paar uur duren maar dit klinkt niet goed.
Het enige wat je zelf nog kunt proberen is inloggen op Mijn Ziggo, en daar het zenderpakket opnieuw laten ophalen.
Dit vind je bij Producten onder het kopje Televisie, daar staat dan ergens 'Zenders en pincode herstellen'.
Kun je meteen even controleren of het serienummer wel klopt.
Als hier nog helemaal niets te vinden is van de Mediabox Next dan moet het waarschijnlijk nog verwerkt worden.
 
Dank...en het laatste is inderdaad het geval. De Next box staat nog niet vermeldt in Mijnziggo.

Zo te horen moet er dus eerst nog iets aan Ziggo kant gebeuren?
 
Terug
Bovenaan