Connect Box T3 time-outs

je hebt gelijk

System up time:17day(s) 1h 4m 9s
[TBODY] [/TBODY]

Bijna 550 T3 time errors gedurende een periode van 17 dagen is extreem veel.
Je hebt nog niet een copy/paste gepost van je netwerkhistorie, want daarin staan ook de critical warnings geregistreerd.
 
Bij mijn cb blijft de netwerkhistorie leeg, terwijl ik wel t3 timeouts heb.
Ook na verversen een blanco veld.
Dit is nadat er een monteur geweest is om het probleem van een verloren upstream kanaal op te lossen.
 
@kalerat

Het is inderdaad geen vast gegeven dat T3 errors ook zichtbaar worden in de Netwerkhistorie als critical warning. Dat stel ik ook vast in de configuratie van mijn CB.
Maar dat zal zeker niet gelden voor de door @kw3ll0 vermelde 550 T3 errors in slechts 17 dagen en om die reden ben ik wel benieuwd naar de cijfers van zijn netwerkhistorie.
 
Zeeburgia in jouw bericht staat dezelfde versie als in het door mij genoemde bericht.
Vandaar de verwijzing.
 
Inderdaad... CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH wordt al sinds begin dit jaar uitgerold.

Eerst voor het oplossen van problemen met het keuzemenu bij de klantenservice (na ingeven keuze bleef het ijzig stil).
En daarna ineens voor packetloss en jitter? Allemaal doekjes voor het bloeden... en het zogenaamde placebo-effect.
 
Bijna 550 T3 time errors gedurende een periode van 17 dagen is extreem veel.
Je hebt nog niet een copy/paste gepost van je netwerkhistorie, want daarin staan ook de critical warnings geregistreerd.

Software version:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH
[TBODY] [/TBODY]

System up time:19day(s) 3h 21m 36s
[TBODY] [/TBODY]
23-10-2017 17:06:09criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
23-10-2017 04:44:52criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
23-10-2017 00:37:57criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
23-10-2017 00:21:00criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;
23-10-2017 00:06:00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
22-10-2017 16:40:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
22-10-2017 04:57:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
22-10-2017 00:39:09criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;
22-10-2017 00:24:09criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;
22-10-2017 00:24:09criticalRanging Request Retries exhausted;
22-10-2017 00:24:08criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
21-10-2017 21:58:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
21-10-2017 21:49:08criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;
21-10-2017 21:34:08criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;
[TBODY] [/TBODY]
kan helaas maar 2dagen log posten aangezien het er zoveel zijn dit het is wat ik nog kan zien!

dit gedoe is al maanden aan de gang, tc7200 modems reboote spontaan.. Ziggo al tig berichten erover gestuurd. connectbox blijft meestal wel online. nog geen 2 weken geleden was een bam netwerk monteur hier.. volgens hem is er verderop in de wijk ergens een probleem wat de dips veroorzaakt.. ik heb sterk het idee dat ze het niet kunnen of willen oplossen miss kost het teveel?
 
kan helaas maar 2dagen log posten aangezien het er zoveel zijn dit het is wat ik nog kan zien!

dit gedoe is al maanden aan de gang, tc7200 modems reboote spontaan.. ziggo al tig berichten erover gestuurd. connectbox blijft meestal wel online. nog geen 2 weken geleden was een bam netwerk monteur hier.. volgens hem is er verderop in de wijk ergens een probleem wat de dips veroorzaakt.. ik heb sterk het idee dat ze het niet kunnen of willen oplossen miss kost het teveel?

4 tot 6 critical warnings valt me eerlijk gezegd nog mee.
Het is in ieder geval duidelijk dat je internetverbinding onderhevig is aan structureel signaalverlies.
De Ziggo monteur van BAM kan wel eens gelijk hebben dat de oorzaak ergens in jouw buurt zit, bij een verdeelstation of een beschadigde kabel. Maar dan zouden meer Ziggo-klanten in jouw omgeving daar ook last van moeten ondervinden. Probeer dat eens na te gaan is voor dit moment mijn advies. Ook de helpdesk van Ziggo kan dit monitoren.
 
Ook ik ervaar erg veel T3 uitval de laatste dagen. Waren het altijd gemiddeld 2 in een paar dagen tijd nu al een stuk meer op een dag. En dan valt de verbinding ook even stil. Ik heb nog niet gereset, maar ik vraag me af hoe dit kan.


23-10-2017 20:56:32criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-10-2017 20:36:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-10-2017 20:16:50criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-10-2017 19:30:49criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-10-2017 15:00:02criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-10-2017 10:34:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-10-2017 09:58:49criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
23-10-2017 09:48:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
[TBODY] [/TBODY]
 
Ook ik ervaar erg veel T3 uitval de laatste dagen. Waren het altijd gemiddeld 2 in een paar dagen tijd nu al een stuk meer op een dag. En dan valt de verbinding ook even stil. Ik heb nog niet gereset, maar ik vraag me af hoe dit kan.

Dit kan op 2 manieren:
1. Log in op de CB, ga in het hoofdmenu naar Beheer (onderaan) en kies vervolgens voor 'Opnieuw opstarten';
2. Haal de CB van de stroom via de aan/uit knop aan de achterzijde, wacht minimaal 1 minuut, zet de aan/uit knop vervolgens weer aan (je kunt er ook voor kiezen de stroomstekker voor 1 minuut uit het stopcontact te halen)

Nog een vraag mijnerzijds: zijn er op de CB nog wel 6 upstream kanalen beschikbaar?
 
Net een reset gegeven. de gegevens zijn nog voor de reset. Tot eergisteren nergens last van gehad.

24-10-2017 05:47:46warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 05:31:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 05:27:57criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 05:23:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 05:18:01criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 05:01:08criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 04:53:51criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-10-2017 04:52:12criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
[TBODY] [/TBODY]
 
Terug
Bovenaan