Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Idem bij mij, blijft terugkerend probleem. Iedereen weet inmiddels wel wat de oorzaak is behalve Ziggo. De oorzaak zal nu het warme weer wel zijn :-)
 
Fijn om te lezen dat dit niet nieuw is...
Wij hebben regelmatig last van hikjes. In de replay en live.
Niet alle zenders even erg.
Net 5 is niet te kijken! Zoveel hiks, we kijken dan maar via app.
Niet de bedoeling natuurlijk!

Instellingen mediabox al eens aangepast omdat beeld steeds blauw werd, dat is daardoor verholpen, hikjes helaas niet....
 
Op dit moment gaat het bij NPO redelijk goed, raar was dat ik soms beelden van een andere zender erdoorheen zag flitsen. RTL4 is ook berucht hier.
 
Als je een andere zender door het beeld ziet flitsen heb je de box waarschijnlijk via internetkabel of wifi verbonden met je modem of eigen router. Als je deze verbinding verbreekt of de kabel uit de box haalt zou dit probleem meteen weg moeten zijn.
 
Reactie van Serkan Ziggo n.a.v. het starten van een topic door mij hierover op de Ziggo Community (Wegvallen geluid Mediabox XL in Mediabox XL)

We weten dat er momenteel problemen kunnen spelen met het beeld/geluid en ook met On Demand/Replay TV op het moment dat je Mediabox XL is opgenomen in het thuisnetwerk. Om deze reden raden wij het af om de Mediabox XL momenteel op de nemen in het thuisnetwerk. Je kunt het uiteraard wel instellen, maar dan weet je ook wat de consequenties ervan kunnen zijn

Een beter antwoord als het antwoord van Be rt is er momenteel ook niet, vandaar dat we dat antwoord nu als "beste antwoord" hebben gemarkeerd. We zijn de problemen aan het onderzoeken en kijken naar de mogelijkheden.
 
Het verslag van de Tour de France is een ramp! Om de zoveel seconden bevriest het beeld terwijl online kijken via de Ziggo app geen problemen geeft! Het geluid loopt wel gewoon door. Als dit de trend voor de hele Tour wordt.... Niet blij!
 
Ik heb het hier ook weer sinds een paar weken. Eerst op Ziggo sport (leuk hoor, tijdens de F1... ) en nu zie ik het op meerdere zenders. Om de 5 a 10 seconde staat het beeld een seconde stil. Geluid loopt door.

Ik gebruik goede kwaliteit kabels etc, ook is in het verleden al eens alles aan aansluitkastjes en splitters (die gewoon goed waren) vervangen door een monteur door andere (upc) spulletjes. De Horizonbox is bedraad aangesloten op mijn GB netwerk, de beide wifi's er op staan uit, ik gebruik een extern modem v/h 'thuisnetwerk'.

Heb ook geprobeerd op advies van ziggo webcare om alle wifi apparaten eens uit te zetten, ander kanaal, andere tv kabel etc. mar helpt natuurlijk allemaal niks, het probleem zit niet bij de gebruikers, maar ja dat proberen ze natuurlijk als eerste je wijs te maken.

Komt er nog eens een reactie van Ziggo op deze problemen?
 
Hier ook sinds vandaag uit het niets, vooral op film1 en rtlcrime, via zelfde kabel op tv met ci+ nergens last van, signaal is ook prima.
 
Het is weer dramatisch, vooral op ziggo sport... om de 5 seconden staat het beeld een seconden stil, ook het geluid raakt verstoort af en toe. Heb webcare maar weer getweet, maar ja die beginnen natuurlijk eerst weer met het oude liedje, probeer eens te resetten, zet alle wifi apparaten uit, probeer een andere kabel, bla bla bla, ik heb daar zo'n hekel aan...
 
Terug
Bovenaan