Klacht: Van het (straat)kastje naar de muur(aansluiting)

G. Louis

Forum Gebruiker
Berichten
4
Beste Ziggo,

Helaas herbeleef ik momenteel de dramatische die UPC mij in 2008 heeft doen meemaken. De reden waarom ik nu weer via chelloo.com op dit forum terechtkom, is omdat dit in 2008/2009 zeer snel werd opgepakt door destijds UPC.
Destijds heeft het mij slecht iets meer dan een jaar tijd gekost, iets meer dan een dozijn alwetende binnenmonteurs om een buitenprobleem aan de kabel op te lossen.

Ik hoop van harte dat Ziggo beter is dan dat.
Sinds enkele maanden heb ik een zeer slecht signaal op mijn huisadres. Televisiekijken ging niet meer "blokjesvrij" en als je geluk had kon je een paar minuten achter elkaar youtube kijken.
Diverse keren is er contact geweest met de klantenservice, maar er was niets opmerkelijks zichtbaar. Tot er bij een gegeven telefoongesprek een van de medewerkers zei: "ik zie het al, u krijgt van mij een nieuw modem". (ik had nog de technicolor en kreeg de ConnectBox). Op mijn vraag wat er dan precies zichtbaar was, kreeg ik het antwoord dat hij dat niet persé wist, maar het modem was al oud. Goed nieuws, ik krijg na een jaar of 8 (misschien zelf langer?) een nieuw modem met moderne technologie en een veel beter signaal. Ik kon niet wachten...
Dit modem werkte heel kort, super snel. Dat stopte net zo snel weer. Maar na enkele wijzigingen achter de schermen (activeren en deactiveren van modem), lijkt er helemaal niets veranderd t.o.v. de beginsituatie. Bij iedere wijziging kreeg ik te horen dat het slechts tot maximaal 3 dagen zou duren en dat mijn verbinding dan weer zou werken. (lekker tijdens al het thuiswerken ivm COVID-19). Na elke teleurstelling, weer contact opgenomen en telkens weer was er een medewerker die vol goede moed en tal van beloftes e.e.a. in orde ging maken. Wat ik wel zeer bijzonder vond, was dat iedere medewerker vond dat diegene die mij de keer ervoor geholpen had, mogelijk niet helemaal begrijpt hoe het werkt. Gelukkig was er een keer iemand die mij haarfijn kon uitleggen wat er moest gebeuren en zij ging het regelen. Zo gezegd zo gedaan. Het modem maakte verbinding met het internet en ik kon aan de slag.
Of toch niet...
De verbinding is om te huilen. De snelheid (bij een willekeurige snelheidstest) fluctueert tussen de 3,5 en de 135 mbps en dat voor een contract van 250 mbps..
Zou het dan toch niet bij mij binnen zitten? Het modem staat opgelijnd direct aan de groene kabel achter een splitter en een cm of 80 goede coax. Verder was het device waarmee wordt getest steeds via een goede Cat5E kabel aangesloten op het modem en alle overige kabels lagen los.

Tot twee weken geleden een monteur voor mij bezig is geweest. Deze ging in het centrale verdeelpunt op straat, via een bepaalde route naar mijn huis om na te gaan wat er waar mis kon zijn. Mijn vertrouwen was volledig gewonnen, nu ging het opgelost worden.
Mijn hoop was groots, helaas tevergeefs. Toen ik 's avonds belde met de klantenservice, wist niemand wat er er was gedaan en of er nu aan het probleem was gewerkt. De log-file was namelijk leeg... Gelukkig kon er wel direct een afspraak worden gemaakt met een nieuwe monteur die waarschijnlijk wel zijn werk goed zou doen. Hierop hoefde ik slechts 10 dagen te wachten... Deze afspraak staat voor overmorgen en ik hoop dat Ziggo de verwachtingen kan waarmaken en het probleem met de stabiele verbinding kan oplossen. Anders wordt het wellicht toch echt een keer tijd om Ziggo af te schrijven en bij de concurrent een contract af te sluiten.

Vriendelijke groet,

Een momenteel zeer ontevreden Ziggo klant.
 
Is je aop inmiddels ook vervangen? Met welke apparatuur kijk je tv. Zitten er versterkers tussen bijv. Hoe oud zijn de coax kabels naar je tv (ontvanger) Vul dit bijv. ook in je profiel in.

Het enige wat je nu aangeeft is een vervanging van je modem. Maak eens een fot van je aop. en welke snelheid verwacht je bijv. en heb je nu.
 
Beste Piente,

Dank voor je reactie.
Het lijkt mij minder releveant wat er allemaal aan de "televisie-kant" van de opstelling zit.
Ik heb misschien niet duidelijk geschreven dat de verbinding slecht is, zelfs als alles wat niet nodig is om de verbinding met het internet te testen is losgekoppeld. Hier heb ik het over zowel netwerk kabels, wifi apparaten én coax.

De situatie is als volgt:
Groene kabel met geknepen schroefkoppeling -> filter/splitter (nieuw) -> coax (nieuw +/- 80cm) -> ConnectBox.
Enig idee waar het hier kan misgaan?

Bedankt.
 
Waarschijnlijk heb je inderdaad slecht binnenkomend signaal (te zwak en/of verstoord door instraling) en daar heeft elk modem last van dus kunnen ze je modem wel 100x omwisselen maar ik denk niet dat het veel uitmaakt tot het daadwerkelijke probleem wordt opgelost.

En dan komt natuurlijk nog de binnen installatie, als die kabels en pluggen etc niet 100% aan de huidige maatstaven voldoen krijg je daar nog is extra verlies en storingen door instraling bovenop het verlies wat een kabel toch al met zich mee brengt. Overigens kan dat ook wel invloed hebben op het signaal van het modem dus het is wel degelijk relevant. De keten moet van het begin tot het eind in orde zijn!

Een klein voorbeeld, stel jij woont vlak bij een C2000 mast die zenden uit op 390 tot 425 mhz, en jij hebt 1 slecht kabeltje in je huis installatie zitten, dan kan het signaal van buitenaf instralen en op de kabel komen en alle signalen in je huisnetwerk storen die ziggo op die frequenties doorgeeft, als het ernstig genoeg is zou het zelfs effect kunnen hebben op andere ziggo aansluitingen in de straat, nu zal dat laatste niet zo vaak voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Blijft mijn vraag staan over je aop is deze recent vervangen of een oude bestaande situatie? Zoals @terrestrial al aangeeft het kan op meerdere plekken fout gaan.

Zoals je nu omschrijft zit je aop vermoedelijk in de meterkast en je connectbox ook. Dit is niet echt een superplek voor je modem wat betreft de wifi.
 
geen idee hoe je huis-situatie is, maar ik moest meteen denken aan iemand die 3 hoog woonde en waar de benedenbuur een illegale aftakking op de groene kabel had gemaakt (die lopen nog wel eens door centrale trappenhuizen e.d.).
een buitenmonteur heeft de apparatuur om dat te kunnen herkennen en ziet op hoeveel meter van de aop of eindversterker de storing zit, een binnenmonteur kan alleen zien of het signaal op de aop goed is.
 
geen idee hoe je huis-situatie is, maar ik moest meteen denken aan iemand die 3 hoog woonde en waar de benedenbuur een illegale aftakking op de groene kabel had gemaakt (die lopen nog wel eens door centrale trappenhuizen e.d.).
een buitenmonteur heeft de apparatuur om dat te kunnen herkennen en ziet op hoeveel meter van de aop of eindversterker de storing zit, een binnenmonteur kan alleen zien of het signaal op de aop goed is.
Als het al door het trappenhuis ging.

In Amsterdam ging het door de woonkamers en zo had onze beneden buren gevraagd aan de vorige bewoners of ze die kabel nog nodig hadden. Dus toen moesten we een nieuwe kabel laten aanleggen als nieuwe bewoners.
 
Als het al door het trappenhuis ging.

In Amsterdam ging het door de woonkamers en zo had onze beneden buren gevraagd aan de vorige bewoners of ze die kabel nog nodig hadden. Dus toen moesten we een nieuwe kabel laten aanleggen als nieuwe bewoners.
ja dat klopt, mijn voorbeeld kwam ook uit Amsterdam, je komt inderdaad regelmatig situaties tegen van overijverige verbouwingen door benedenburen. Of rommelige verlengingen/aftakkingen van groen die vervolgens netjes achter een muurtje worden weggewerkt.
 
De situatie is als volgt; Ik heb een normale woning met de groene kabel die in mijn woonkamer binnenkomt. Wat daarna komt staat boven beschreven.
Het is dus geen verstoring vanuit de meterkast oid, er staat geen andere apparatuur in de buurt en het betreft dus ook geen illegale aftakking.
Graag wil ik laten weten dat er een monteur is geweest die e.e.a. bij mij heeft gecheckt. Conclusie: De verbinding is goed, de binnensituatie in principe ook. Wel heeft hij nogmaals e.e.a. vervangen. Draadloos haal je op 5GHz de contract snelheid (wel enigszins afhankelijk van welke app er wordt gebruikt).
Bekabeld is drama. Dit ligt volgens de monteur mogelijk aan een software update in de connectbox. Hij had dit al eerder meegemaakt en komt er nog bij me op terug...
Ik wacht geduldig af.
 
De situatie is als volgt; Ik heb een normale woning met de groene kabel die in mijn woonkamer binnenkomt. Wat daarna komt staat boven beschreven.
Het is dus geen verstoring vanuit de meterkast oid, er staat geen andere apparatuur in de buurt en het betreft dus ook geen illegale aftakking.
Graag wil ik laten weten dat er een monteur is geweest die e.e.a. bij mij heeft gecheckt. Conclusie: De verbinding is goed, de binnensituatie in principe ook. Wel heeft hij nogmaals e.e.a. vervangen. Draadloos haal je op 5GHz de contract snelheid (wel enigszins afhankelijk van welke app er wordt gebruikt).
Bekabeld is drama. Dit ligt volgens de monteur mogelijk aan een software update in de connectbox. Hij had dit al eerder meegemaakt en komt er nog bij me op terug...
Ik wacht geduldig af.

Draadloos is juist onbetrouwbaar en afhankelijk van de omgeving en andere factoren en bedraad is altijd betrouwbaar, jij zegt nu dat het andersom is. Je begrijpt dat er dan iets niet klopt toch?

Heb je niet gewoon zelf een brakke switch zitten ergens? En de connectbox is bij half Nederland in gebruik, dus ik ga er niet van uit dat dit het probleem is. Dan zal het eerder aan je client device liggen.

Ik vraag me af of die monteur voldoende kennis van zaken had of dat jij eea verkeerd begrepen hebt want dit klinkt mij niet echt logisch in de oren.
 
Terug
Bovenaan