Mail vanuit eigen werkaccount wordt thuis niet ontvangen

jank

Forum Gebruiker
Berichten
440
Als ik een mail verstuur vanuit mijn werkaccount, dan komt deze niet binnen op mijn Chello-account thuis. Wel komt de mail binnen op mijn Gmailaccount. Andere mail verstuurd vanuit mijn werk, door collega's of afdelingen, komt wel binnen op mijn Chello-account.
Op mijn account krijg ik geen meldingen dat de mail niet verstuurd kan worden.
De ICT van mijn werk vindt het ook een opvallend probleem, maar kunnen geen afwijkingen vinden in mijn werkaccount.

Heeft iemand de gouden tip?
Op mijn werk gebruiken we Outlook, de webversie. Zo ver ik mij herinner, doet dit probleem zich voor nadat we overgestapt zijn op deze webversie.
Daarvoor nimmer problemen gehad.
 
Spambox? (Bij pop3 moet je webmail gebruiken om de spambox te zien, want die wordt niet gepopt)
 
Probeer eens een test mail vanaf jouw werkmail te sturen naar het adres op deze site: https://www.mail-tester.com/
Dan kun je zien of er misschien iets verkeerd is geconfigureerd aan de mailserver kant van jouw werkgever.

Is dat allemaal goed? Controleer dan in Ziggo Webmail of het adres niet per ongeluk is geblokkeerd:
Instellingen (hamburger menu rechts boven) > Email > Geblokkeerde afzenders
 
Net weer thuis.
Mail staat in de spam van webmail. Ik ben niet geblokkeerd.
Ik ben 20 mei weer op mijn werk, dan mail ik naar mail-tester.
Wordt vervolgd.
Dank voor de eerste aanzet in de oplossing van mijn probleem.
 
Laatst bewerkt:
Mail staat in de spam van webmail.
Dat is een probleem van het pop3 protocol. Die popt alleen de inbox. Als Ziggo dan iets als spam bestempelt en in de spambox zet, zie je die mail niet als je nooit webmail gebruikt.
Denk na over het overstappen naar IMAP. Dat werkt veel prettiger en synchroniseert alle postbussen. Het is vooral als je mail via verschillende apparaten benaderd. b.v. via telefoon en PC.
 
Briolet, ik zal daar eens naar kijken. Dank voor je antwoord.
Maar ik meen bewust ooit te hebben gekozen voor POP i.p.v. IMAP. Had toen problemen met de mail, welke uiteindelijk met hulp van de helpdesk is opgelost. Dus bij mij wel enige angst om te switchen.
Blijft opvallend, dat mijn probleem is ontstaan nadat op mijn werk het computergebeuren is omgeschakeld naar de webversie.
 
Dat is niet opvallend. Als er iets bij de afzender veranderd, kan dat reden zijn dat dat dit niet meer als vertrouwde afzender gezien wordt. Ziggo doet een aantal checks. Ik dacht dat o.a. de HELO naam van de zendende smtp server aan bepaalde eisen moest voldoen. (die Ziggo een jaar geleden aangescherpt heeft). Zo zijn er nog meer checks die Ziggo over de zendende smtp server doet. (een door spf gewhitelist IP adres, of een geldige dkim ondertekening).

Open de header van zo'n mail en kijk naar de tekst achter "Authentication-Results". Daar moet bij voorkeur voor 3 checks een 'pass' staan.
 
Als je een mail vanaf mijn werk-account bedoelt, dan even wachten tot 20 mei.
Maar ik kom hier zeker op terug.
 
Briolet, ik zal daar eens naar kijken. Dank voor je antwoord.
Maar ik meen bewust ooit te hebben gekozen voor POP i.p.v. IMAP. Had toen problemen met de mail, welke uiteindelijk met hulp van de helpdesk is opgelost. Dus bij mij wel enige angst om te switchen.
Merkwaardig, ik ben nieuwsgierig wat dit dan was, want ik zie in IMAP eigenlijk alleen maar voordelen. Nou ja, op één puntje na, sommige website-providers bieden voor bijbehorende e-mail (standaard) een beperkte opslagruimte aan. Wil je (voorlopig) alle mailberichten bewaren, dan heb je doorgaans op je eigen computer aanmerkelijk meer opslagruimte tot je beschikking. Volgens mij is dat alles.
 
Laatst bewerkt:
Wat de problematiek was kan ik mij helaas niet meer voor de geest halen. Ik overweeg IMAP, maar neem voorlopig geen overhaaste stappen.
 
Terug
Bovenaan