Het lijkt erop alsof de downloadsnelheid flink lager is sinds het thuiswerken. Al een hele tijd viel me dat op. Eigenlijk haalde ik al jaren vrijwel de maximale snelheid van het abonnement. Ook sinds ik een 250/25 abonnement heb, haalde ik meestal een download van rond de 250. Upload was nooit een probleem en lag meestal net iets boven de opgegeven waarde. Die waarde testte ik altijd via een bekabelde (1Gb) pc. Maar de wifi (met eigen Netgear R8000 router) is soms nog sneller dan bekabeld. Dus ook met wifi kon ik prima de snelheid meten omdat de internetsnelheid veel lager is dan de wifi snelheid.
Sinds maanden kom ik met de downloadsnelheid telkens fors lager uit, maximaal 150-160. Vandaag merkte ik dat ook weer. Aan apparatuur of bekabeling is NIETS veranderd. Dus eens op mijn telefoon gezocht of daar nog oude metingen op stonden. Die bleken er te zijn. Het bestandje even naar de pc gestuurd en bekeken. Wat blijkt? Eigenlijk haalde ik altijd de abonnementssnelheden. Ook met 250/25 maar sinds maart 2020 lukt dat niet meer. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Heeft Ziggo de capaciteit verlaagd? Zijn er meer buren nu zo actief dat ik noot meer boven de 60% van mijn abonnement uitkom?
Wat kan ik hier aan doen? Ik betaal al bijna een jaar voor 250/25 en krijg niet meer dan ongeveer 160/25.
Sinds maanden kom ik met de downloadsnelheid telkens fors lager uit, maximaal 150-160. Vandaag merkte ik dat ook weer. Aan apparatuur of bekabeling is NIETS veranderd. Dus eens op mijn telefoon gezocht of daar nog oude metingen op stonden. Die bleken er te zijn. Het bestandje even naar de pc gestuurd en bekeken. Wat blijkt? Eigenlijk haalde ik altijd de abonnementssnelheden. Ook met 250/25 maar sinds maart 2020 lukt dat niet meer. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Heeft Ziggo de capaciteit verlaagd? Zijn er meer buren nu zo actief dat ik noot meer boven de 60% van mijn abonnement uitkom?
Wat kan ik hier aan doen? Ik betaal al bijna een jaar voor 250/25 en krijg niet meer dan ongeveer 160/25.