Mediabox schakelt zich zelf uit na 4 uur

Robert2912

Forum Gebruiker
Berichten
10
Beste mede Next eigenaren,

Ik heb een eigenaardig probleempje met mijn Next mediabox. Ook Ziggo komt er niet uit, dus ik leg het even voor aan jullie.
Ik heb het probleem dat mijn Next steeds na 4 uur zelf uitschakelt.

Ondanks het feit dat ik in het systeem menu heb aangegeven dat hij pas na 24 uur zelf mag uitschakelen.
Hij trekt zich niets van de instellingen in dit menu aan. Ook 6 uur instellen helpt niet, wederom schakelt de Mediabox zichzelf na 4
uur gebruik zelf uit.

In het beeld verschijnt dan de melding dat ik uitschakelen kan voorkomen door een willekeurige knop op de afstandbediening in te drukken, of door te zwaaien met de afstandbediening . Deze melding is onzin, de Mediabox reageert daar niet op, en schakelt zich alsnog uit.

Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand is, en hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt,

Rob
 
Box 1 minuutje stroomloos maken. Als dat niet helpt, terug naar de fabrieksinstellingen proberen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Dynabite. Ik heb de box teruggezet naar fabrieksinstellingen. We gaan vanavond zien of het heeft geholpen.
 
Even voor de zekerheid. Is het niet de TV die zich na 4 uur inactiviteit wil uitschakelen. Wij kijken ook via de media box en dan doe je dus eigenlijk niets met de TV. En onze TV gaat na 4 uur ook vanzelf uit. Door een knop van de TV afstandsbediening in te drukken verdwijnt de melding en blijft de TV aan.
 
Helaas, reset naar fabrieksinstellingen heeft helemaal niets geholpen, hij blijf gewoon na 4 uur zichzelf en de tv uitschakelen..
 
Melding zal ook ook wel van je TV komen zoals hierboven al gemeld is. Volgende keer de afstandsbediening van je TV pakken en op een toets drukken. Of kijk eens op je TV bij de instellingen of je het daar uit kan zetten.
 
Laatst bewerkt:
Melding zal ook ook wel van je TV komen zoals hierboven al gemeld is. Volgende keer de afstandsbediening van je TV pakken en op een toets drukken. Of kijk eens op je TV bij de instellingen of je het daar uit kan zetten.
Helaas Dynabite,

Het komt door de Next, die schakelt de boel uit.. Het ledje aan de voorkant veranderd namelijk van kleur. Gaat van blauw (aan) naar wit (standby).

Morgen maar weer eens met Ziggo bellen.
 
Werkt replay etc. wel? instellingen van de Next worden namelijk online bewaard en dus moet de Next wel verbinding hebben met internet. Had je de box al 1 minuutje stroomloos gemaakt?

Verander die uitschakeltijd eens en zet je box daarna 1 minuutje helemaal uit (stekker eruit).
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dynabite,

Replay werkt probleemloos hoor, Internet verbinding is ook in orde. Wat ik nog niet geprobeerd heb is de stroom er een minuut afhalen. Dat zal ik vandaag even gaan testen. Nogmaals dank voor de tip!
 
Wat je ook nog kunt proberen is om een nieuw profiel aan te maken en deze als standaard in te stellen.
Dan worden alle instellingen opnieuw aangemaakt binnen het profiel.
 
Terug
Bovenaan