Outlook uitgaande mail op android telefoon werkt niet

zie enkel welke encryptie is ingesteld niet welke versie>>maar ik kan mij toch niet voorstellen dat indien ik account opnieuw aanmaak er dan gebruik word gemaakt van een oude standaard.
Het zal je verbazen welke grote bedrijven nog het oude TLS1.0 gebruiken. b.v. megamail.nl (een grote bulkmail verzender voor mailings) Ik heb een eigen mailserver en dan zie je dat alles in het log.

Maar goed. Ik heb voor de aardigheid outlook gedownload en twee accouns ingesteld. (Ziggo en mijn eigen domein). Ik ervaar hetzelfde. Het ziggo account kan niet verzenden en mijn eigen account wel.

Mijn eigen account geeft in het log:

Code:
Anonymous TLS connection established from samsung-phone.local[10.0.1.54]: TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256 (128/128 bits)

Dat zijn in elk geval moderne verbindingen. Wat me ook opvalt in outlook is dat ik de settings van een account niet meer kan editen. b.v. een ander wachtwoord instellen of kijken welke verbindings url's ik ingesteld heb. (Of kijk ik er echt overheen?) Verder mis ik allerlei mogelijkheden om mail te beoordelen. Ik kan b.v. geen optie vinden om de header van een ontvangen mail te bekijken. (En dat heb je echt nodig om de legitimiteit van mail te kunnen beoordelen.)

Ik zou gewoon een ander mail programma installeren. Toen ik indertijd mijn telefoon kocht heb ik een vijftal programma's geênstalleerd en vergeleken. De enige waar je ook headers kon bekijken was 'blue mail'. En daarmee kan ik ook gewoon de mailsettings aanpassen. Ik gebruik het voor een 4-tal accounts, waaronder Ziggo.nl .Dat programma bevalt nog steeds goed.
 
Laatst bewerkt:
En wat me ook tegenvalt is dat outlook geen gebruik maakt van het adresboek op de telefoon. Ik heb er honderden adressen in staan die via een carddav server in het adresboek staan. Bij bluemail tik ik gewoon een paar letters in en ik zie een lijst met namen uit het adresboek verschijnen. Ook adressen waar ik nog nooit naar gemail heb. Bij outlook zie ik alleen de adressen die ik ooit gebruikt heb met outlook.
Misschien dat outlook wel het basis adresboek van de telefoon of simkaart gebruikt, maar die is bij mij leeg.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ervaar dezelfde problemen!
Als.ik Ziggo hierover contact wordt ik doorverwezen naar Microsoft en daar krijg ik te horen dat ik Ziggo maar moet bellen.
Weer Microsoft hulplijn gebeld en dan krijg je een Indiër aan de lijn die je mega slecht verstaat!
Heb hier al een dik jaar last van terwijl het vroeger gewoon werkte....
Ziggo en Microsoft neem je verantwoordelijkheid nu eens!!!
 
Ik heb 'm ook eens aangemeld bij Microsoft.
In plaatst van een standaard antwoord zoals 'stel je account op nieuw in' of 'installeer outlook opnieuw', kreeg ik deze reactie na het uitwisselen van diverse gegevens:

"Hallo! Dit probleem werd gemeld en ons engineering team werkt om het te repareren. Uw ticket is toegevoegd aan het bugrapport, het probleem wordt opgelost in de volgende updates. Laat het me weten als je nog vragen hebt. Bedankt!"

Nu weet ik niet of dit een reactie is om er snel vanaf te komen, maar wie weet zijn ze er echt mee bezig.

Op de Ziggo Community had ik het topic wat hierover gaat ook doorgelezen. Wat me dan toch opvalt is de houding van Ziggo hierin.
De conclusie is al vrij snel dat dit door een update van Microsoft komt, ze leggen de bal dan ook volledig bij Microsoft.
Nu kan het best door een update komen, maar wellicht heeft het dan met aangescherpte security te maken, of is het iets waar Ziggo ook invloed op heeft, bijvoorbeeld het auto discovery proces.
Het zou Ziggo sieren als de IT afdeling hier ook zelf actief mee aan de slag ging. Outlook is nou niet zomaar een mail appje, wordt erg veel gebruikt in zakelijke omgevingen.
Ze kunnen toch ook een ticket loggen bij MS? Neem aan dat zo'n grote organisatie wel een enterprise contract heeft. Samen oplossen..
 
Versturen/beantwoorden van Ziggo mail vanuit de Outlook app lukt mij ook niet :-(( Niet vanaf mijn Samsung tablet en niet vanaf mijn Motorola gsm. heb al een keer of wat app en account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het helpt niet. Ben er zolangzamerhand klaar mee. Hotmail vanaf deze app lukt wel, dus waar zit dan het probleem... Ziggo is niet erg coöperatief.
 
Ook ik ervaar dezelfde problemen!
Als.ik Ziggo hierover contact wordt ik doorverwezen naar Microsoft en daar krijg ik te horen dat ik Ziggo maar moet bellen.
Weer Microsoft hulplijn gebeld en dan krijg je een Indiër aan de lijn die je mega slecht verstaat!
Heb hier al een dik jaar last van terwijl het vroeger gewoon werkte....
Ziggo en Microsoft neem je verantwoordelijkheid nu eens!!!
Ja dus dat.... Je schiet er niks mee op.
 
Kan hier vanaf mijn ipad ook ineens niet meer emailen. Gaat weer lekker.
 
Nieuwe update van de Android Outlook app geeft nu wel meer informatie over het probleem.

Screenshot_20210306-210318.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan