Tijd in modem staat niet goed.

Ik heb nu eindelijk ook de tijd goed staan. Modem moest eerst uit Bridge mode naar Router mode en vervolgens kon ik de tijd servers instellen zoals Onno van Gelder hiervoor heeft gedaan. Normaal zie je vaak dat er ook en instelling is voor zomer en wintertijd, of dat je een tijdzone kunt instellen. Dat kan bij het Technicolor-modem niet, dus het zal mij benieuwen of het bij de overgang naar de zomertijd nu wel goed gaat.
Ik heb dus de Timezone Offset op +1 gezet. Maar ik denk dat ik dat eind april weer moet doen.
Jelle (Ziggo Webcare) hoe denk je dat het zal gaan?
Misschien moet Ziggo een tijdserver opzetten waar de modems de juiste (zomer en winter) tijd uitlezen.
 
Drama dus. Ik zag zojuist dat de tijd op de telefoon weer een uur vooruit staat.
Kan dat nou niet goed? Die tijd komt bij Ziggo vandaan. Als Ziggo nu gewoon zorgt voor een time-zone instelling in het modem, dan zijn we van die ellende ook weer af. Dat soort dingen staat toch tegenwoordig in heel veel Apparaten standaard in....
 
Ik dacht dat je de tijd op de router aangepast had naar wintertijd. Is de tijd op de router nu ook weer verkeerd?

Anders gewoon de tijdweergave op de telefoon uitzetten, dan stoor je je er ook niet aan. ;D

Als dat uitzetten kan. Ik heb een Gigaset op mijn bureau staan die continu de tijd weergeeft op een groot scherm in de vorm van een 'analoge' klok. Ik kan me inderdaad voorstellen dat het heel ergerlijk is als daar, in een ooghoek, steeds een verkeerde tijd staat.
Ik kan die weergave volgens mij niet uitzetten, maar wel overschrijven met een screensaver.
 
Laatst bewerkt:
Via Cisco 3925 staat mijn Gigaset ook nog steeds op zomertijd. Helpdesk kon mij een andere modem toesturen, wil ik niet. BTW: Modem staat in bridge mode.
 
Mijn Gigaset (VoIP) heeft een eigen instelling voor het aanpassen aan de zomertijd. ;)

Hij heeft via het ethernet rechtstreeks contact tot een timeserver. Ondanks die timeserver loopt hij bij mij steeds iets van 30 seconden voor. Net als alle aangesloten handsets.

30 seconden verkeerd is natuurlijk niet zo irritant als een vol uur verkeerd, maar wel stom dat iets wat met een timeserver synchroniseert zo verkeerd kan lopen. Storend omdat de secondes in het telefoondisplay nu anders wegtikken dan mijn wandklok en de PC die wel op de seconde exact lopen.
 
Ik zou even wachten tot 2018. Misschien dat je Gigaset dan alsnog uit de zomertijd-mode schiet .
 
Ondanks de vele toezeggingen en talloze beloftes van Ziggo/ WebCare e.d. m.b.t. verbetering, is er tot op heden nog steeds geen oplossing voor het tijdprobleem voor die routers waar je zelf geen tijdservers kan ingeven of op een andere wijze de tijd wat het modem naar telefoonapparatuur zend kunt manipuleren. Ben benieuwd wanneer er eens een werknemer van Ziggo onder de (winterslaap)steen vandaan komt kruipen en nu het probleem eens grondig gaat aanpakken!!! Het is van de zotte dat dit jaar in, jaar uit al een probleem is, men bij UPC/ Ziggo ervan weet en er gewoonweg niets aan kan/ wil doen.
 
Helemaal mee eens. Dat zou toch moeten kunnen.
Ziggo Webcare het is tijd voor een reactie en voor actie. Het kan toch niet zo zijn dat ik 2x per jaar mijn router uit bridge mode moet halen, de tijd aanpassen, en weer in bridge mode moet zetten om de tijd op mijn huis telefoon goed te krijgen....:-\:(
 
Welke functionaliteit is dan niet beschikbaar als je telefoon niet de juiste tijd heeft?
Dat je niet meer een uur hoeft te wachten op antwoord als je gebeld word? 8)
 
Terug
Bovenaan