Zoals aangegeven, de Plasma (60", niet zelf gekocht maar gerepareerd en nu weer stuk) is defect. Of deze wel of niet een DVB-C heeft is praktisch gezien dus irrelevant (en ook niet makkelijk te controleren aangezien hij stuk is...), maar toegevoegd voor de volledigheid.
Ik had ook kunnen zeggen dat van mijn 3 schermen er GEEN EEN een DVB-C tuner heeft. Ten tijde van het enige scherm dat ik zelf nieuw heb gekocht, stond digitale TV nog in de kinderschoenen en was (mij) nog niet duidelijk wat voor functie DVB-C of DVB-T had. Overigens in de winkel nog overgestapt van de geplande HD naar een andere FHD TV, dus toen al wel een toekomstbestendige keus gemaakt, maar niet op alle fronten.
Het extra gratis kastje heb ik besteld (en gaat op een CRT werken zolang ik nog geen nieuwe provider heb), maar voor de overige moet ik 30 euro betalen. Makkelijk te bekostigen nu mijn abonnement 18,70 euro per maand omlaag gaat. Eh wacht, hier maak ik een denkfout...
Overigens heeft zeker één echtpaar van de bovengenoemde mensen waarbij ik de TV heb geprogrammeerd naar digitaal, dit gratis kastje niet besteld omdat dit hen boven de pet gaat (absoluut geen domme mensen, maar dit ligt niet binnen hun interesse gebied). Hun beide slaapkamer TV's die nog analoog bekeken werden, zullen het dus ook niet meer doen.
En het feit dat ze een TV met DVB-C hebben is puur en alleen omdat we geen cadeau wisten voor hun 40 jarig huwelijk en er ééntje gekocht hebben. Anders keken zij ook nog gewoon op hun CRT waar ze volledig tevreden mee waren. Ook het verschil tussen FHD en analoog zal hen een zorg zijn, verschil zag één van de twee toch niet.
Ook met die TV heb ik absoluut niet opgelet of er een tuner in zat: ze wisten niet beter of ze hadden een analoog abonnement (paar jaar terug), en pas vorig jaar, met de dreiging van het afschakelen van het analoge signaal, ben ik erachter gekomen dat er een digitaal signaal voor hen al beschikbaar was op de kabel en is het me na wat ploeteren gelukt die TV in te stellen.
Als er geen noodzaak is je in deze materie te verdiepen, kan dit jaren langs je heen gaan en ik geloof niet dat de mensen bij bv. Ziggo (en ook honderden andere bedrijven, daar zijn ze absoluut niet uniek mee) dit voldoende beseffen.
Ik had ook kunnen zeggen dat van mijn 3 schermen er GEEN EEN een DVB-C tuner heeft. Ten tijde van het enige scherm dat ik zelf nieuw heb gekocht, stond digitale TV nog in de kinderschoenen en was (mij) nog niet duidelijk wat voor functie DVB-C of DVB-T had. Overigens in de winkel nog overgestapt van de geplande HD naar een andere FHD TV, dus toen al wel een toekomstbestendige keus gemaakt, maar niet op alle fronten.
Het extra gratis kastje heb ik besteld (en gaat op een CRT werken zolang ik nog geen nieuwe provider heb), maar voor de overige moet ik 30 euro betalen. Makkelijk te bekostigen nu mijn abonnement 18,70 euro per maand omlaag gaat. Eh wacht, hier maak ik een denkfout...
Overigens heeft zeker één echtpaar van de bovengenoemde mensen waarbij ik de TV heb geprogrammeerd naar digitaal, dit gratis kastje niet besteld omdat dit hen boven de pet gaat (absoluut geen domme mensen, maar dit ligt niet binnen hun interesse gebied). Hun beide slaapkamer TV's die nog analoog bekeken werden, zullen het dus ook niet meer doen.
En het feit dat ze een TV met DVB-C hebben is puur en alleen omdat we geen cadeau wisten voor hun 40 jarig huwelijk en er ééntje gekocht hebben. Anders keken zij ook nog gewoon op hun CRT waar ze volledig tevreden mee waren. Ook het verschil tussen FHD en analoog zal hen een zorg zijn, verschil zag één van de twee toch niet.
Ook met die TV heb ik absoluut niet opgelet of er een tuner in zat: ze wisten niet beter of ze hadden een analoog abonnement (paar jaar terug), en pas vorig jaar, met de dreiging van het afschakelen van het analoge signaal, ben ik erachter gekomen dat er een digitaal signaal voor hen al beschikbaar was op de kabel en is het me na wat ploeteren gelukt die TV in te stellen.
Als er geen noodzaak is je in deze materie te verdiepen, kan dit jaren langs je heen gaan en ik geloof niet dat de mensen bij bv. Ziggo (en ook honderden andere bedrijven, daar zijn ze absoluut niet uniek mee) dit voldoende beseffen.
Laatst bewerkt: