subnet blokkade

LittleBit

Forum Gebruiker
Berichten
159
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn Ziggo router is een Technicolor TC7210 ( 192.168.178.1 )
Ik heb nu een device ( 192.168.178.18 ) dat via WLAN/WiFi werkt
en een device ( 192.168.178.13 ) dat via LAN/Ethernet werkt.

Beide devices zitten dus op hetzelfde subnet en op de DHCP-lijst van de router zie ik beide devices ook voorkomen.
En beide devices werken via de router met internet.

Alleen.... ik kan van WLAN-device-1 niet naar LAN-device-2 pingen of vice-versa.
Als WLAN en LAN nu elke een eigen subnet hadden dan kan ik me de scheiding voorstellen maar we praten hier over 1 subnet.
Ik kan geen firewall instelling in de router vinden welke de WLAN-LAN-communicatie blokkeert.
En er staat me bij dat dat met mn vorige router (de Ubee) wel lukte.

Iemand een suggestie ?
 
Staat bij de apparaten het reageren op ping wel aan?
Of worden ping request geblokkeerd door firewall's op de apparaten?
 
Wat devices zijn het?
PC met Windows?
Mischien staat het netwerk ingesteld als openbaar netwerk en moet je dat aanpassen naar particulier netwerk.
 
Die modem/router ken ik niet goed maar staat er misschien een optie aan die AP-isolation heet? Of iets wat daar op lijkt?
Dat zou precies dat effect teweeg brengen.
 
Heb het LAN-device (een laptop) verandert van LAN naar WLAN
en nu zit dus alles op het WLAN-deel en kan alles elkaar pingen. Het ligt dus niet aan de devices zelf.
 
Ik meen mij te herinneren dat ik eerder een bericht heb gelezen waarin werd gezegd dat er bij de TC7210 geen contact was tussen LAN en WLAN. Ik heb gezocht maar kon het niet vinden.
Mogelijk toch iets met de TC7210.
Stuur een PM aan Ziggo webcare. leg kort het probleem uit.
Vermeld je klantnummer, of postcode + huisnummer en eventueel een link naar dit topic.
 
Heb de router gereset en nu zien WLAN-deel en LAN-deel elkaar wel.
 
Terug
Bovenaan