Wegvallende 5 GHz netwerk

Enkele vragen:
-Heb je de router op de 2,4 of 5 GHz band ingesteld of beide?
-Heb je de mediabox verbonden via 2,4 of 5 of bedraad verbonden?
-Heb je de router gekocht bij Ziggo of elders?

Bij voorbaat dank,
butanez
Ah de nieuwe. Dan zijn de antwoorden:
-beide
-bedraad
-Coolblue (Tp link)

Ik heb het Ziggo modem niet in bridge modus staan (ik weet niet wat dat is). Vanuit het modem gaat een kabel naar de TP link router en de TP link router bouwt een nieuw 5 ghrz netwerk op. (en een 2,4, maar die gebruik ik niet)
Mijn snelheid in nu 95 Mbps op het nieuwe netwerk en valt dus niet meer weg. Mijn bekabelde snelheid is 250 Mbps.

"Als je jouw oorspronkelijke snelheden weer haalt is er kennelijk toch iets mis met de wifi van de Connect box."
Dat klopt. Het oorspronkelijke probleem (zie eerste post) is ook nog niet op gelost, hier heb ik zelf de oplossing voor bedacht door een ander netwerk op te zetten. Ziggo begrijpt het probleem niet zo goed denk ik, aangezien er al 2 monteurs langs gestuurd zijn, 2 x hardware wordt vervangen, maar het probleem er nog steeds is.
 
Ik heb het Ziggo modem niet in bridge modus staan (ik weet niet wat dat is). Vanuit het modem gaat een kabel naar de TP link router en de TP link router bouwt een nieuw 5 ghrz netwerk op. (en een 2,4, maar die gebruik ik niet)
Mijn snelheid in nu 95 Mbps op het nieuwe netwerk en valt dus niet meer weg. Mijn bekabelde snelheid is 250 Mbps.
Ziggo connect box is modem en router in 1. Door in bridge modus te gaan in de connect box is het alleen nog maar een modem en kun je zoals in jouw situatie er een eigen router aanhangen. Het is maar goed dat je media box bedraad verbonden is want wifi snelheid is nog mager op 5 GHz. Hier heeft zich een wonder voltrokken mijn wifi snelheid is spontaan weer naar 256 Mbps gegaan. Ik zie ook in de wifi analyzer dat de signaalsterkte is toegenomen.
Ziggo krijgt veel klachten over wifi zonder dat er een duidelijke reden voor is. Daarom willen ze de mediaboxen zo veel mogelijk bedraad verbinden om van het gezeur af te zijn. Voor wifi hebben ze diverse hardware zoals boosters te koop om de snelheid te verhogen.
Hopelijk zijn onze problemen blijvend opgelost.
 
Ik gebruik de CB ook als router, alles draait lekker. Maar valt me wel op, dat als ik de CB restart, de wifi snelheid veel hoger is.
Tijdelijk dan, want het kakt weer snel in.
 
Ziggo connect box is modem en router in 1. Door in bridge modus te gaan in de connect box is het alleen nog maar een modem en kun je zoals in jouw situatie er een eigen router aanhangen. Het is maar goed dat je media box bedraad verbonden is want wifi snelheid is nog mager op 5 GHz. Hier heeft zich een wonder voltrokken mijn wifi snelheid is spontaan weer naar 256 Mbps gegaan. Ik zie ook in de wifi analyzer dat de signaalsterkte is toegenomen.
Ziggo krijgt veel klachten over wifi zonder dat er een duidelijke reden voor is. Daarom willen ze de mediaboxen zo veel mogelijk bedraad verbinden om van het gezeur af te zijn. Voor wifi hebben ze diverse hardware zoals boosters te koop om de snelheid te verhogen.
Hopelijk zijn onze problemen blijvend opgelost.
Thanks, weer wat geleerd. Maar het kan dus ook zonder bridge modus :) - Ik zit liever niet meer aan de Ziggo modem.....nu alles werkt zoals ik wil
 
Thanks, weer wat geleerd. Maar het kan dus ook zonder bridge modus :) -
Klopt. Bij >95% van de mensen werkt dat. Vooral als je vanaf het internet een verbinding wilt opzetten met een apparaat thuis, kan het handiger zijn als hij in bridge staat.
 
Vandaag nieuwe snelheden.
Op 5 GHz zowel op laptop als telefoon 300 down 30 up.
Next box ook maar weer eens verbonden met 5 GHz en zie: signaalsterkte 76% ipv 44% tijdens monteurbezoek.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
 
alle Arris connect modems gaan terug naar de vorige firmware. dus..nogmaals reboten, nieuwe firmware, nieuwe snelheid!
 
Terug
Bovenaan