Connect Box T3 time-outs

Per dag valt het aantal critical warnings wel mee. Een wijkkast aan huis? Ik heb geen idee wat het te maken zou kunnen hebben met je signaalonderbrekingen.
Zolang bij jou het aantal gebundelde upstream kanalen op 6 blijft staan, zie ik geen reden waarom je je modem zou moeten resetten (tenzij je regelmatig games speelt en deze hinderlijk worden onderbroken).
 
speel elke dag xboxe one destiny regelmatig error weg vallen van netwerk connecties zeer hinderlijk als gamer elke keer pieken in je connectie

Kanaal Kanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00020
22.00030
32.00000
42.00010
52.00040
62.00030
[TBODY] [/TBODY]
 
@reflex_1967

Dan begrijp ik waarom je de CB ieder week moet resetten.
En dat is flink irritant, want die reset duurt zo'n 4 minuten.
Naar verluidt komt Ziggo eind dit jaar met een nieuwe patch voor de Connect Box voor een definitieve oplossing van packet loss.
De patch van afgelopen juli zou de problemen gedeeltelijk oplossen, maar ik heb hier geen verbeteringen kunnen vaststellen.
 
Ik heb hier ook T3 errors en op verzoek van Ziggo winkel hier in Leeuwarden moet ik elke week de CB 30 seconden uitzetten en dan weer aan doen. Anders krijg je een trage internet verbinding
 
@Stokecity

Merkwaardig advies van die Ziggo-medewerker.
Mijn (inmiddels 2e) Connect Box registreert ook T3 errors, maar resetten doe ik uitsluitend wanneer er verlies optreedt van 1 of meer upstream kanalen. Over de noodzaak regelmatig te resetten vanwege de T3 errors heb ik nog nimmer iets gehoord of gelezen. Op zich zouden die T3 errors niet een vertraagde internetverbinding mogen veroorzaken.
 
t3.png
:-\
 
@kw3110

Dit is veruit het hoogste aantal T3 timeouts wat ik tot dusver heb gezien op dit forum.
Post binnenkort ook eens je netwerkhistorie, want daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Vrijdagnacht heeft op mijn CB een software update plaatsgevonden. Sindsdien zijn er 2 T3 errors en 2 critical warnings.
De huidige software versie is: 4.50.18.23. Ben benieuwd op andere forumleden met een CB dezelfde versie hebben.
Onduidelijk is of deze update nu betrekking heeft op de al maandenlang door Ziggo in het vooruitzicht gestelde update om jitter en packet loss op de CB definitief te verhelpen. Mocht dat zo zijn, dan lijkt deze v.w.b. mijn CB niet erg succesvol.
 
@Johnny54

Van die patch (begin juli) ben ik op de hoogte, maar deze werd door Ziggo gelanceerd als gedeeltelijke oplossing.
In mijn bericht (77) doelde ik daarentegen op een aangekondigde patch voor een definitieve oplossing, die voor eind dit jaar is aangekondigd.
 
Terug
Bovenaan