Borg UPC modem

Als Ziggo een modem vervangt schuift de borg door naar de nieuwe modem.

Daar ben ik het niet mee eens, nieuwe klanten betalen geen borg en ik vind dat de mensen die al zo lang internet afnemen en dus allemaal borg hebben betaald, dat gewoon terug zouden moeten krijgen. Het gaat hier om 45 euro tegenover alles wat we tot nu toe per maand betaald hebben voor een abonnement. Niet meer dan fair.
En iedereen die toen bij chello zat heeft borg betaald, dat is een vaststaand feit.
Ik ga het in ieder geval proberen, wil eerdaags toch waarschijnlijk over op digitaal, ik zit nu nog analoog op de tv, dus er zijn dan opties genoeg :)
Wordt nu meer een principe kwestie en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :)
 
Daar ben ik het niet mee eens,

Jullie zijn het wel eens, want jullie schrijven hetzelfde. Door te stellen dat je het er niet mee eens bent, maak je het juist verwarrender. ;)
 
Laatst bewerkt:
Lol, ik bedoel natuurlijk dat ik het er niet mee eens ben dat ze de borg doorschuiven naar een nieuw modem :)
 
De "oude" borg is nog uit een vorig systeem. In dat systeem gingen we akkoord om bij beëindiging de borg terug te ontvangen. Dus krijg je dit pas terug als je opzegt.
Lijkt me alleen van belang als je bij ziggo 100% weggaat.
 
Middels een klacht werd dit bij mij met pijn en moeite terug betaald, tijdens lopend abonnement. Raad iedereen aan dit te doen.

Dit lees ik, dus daar regeer ik op :) Maar als ik dus weg zou moeten gaan bij ziggo om het terug te krijgen, omdat ik denk dat er na 30 jaar helemaal niets meer over bekend is, zou ik dat overwegen. Ik vind gewoon zelf ook dat we het nu terug zouden moeten krijgen, mensen die nu klant worden betalen niets. En ik ben toch een behoorlijke vaste klant, denk sinds 2000, dus waarom zo moeilijk doen.
En ik kan mij modem, die van UPC natuurlijk terug sturen :)
Ik ga het gewoon proberen en kijk dan verder. Wie weet zijn ze niet zo moeilijk toch?
Fijne dag :)
 
Ben zeer benieuwd, laat het weten aub


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er staat mij vaag iets van bij dat deze discussie al eens eerder gevoerd is. Misschien toen bekend werd dat er geen borg meer betaald hoefde te worden door nieuwe klanten.

Even wat berekeningen:
Ik heb in dec 2002 € 45.38 borg betaald. Ziggo heeft dat geld dus al 15 jaar.
Feit 1 - Als dat geld op mijn spaarrekening was blijven staan was het door rente nu ongeveer € 62.,-
Feit 2 - Als Ziggo mij nu € 45 borg terug geeft is het door geldontwaarding omgerekend nu nog maar € 33 waard is. Om dat te compenseren zou Ziggo eigenlijk ± € 66 moeten terug geven.
De borg heeft mij dus mij geld gekost en Ziggo geld opgeleverd. Helaas is er geen wettelijke regeling die compensatie van rente en geldontwaarding regelt.
 
Terug
Bovenaan