Onduidelijkheid firmware Connect Box (Compal)

@robjanssen

Webcare berichtte in dit topic dat de nieuwe software ongeveer 1 maand geleden was uitgerold.
Blijkbaar is Ziggo nog steeds bezig met deze uitrol.
Je kan voor dit moment proberen de CB op een andere wijze te resetten:
Coax- en stroomkabel van de modem halen voor minimaal 1 minuut en in omgekeerde volgorde weer aansluiten.
Mocht je op deze wijze ook nog niet de nieuwe software kunnen binnenhalen, zou ik adviseren nog te wachten tot begin december en mocht je deze patch dan nog niet hebben ontvangen, dan even bellen met de Helpdesk van Ziggo.
 
Ik moet hier toch nog even op terugkomen. De problemen (waarvoor de update is uitgebracht) speelden alleen in fZiggo gebied (heeft te maken met CMTS in fZiggo gebied). De update CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH zal je dan ook alleen terug moeten zien op fZiggo modems.

Ik begrijp uit het eerdere bericht van Zeeburgia dat er bij hem sprake was van een soortgelijk probleem als waarvoor de update is uitgebracht. Dit zou inderdaad kunnen: er is sprake van een probleem waarbij er een US SnR drop kan plaatsvinden achter bepaalde CMTS-en. Dit probleem kan in beide regio's (fZiggo en fUPC) spelen en is niet beperkt tot de Compal. Desalniettemin ga ik er op dit moment van uit dat het dus los staat van de problemen waarvoor de eerder genoemde update is uitgebracht.

Sorry dat ik dit niet eerder heb genoemd. Het was mij ook niet helemaal duidelijk en moest het een en ander nog even uitzoeken.
 
Dank voor deze aanvullende toelichting.
Ik prijs mij derhalve gelukkig dat ik als fUPC-klant vanwege individuele problematiek ook die update heb ontvangen. Sinds 15 oktober merk ik namelijk dat mijn Connect Box stabieler werkt.
Neem aan dat andere fUPC-klanten, die veel problemen ondervinden met hun Connect Box, zich ook kunnen aanmelden voor deze update.

edit: nu ik er nog eens over nadenk, is het eigenlijk wel enigszins bizar dat ik als fUPC-klant deze update heb gekregen, terwijl deze in beginsel naar nu bekend wordt was bestemd voor fZiggo-klanten, terwijl ik hiervan door Ziggo niet op de hoogte ben gesteld. Over het resultaat (zoals vooralsnog vast te stellen) horen jullie mij niet klagen, maar de manier waarop e.e.a. is gegaan geeft toch wel te denken als we transparante communicatie in ogenschouw nemen:D
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat mijn CB afgelopen nacht onderuit ging en aansluitend de firmware m1 ingeladen werd, plaatst de uitspraak van Webcare (topic12) in een vreemd perspectief.
Wij wonen namelijk in Purmerend en dat is toch echt voormalig UPC-verzorgingsgebied.

Illustratief voor onze provider van dienst: uiterst vriendelijk en hulpvaardig maar de linker hand weet niet wat de rechter doet en omgekeerd.......
 
@roymarja

Tja, door jouw bericht moeten we inderdaad gaan twijfelen aan de juistheid van het laatste bericht van Webcare in dit topic.
Goed dat je dit meldt, want ik stond juist op het punt deze aanvullende info in te brengen op het forum van Ziggo Community, maar het lijkt me nu verstandig daarmee nog maar even te wachten.
 
Ik loop weer achter de feiten aan, merk ik :( Ik ga kijken of ik meer info kan achterhalen.

Update: het is inderdaad voor beide footprints, waarbij het zorgt voor een verbeterde omgang met een lage upstream SnR. De eerdere bron die ik heb gebruikt, blijkt niet te kloppen. Sorry voor de miscommunicatie.
 
Laatst bewerkt:
Hier (Purmerend) herstartte de CB (firmware 4m1) zojuist constant en was slechts door hem stroomloos te maken weer aan de praat te krijgen.
Geen storingen vermeld op de desbetr. pagina.

Hebben (hadden) meerderen hier onverhoopt ook last van?

edit: merkwaardig nevenverschijnsel, Wifi was v.h. uitgeschakeld maar was na het uiteindelijke opstarten actief v.w.b. de 5 Ghz-band
 
Hier heb ik de nieuwe firmware binnen sinds afgelopen nacht FUPC gebied. deT3 time-outs
lijken minder te zijn maar hij is ook pas 12 uur weer online na update.
 
Terug
Bovenaan