Connect Box T3 time-outs

@Zeeburgia

Dat het uitvallen van 1 of meerdere upstream kanalen gevolgen heeft voor mijn telefoonlijn was ik al achter, verder komt jouw ritueeel wel aardig overeen met de mijne elke dag even kijken of alles nog goed gaat.
Ik zit er over te denken om de Arris weer te laten activeren want na alle problemen die ik het afgelopen jaar al gehad heb zit ik hier niet op te wachten.
 
@HB64

Wanneer er structureel problemen blijven optreden met de Connectbox heb ik hier in ieder geval nog als alternatief om over te stappen op KPN glasvezel 500/500. Verlies dan wel het gratis Ziggo Sportkanaal 14 en dat is vooralsnog de reden dat ik niet ben overgestapt.
Maar niet iedere Ziggo-klant heeft die uitwijkmogelijkheid, omdat er in hun wijk/dorp/stad geen glas ligt.

Houd er rekening mee dat de oude Arris modem (zonder interne router) geen hoge snelheden aankan, maar wellicht heb je een 50/5 abonnement? Je profiel bevat geen gegevens.
 
Met welk abonnement? Welke snelheid? Welk model?
200 down 20 up dat kan een Arris 702B met gemak halen, de reden dat ik nu een Connectbox heb is heel simpel mijn router was het aan het begeven en aan de medewerker van special care de vraag gesteld of hij daarin wat kon betekenen en dat werd hem dus. Ik had mij beter in moeten lezen en voor een andere router moeten gaan.
 
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.000200
22.000250
32.000220
42.000230
52.000280
62.000190
[TBODY] [/TBODY]
 
@reflex_1967

Dat zijn wel buitensporig veel T3 Timeouts.
Maar opmerkelijk genoeg geen verlies van upstream kanalen.
Ben wel benieuwd naar de Netwerk historie van je Connectbox om te zien hoe deze zich qua aantal critical warnings verhoudt met het hoge aantal T3's.
 
@reflex_1967

Hangt ervan af over welke periode deze T3-meldingen zijn.
Voor een dag is het belachelijk veel.
Voor een week is het gewoon veel.
Voor een maand kan het meevallen.
En je hoeft bij T3 meldingen helemaal geen kanalen te verliezen, dat ligt vaak aan te hoge waardes.
 
4 critical warnings binnen 24 uur en 4 T3 timeout errors.
Deze verhouding vormde de aanleiding van mijn vraag aan @reflex naar zijn netwerkhistorie zonder op voorhand te speculeren over waardes en periode.

Netwerk historie
Tijd PrioriteitOmschrijving
[TBODY] [/TBODY]
17-10-2017 07:20:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-10-2017 21:20:10criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:19:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-10-2017 18:46:54criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-10-2017 11:18:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:149:f0;CMTS-MAC=00:a2:89:26:56:43;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
[TBODY] [/TBODY]
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
12.00000
22.00000
32.00000
42.00030
52.00010
62.00000
[TBODY] [/TBODY]
 
Elke week reset ik me modem . misschien komt het dat ik de wijk kast aan me huis heb

17-10-2017 06:21:33criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-10-2017 02:20:47criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-10-2017 01:55:29criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17-10-2017 01:25:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-10-2017 16:37:49criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-10-2017 16:22:15criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-10-2017 14:14:14criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-10-2017 12:09:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=dc:53:7c:b5:39:a4;CMTS-MAC=00:17:10:91:51:87;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
[TBODY] [/TBODY]
 
Terug
Bovenaan