Stasi methoden bij ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos reulen

Forum Gebruiker
Berichten
1
Op een dictatoriale wijze wordt je door Ziggo een upgrade van de mediabox door de strot geduwd. Daarbij worden alle meestal waardevolle opgenomen programma’s doodleuk gewist zonder enige optie om back ups te kunnen maken.
Denk dat dit zelfs in noord Korea niet gebeurt. Ga daarom mijn ziggo abonnement opzeggen en verhuizen naar KPN .
roep zoveel mogelijk mensen op dit ook te doen .
 
Bij KPN worden alle waardevolle opgenomen programma’s op dictatoriele wijze na 1 jaar doodleuk gewist zonder enige optie om back ups te kunnen maken.

Maar, toegegeven, bij KPN weet je dit vantevoren en bij Ziggo wist je dit niet. Ik had het ook klantvriendelijker gevonden om de klant de optie te geven om de upgrade niet uit te voeren. ,Het probleem daarmee is alleen dat ze nu allerlei servers, infrastructuur etc hebben om die oude software te ondersteunen en daar kom je dan nooit meer vanaf.
 
Ik zou niet weten waarom, hier nog nooit dat probleem gehad na het updaten, wel een beetje kort door de bocht om Ziggo van stasi gedrag te beschuldigen.
 
Volgens mij hoor je wel iets van communicatie hierover te ontvangen. Daar staat wat er gaat gebeuren en dat je opnames kwijt raakt.

 
Maar dat kritiekpunt is wel terecht (hoogstens een beetje overdreven gepresenteerd): je hebt een dienst waarbij je opnames onbeperkt kan bewaren. En opeens krijg je bericht dat er wat gaat veranderen en je al je opnames kwijt bent. Je hebt nog even en kan dit nog een tijdje uitstellen maar op een gegeven moment wordt dit geforceerd. En dat is natuurlijk niet leuk voor sommigen en niet heel klantvriendelijk.

De tegenargumenten zijn hier ook al vaker langs gekomen: de box kan zomaar opeens kapot gaan en dan ben je ook zomaar al je opnames kwijt. Ook geldt voor iedere dienst dat de dienstverlener die op ieder moment kan veranderen en dan heb je ook pech, en dat gebeurt ook vaak genoeg.
 
Absoluut, het valt me nog mee hoeveel mensen hier boos over worden. Tenminste, het aantal melding blijft hier nog beperkt.
Zal wel ingecalculeerd zijn door Ziggo. Zoveel procent gaat klagen en gaat mogelijk weg, maar dan is wel deze lastige upgrade er doorheen gedrukt. Doet even pijn,
 
Mediaboxen zijn bij voorbaat niet geschikt om opnames langdurig op te bewaren. Daarvoor kan je beter eigen apparatuur kopen. Dat is altijd al zo geweest. Is voor fUPC en nieuwe abonnees dan wel beperkt tot het basispakket of je moet een apparaat hebben dat CI+ ondersteunt.
 
Gaan we doen Jos! Komt goed. Bedankt voor je forum registratie.



Not.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan