Bestaande klanten minder korting

tomdu01

Forum Gebruiker
Berichten
22
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zojuist het abonnement van mijn moeder verlengd met een jaar. Wat mij verbaasde was dat ik te horen kreeg dat de korting 3x€20,- was, €60 totaal dus. Terwijl als ik via de website het exact hetzelfde pakket invoer uitkom op 6 maanden €71,85 en daarna €86,40. Dat is dan totaal een korting van €87,30(!)

Een verschil van €27,30

Alleen de korting van €60(3x €20) stond in het systeem van de mevrouw die ik sprak. Opmerkelijk toch? Een bestaande klant vanaf het upc tijdperk krijgt minder korting als een nieuwe klant. Bijzonder... Mis ik misschien wat?
 
Tja, nieuwe klanten lokken met korting. Dit is hetzelfde bij energieleveranciers en de reden dat vorig jaar 1,7 miljoen mensen zijn overgestapt.
 
Standaard moet je elk jaar of elke tweede jaar een contract afsluiten bij een andere kabelaar, elektraboer of krantenmagnaat. Het trouw klant zijn wordt niet beloond door dit soort firma's. In tegendeel, trouwe klanten worden als melkkoeien beschouwd die de korting voor nieuwkomers financieren.
 
Zojuist het abonnement van mijn moeder verlengd met een jaar. Wat mij verbaasde was dat ik te horen kreeg dat de korting 3x€20,- was, €60 totaal dus. Terwijl als ik via de website het exact hetzelfde pakket invoer uitkom op 6 maanden €71,85 en daarna €86,40. Dat is dan totaal een korting van €87,30(!)

Een verschil van €27,30

Alleen de korting van €60(3x €20) stond in het systeem van de mevrouw die ik sprak. Opmerkelijk toch? Een bestaande klant vanaf het upc tijdperk krijgt minder korting als een nieuwe klant. Bijzonder... Mis ik misschien wat?
Maar 3 x20 euro per maand korting gekregen?
Zijn er andere dan die meer korting hebben gekregen dan?
 
Ik stap elk jaar over van Ziggo naar KPN of T-Mobile en dan weer terug naar Ziggo. Het is niet anders en hoort er nu eenmaal bij. Je zou zeggen dat je korting krijgt net als bij een verzekeraar met No-Claim. Ik ben nu 3 jaar bij Ziggo weggeweest en moet zeggen dat de TV box een stuk sneller is dan 3 jaar terug. De opzegbrief stuur ik na een paar weken en is een standaard briefje. IN mijn agenda zet ik 6 weken v.t.v. dat ik op zoek moet naar een andere aanbieder. Hiervoor zat ik bij KPN en TV via Canal Digitaal en kan zeggen dat CanalDigital TV ook prima is. Qua internet snelheden claimt Ziggo sneller te zijn, maar is de ping hopeloos i.t.t. KPN. De emailbox van een ISP gebruik ik niet. Vraag mij ook af hoe zorgvuldig ze er mee omspringen en waar de server staat. Eigen domeinnaam en hosting bij www.leaseweb.com is voor mij de oplossing op een server in NL.
 
Allen bedankt voor jullie reacties! Even contact gehad met Webcare, deze bevestigd wat jullie al gezegd hadden. Nieuwe klanten winnen is belangrijker dan klanten behouden. De logica ontgaat mij..
 
Het is nog zelfs zo dat mijn eerste factuur €71,- betreft en zou €39,95 zijn eerste 6 maand als nieuwe klant. Nou, daar gaan we weer. bellen met de helpdesk en dan credit. Wat dat betreft is er niks verandert en de administratie bij Ziggo nog steeds een uienkeet. Dus stornering bij de bank erop, kan erg makkelijk met App van de bank en daarna wachten tot Ziggo gaat bellen en niet anders om.

Als ik zo met mijn klanten om zou gaan zit ik snel zonder werk.
 
Terug
Bovenaan