• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

KPN ISDN2 naar Ziggo: advies gevraagd

J

jkuijt

Hallo,

Ik heb sinds 2003 mijn kantoor aan huis.
Voor internet en tv vanaf het @Home tijdperk klant bij Ziggo, naar volle tevredenheid.
Voor telefonie vanaf dag 1 klant bij KPN, ook naar volle tevredenheid.

Ik gebruik Ziggo Privé:
Internet Max en TV Start (zonder Ziggo Bellen)
Snelheid 400Mb/s downloaden en 40Mb/s Uploaden

Bij KPN gebruik ik:
1. Privé: 1 x ISDN2: Thuisbellen Abonnement - BelBasis ISDN abonnement (1 hoofd- en 3 bijnummers)
2. Zakelijk: 1 x ISDN2: Zakelijk Bellen Abonnement - Zakelijk BelVrij Totaal ISDN (1 hoofd- en 3 bijnummers)

In 2019 stopt KPN met het hele ISDN gebeuren en adviseren zij om een alles in 1 pakket bij hun af te nemen. Maar dat wil ik niet, want internet en tv van Ziggo bevalt mij prima.

Nu is mijn plan om in 2 afzonderlijke stappen over te gaan van KPN ISDN naar Ziggo bellen:
1. nu alvast alleen het ISDN privé hoofdnummer naar Ziggo bellen (3 bijnummers niet meer nodig).
2. als dat bevalt, dan een paar maanden later het ISDN zakelijke hoofdnummer naar Ziggo bellen (3 bijnummers niet meer nodig).

Van Ziggo heb ik het Technicolor TC7210 wifi-modem (in bridge-modus):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/technicolor-tc7210/
Met mijn eigen ASUS Dark Knight router en diverse TP-Link routers.

Nu ben ik benieuwd of dit mogelijk is, dus in 2 afzonderlijke stappen overgaan van:
- KPN privé lijn naar Ziggo bellen lijn 1
- KPN zakelijke lijn naar Ziggo bellen lijn 2, pas maanden later
En dit moet uiteraard worden gekoppeld aan mijn huidige Ziggo Privé abonnement.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Jeffrey Kuijt
 
Ja dat kan prima, ook goed dat je het in 2 stappen doet, maar je bijnummers gaan dan niet mee.
 
Ja dat kan prima, ook goed dat je het in 2 stappen doet, maar je bijnummers gaan dan niet mee.

Goed om te horen, de bijnummers heb ik gelukkig niet nodig, nooit gebruikt.
Per ISDN2 aansluiting gebruik ik alleen het hoofdnummer.

Dan nog een ander vraagje:
Ik heb nu nog een (oude, uit 2003) Panasonic ISDN centrale (met dus 1 x ISDN2 privé en 1 x ISDN2 zakelijk) met een analoge doorkiezer voor mijn alarmcentrale. Die Panasonic ISDN centrale gaat er dus uit en ben van plan om een DECT basisstation "privé" aan te sluiten op telefoon poortje 1 van het Ziggo modem en t.z.t. een 2e DECT basisstation "zakelijk" op telefoon poortje 2 van het Ziggo modem. Dat moet denk ik ook geen probleem zijn?
Zit ik alleen nog met die analoge doorkiezer waarmee mijn alarmcentrale naar mijn mobiele nummer uitbelt...

Met vriendelijke groet,

Jeffrey Kuijt
 
Kan je die analoge doorkiezer niet gewoon parallel aan een van de DECT stations worden aangesloten? Ik begrijp dat het geen melding naar een alarmcentrale betreft.
Het alarm aansluiten op een analoge lijn van een modem/router word trouwens door professionele beveiligers meestal niet gedaan
Als je de alarm melding via Ziggo modem/router laat lopen zou ik wel een UPS voor je modem/router adviseren.

Volgens mij bestaan er ook melders die via GPRS, of internet een melding kunnen versturen.
Een beveiligingsbedrijf kan je adviseren over wat er mogelijk is met jouw alarmcentrale
 
Hartelijk dank voor je advies.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey Kuijt
 
Vanwege het stoppen van ISDN2 ben ik dit jaar ook overgestapt naar een ander systeem. Ik heb gekozen voor een VoIP provider waar ik mijn 2 zakelijke (fax & telefoon) en 1 privé nummer ondergebracht heb.

Het hele VoIP gebeuren loopt over de ziggo internet aansluiting. Via de VoIP centrale kan ik ook heel simpel al het telefoonverkeer via mijn mobiele telefoon laten lopen, mocht er een keer internet storingen zijn. Nu is het al zo dat mijn mobiel na een x aantal seconden mee gaat rinkelen.

De meeste analoge apparatuur kun je via een ATA op VoIP aansluiten. Feitelijk is de aansluiting in het Ziggo modem ook een ATA en verbind via VoIP met de Ziggo centrale.
 
Ondertussen heb ik bij Ziggo alvast NummerBehoud aangevraagd voor alleen mijn ISDN2 privé hoofdnummer. Ik heb dan Alles in 1 van Ziggo en dit (Vast Bellen) kost me slechts 1 euro extra per maand, een lachertje t.o.v. de hoge abonnementskosten van KPN.
Ben benieuwd of de migratie van KPN naar Ziggo goed verloopt. Zakelijk blijf ik nog even met ISDN2 bij KPN zitten, eerst maar eens zien hoe dit verloopt...
 
Je kan ook nog b.v. een Fritzbox kopen, die achter de tel poort van Ziggo, dan je andere nummer naar een voip aanbieder overzetten, en via de Dect Centrale in een fritzbox, kun je per toestel instellen welk toestel overgaat op welk nummer.
Er bestaan ook andere mogelijkheden om 2 analoge lijnen (Ziggo) samen te voegen, maar dat zijn dure oplossingen.
Zelf 3 nummers hier, 1 Ziggo en 2 via voip (Cheapconnect) dan uitgaand via een andere voip maar wel met mijn nummer uitgaand.
Dan kun je de kosten ook nog een stuk omlaag brengen, b.v. mobiel Nld voor nog geen 2 cent per/ min. Vast 1 cent, zonder start kosten!

En doorschakelen kan via b.v. de Cheapconnect voip aanbieder, maar ook via voip via de Fritzbox!
kortom zeer veel mogelijkheden
 
Even een terugkoppeling: de migratie van mijn privélijn is perfect verlopen van KPN naar Ziggo. Alles werkt goed, ik heb nu het Alles in 1 Pakket voor een meerprijs van slechts 1 euro per maand. Dat was bij KPN 35 euro per maand aan vaste kosten voor mijn ISDN lijn.
 
Terug
Bovenaan