Wegvallende 5 GHz netwerk

Justin

Forum Gebruiker
Berichten
10
Beste forumleden.

Sinds een week of 3 presteert het 5 grhz netwerk bij mij heel slecht.
Na contact met Ziggo gehad te hebben is er monteur langsgekomen en heeft de hoofdaansluiting vervangen en het modem. (wit, type Arus)
De monteur had een beetje haast en heeft een nieuwere Arus modem aan gehangen en trok de voordeur dicht en het probleem is er weer.

Nogmaals gemeld bij Ziggo en nogmaals een monteur laten komen. Die vertelde mij dat hij het probleem kent en dit bij sommige Arus modellen kan voorkomen.
Monteur installeerde weer een andere modem welke er hetzelfde uitziet maar van het type Compal is.
Het probleem is nu weg, alleen heb ik last van regelmatige "stops'. Alsof het 5ghrz netwerk even op pauze wordt gezet. Haperen als het ware.

Voordat ik Ziggo ging bellen heb ik zelf al geprobeerd kanalen te switchen. Modem resetten, maar dat haalde niks uit.
Het gekke is dat het jaren prima heeft gewerkt en ik zelfs in de badkamer (welke het verst van de modem is) probleemloos van het 5 Ghrz netwerk gebruik kon maken.
Bekabeld doen zich geen problemen voor.

Herkent iemand zich met deze problemen en wat was eventueel de oplossing?
Een oplossing die ik zelf kan bedenken is een ander 5grz modem kopen en deze op de kabel verderop (slaapkamer) aan te sluiten
Een tweede 5 grhz netwerk opzetten dus.

Hieronder een foto van de modem

Afbeelding Modem.PNG
 
Stel een vast kanaal in en kijk even of de buren toevallig niet het zelfde kanaal hebben als wat je gaat instellen.
 
Het kan zijn dat de modem nog niet de nieuwste firmware heeft, maar dat komt dan de komende dagen wel in orde.
 
Dank je. Ik ga het in de gaten houden. Weet je toevallig hoeveel dagen zou zijn na installatie? Monteur is woensdag 24 Maart geweest.
 
Meestal is de firmware na zoveel dagen wel bijgewerkt,

Je kan het zelf ook even controleren:
 
Hier het zelfde gesodemieter met 5 GHz wifi. Eerst viel op dat bij het terugkijken van tv opnamen de mededeling kwam : uw internetverbinding is traag, ik kon de opname niet afkijken. Modem reset en kanaalwisseling hielp allemaal niets. Zowel op de telefoon als de laptop ging de snelheid terug van 250 Mbps naar 80 Mbps! Met geluk net weer een opname afkijken. Zal ziggo ook eens bellen.
 
Meestal is de firmware na zoveel dagen wel bijgewerkt,

Je kan het zelf ook even controleren:
Thanks - Ik heb blijkbaar de laatste firmware versie. (Misschien is dat wel de oorzaak ;) )

1.PNG


Hier het zelfde gesodemieter met 5 GHz wifi. Eerst viel op dat bij het terugkijken van tv opnamen de mededeling kwam : uw internetverbinding is traag, ik kon de opname niet afkijken. Modem reset en kanaalwisseling hielp allemaal niets. Zowel op de telefoon als de laptop ging de snelheid terug van 250 Mbps naar 80 Mbps! Met geluk net weer een opname afkijken. Zal ziggo ook eens bellen.
Jij ook bedankt voor de feedback. Met 80 Mbps zou ik al blij zijn. Mijn verbinding valt weg naar 2Mbps of stopt dus helemaal......tijdelijk.
 
Laatst bewerkt:
5GHz luistert ook naar radar signalen. Die hebben voorrang en zoekt je router een andere frequentie.
 
Zit nog steeds op 130 van de 250 Mbps. Ziggo gebeld, ze zagen wel iets met signaalsterkte. 6 april komt de monteur bij mij thuis en in de wijkkast kijken. Afwachten dus. Gelukkig kan ik met 130 Mbps wel opgenomen programma's bekijken.
 
Terug
Bovenaan