• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Decoder meenemen met vakantie

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee, dit staat los van CI+. De registratie en activatie via de portal is bedoeld om minder klachten te krijgen van klanten die de kaart niet of niet op tijd hebben aangemeld. De preview blijft wel instand, maar wordt op een andere manier gerealiseerd.

Maar waarom willen jullie van de niet-geregistreerde preview af dan? Zo'n probleem moet dat niet voor jullie vormen?

Gert.
 
Maar waarom willen jullie van de niet-geregistreerde preview af dan? Zo'n probleem moet dat niet voor jullie vormen?

Gert.


Volgens mij blijft die preview wel, zoals anoniem ook zegt. Maar ik denk dat hij meer weet, maar nog niet alles kan/mag zeggen.
 
Maar waarom willen jullie van de niet-geregistreerde preview af dan? Zo'n probleem moet dat niet voor jullie vormen?

Gert.

Probleem met de huidige procedure is, dat de registratie nog wel eens niet of te laat verwerkt is, zodat er na 3 weken 'ineens' geen beeld meer is, met de bijbehorende telefoontjes/klachten.

Als ik het goed begrepen heb, gaat het straks zo werken:

- Klant koopt smartcard, krijgt nog geen beeld.
- Smartcard wordt online/via IVR/telefonisch (vrijwel real-time) geactiveerd voor bijvoorbeeld Z1 en Film1
- Klant krijgt 3 weken alle zenders.
- Na 3 weken blijft de kaart werken voor de bestelde pakketten (in dit geval Z1 en Film1), en de rest van de zenders geeft E19/E16.
 
Probleem met de huidige procedure is, dat de registratie nog wel eens niet of te laat verwerkt is, zodat er na 3 weken 'ineens' geen beeld meer is, met de bijbehorende telefoontjes/klachten.

Als ik het goed begrepen heb, gaat het straks zo werken:

- Klant koopt smartcard, krijgt nog geen beeld.
- Smartcard wordt online/via IVR/telefonisch (vrijwel real-time) geactiveerd voor bijvoorbeeld Z1 en Film1
- Klant krijgt 3 weken alle zenders.
- Na 3 weken blijft de kaart werken voor de bestelde pakketten (in dit geval Z1 en Film1), en de rest van de zenders geeft E19/E16.

Oftewel, blijkbaar vanwege incapabiliteit van de kabelboer om een smartcard op tijd te registreren wordt het nadeel bij de klant neer gelegd zodat hij/zij dus eerst moet registreren voordat hij/zij beeld heeft. Ik geloof er dus helemaal niets van. No offense tja, ik blijf je dankbaar.

Gert.
 
nee, dit staat los van CI+. De registratie en activatie via de portal is bedoeld om minder klachten te krijgen van klanten die de kaart niet of niet op tijd hebben aangemeld. De preview blijft wel instand, maar wordt op een andere manier gerealiseerd.

Ik vind dit zo flauw! Ik heb de dag dat ik m'n derde smartcard had gekocht, deze direct online geregistreerd. Na 3 weken ging deze op zwart. Na een hoop "heen en weer" gebel heb ik 'm dankzij een vriendelijke medewerker (ik werd eerst door de 'klantensenservice' gewezen op het feit dat ik niet wilde weten hoe lang de activatie zou duren) geactiveerd gekregen! Overigens heb ik dit van meerdere mensen gehoord, maar ik wil niet voor hen praten.

En dan zeg jij doodleuk dat het aan de klanten ligt die hun smartcard niet of niet op tijd activeren. Geen enkele kritiek naar Ziggo! Het zou je sieren om er eens voor uit te komen dat er wel degelijk dingen misgaan bij Ziggo.
En dat is op zich helemaal niet erg, want overal gaan er dingen mis. Maar om nu heel hooghartig te zeggen dat alles aan de klant ligt, gaat mij echt te ver. Bah!
Dit zal me wel weer op de nodige kritiek komen te staan, maar dat neem ik voor lief!

Zo, dat ben ik ff kwijt.
 
En dan zeg jij doodleuk dat het aan de klanten ligt die hun smartcard niet of niet op tijd activeren. Geen enkele kritiek naar Ziggo! Het zou je sieren om er eens voor uit te komen dat er wel degelijk dingen misgaan bij Ziggo.
En dat is op zich helemaal niet erg, want overal gaan er dingen mis. Maar om nu heel hooghartig te zeggen dat alles aan de klant ligt, gaat mij echt te ver. Bah!
Als je het zo bekijkt, zou je meteen de conclusie kunnen trekken dat de pilot een dubieus doel dient.
 
Als je het zo bekijkt, zou je meteen de conclusie kunnen trekken dat de pilot een dubieus doel dient.

Het feit dat men bij Ziggo bezig is met een 'pilot' zonder dat de klanten dat weten, vind ik op z'n minst al merkwaardig.
Maar simpelweg zeggen, dat ze dat doen omdat de klanten hun smartcard niet, of niet op tijd activeren gaat mij echt te ver! De ervaring leert gewoon dat Ziggo steken laat vallen. Op zich kan dat gebeuren, maar zeg dat dan ook gewoon (doe er iets aan en beloof beterschap) en wimpel dit niet af op de klant. Ik vind dit (zeer zachtjes gezegd) heel erg zwak!
Of eea te maken heeft met de invoering van CI+, kan ik niet beoordelen, maar op deze manier roept Ziggo wellicht allerlei complottheorieën over zich af.

Ps. Zal wellicht wel weer een half forum worden die vindt dat ik negatief ben.
 
Het feit dat men bij Ziggo bezig is met een 'pilot' zonder dat de klanten dat weten, vind ik op z'n minst al merkwaardig.
Maar simpelweg zeggen, dat ze dat doen omdat de klanten hun smartcard niet, of niet op tijd activeren gaat mij echt te ver! De ervaring leert gewoon dat Ziggo steken laat vallen. Op zich kan dat gebeuren, maar zeg dat dan ook gewoon (doe er iets aan en beloof beterschap) en wimpel dit niet af op de klant. Ik vind dit (zeer zachtjes gezegd) heel erg zwak!
Of eea te maken heeft met de invoering van CI+, kan ik niet beoordelen, maar op deze manier roept Ziggo wellicht allerlei complottheorieën over zich af.

Ps. Zal wellicht wel weer een half forum worden die vindt dat ik negatief ben.

Je geeft de woorden van anoniem wel een twist die in je eigen straatje past. Anoniem zegt alleen maar dat Ziggo gaat overstappen op een systeem van registratie vooraf om minder klachten te krijgen van klanten die de kaart niet of niet op tijd hebben aangemeld, waardoor het beeld na afloop van de preview periode op (bijna) alle kanalen op zwart gaat.

Het probleem is kennelijk dat veel mensen in de veronderstelling verkeren dat ze hun (nieuwe) smartcard hebben aangemeld, terwijl de kaart in werkelijkheid niet blijkt te zijn geregistreerd. Of dat nu komt door de klant of door Ziggo laat ik maar even in het midden, maar het is duidelijk dat beide mogelijkheden in de praktijk voorkomen.

Door gebruik te gaan maken van aanmelding vooraf wordt een feedback ingebouwd: een klant die een kaart koopt die nog niet werkt, deze aanmeldt en vervolgens wel beeld heeft weet in ieder geval zeker dat de registratie van de kaart is verwerkt.

Overigens is het in de huidige situatie ook mogelijk om na te gaan of de registratie van een smardcard is verwerkt, namelijk via Mijn Ziggo. Als het goed is moet een nieuwe online aangemelde smartcard daar na ca. 1 werkdag in je overzicht verschijnen. Is dat niet het geval, dan kun je er van uit gaan dat er iets mis is gegaan met de verwerking van de registratie.
 
Misschien dat "Anoniem" nu nog even een antwoord kan geven op mijn oorspronkelijke vraag of het nut heeft om een ontvanger met geregistreerde smartcard mee te nemen met vakantie. Het vakantie-adres zit wel in een Ziggo-gemeente maar is wel aan de andere kant van Nederland.

Ik heb thuis twee ontvangers in gebruik en een derde ontvanger gaat mee. Alle drie de smarcards zijn geregistreerd op het digitaal totaal-pakket.

Voor de zekerheid heb ik ook nog een nieuwe smartcard aangeschaft die niet geregistreerd is (zelfs nog niet eens gebruikt) in de hoop, als de andere kaart niet werkt, twee weken in de preview-periode te kunnen kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan