Traag sinds thuiswerken

HansTV

Forum Gebruiker
Berichten
43
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het lijkt erop alsof de downloadsnelheid flink lager is sinds het thuiswerken. Al een hele tijd viel me dat op. Eigenlijk haalde ik al jaren vrijwel de maximale snelheid van het abonnement. Ook sinds ik een 250/25 abonnement heb, haalde ik meestal een download van rond de 250. Upload was nooit een probleem en lag meestal net iets boven de opgegeven waarde. Die waarde testte ik altijd via een bekabelde (1Gb) pc. Maar de wifi (met eigen Netgear R8000 router) is soms nog sneller dan bekabeld. Dus ook met wifi kon ik prima de snelheid meten omdat de internetsnelheid veel lager is dan de wifi snelheid.

Sinds maanden kom ik met de downloadsnelheid telkens fors lager uit, maximaal 150-160. Vandaag merkte ik dat ook weer. Aan apparatuur of bekabeling is NIETS veranderd. Dus eens op mijn telefoon gezocht of daar nog oude metingen op stonden. Die bleken er te zijn. Het bestandje even naar de pc gestuurd en bekeken. Wat blijkt? Eigenlijk haalde ik altijd de abonnementssnelheden. Ook met 250/25 maar sinds maart 2020 lukt dat niet meer. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Heeft Ziggo de capaciteit verlaagd? Zijn er meer buren nu zo actief dat ik noot meer boven de 60% van mijn abonnement uitkom?

Wat kan ik hier aan doen? Ik betaal al bijna een jaar voor 250/25 en krijg niet meer dan ongeveer 160/25.

Ziggo speed.jpg
 
Domme vraag misschien, maar heb je het modem al een gereset?
 
Hetzelfde hier, tijdens de eerste lockdown viel het wel mee maar sinds een november is het echt traag. Ik kom soms niet boven de 80Mbps
 
Vanochtend geen internet of bellen.. Alle lampen op mijn UBEE modem groen.. Bleek bij halve wijk zo te zijn.. Na een restart ineens een nieuw IP adres ( na 13 jaar hetzelfde gehad te hebben ) en de snelheid up rond de 25 Mpbs (normaal) maar down tussen de 80/100 ipv 250 ... dus iets gaat er niet helemaal goed.

Overigens ook al sinds november "traag" internet.. maar geen metingen gedaan.
 
Hier woensdag ook een ZIGGO storing. Alles inclusief TV lag eruit.
Was gelukkig binnen een kleine 3 uur opgelost.

Dan weet je pas wat snelheid is, via de brakke mobiele Tele2 aansluiting een ping van 60ms en 1Mbps download.
Was dus snel klaar met thuiswerken.

Herken me niet in een trager wordende Ziggo aansluiting, is al jaren 9ms 250/25.
 
Ik heb inmiddels contact gehad met Ziggo en ontvang morgen een nieuw modem. Geen duidelijke oorzaak gevonden.. Ben benieuwd..
 
Ik heb inmiddels contact gehad met Ziggo en ontvang morgen een nieuw modem. Geen duidelijke oorzaak gevonden.. Ben benieuwd..
Heeft het nieuwe modem effect gehad?

Ik heb nog steeds (sinds een jaar nu) snelheden die maximaal rond de 160/25 liggen terwijl ik een 250/25 abonnement heb en die snelheden daarvoor ook ruimschoots haalde.
 
Heeft het nieuwe modem effect gehad?

Ik heb nog steeds (sinds een jaar nu) snelheden die maximaal rond de 160/25 liggen terwijl ik een 250/25 abonnement heb en die snelheden daarvoor ook ruimschoots haalde.

166/25 via https://www.ziggo.nl/speedtest
200/25 via https://www.speedtest.nl/
220/25 via https://www.speedtest.net/
Dus het varieert nogal. Net na ontvangst van het modem een paar keer gemeten en toen ook deze snelheden gemeten.
Lijkt dus "opgelost" met het nieuwe modem. Drukte op het netwerk zal zeker meespelen. Vraag is dan natuurlijk wiens netwerk het soms niet aan kan. Ik zal eens wat vaker meten op verschillende tijden.
 
Die waarde testte ik altijd via een bekabelde (1Gb) pc. Maar de wifi (met eigen Netgear R8000 router) is soms nog sneller dan bekabeld. Dus ook met wifi kon ik prima de snelheid meten omdat de internetsnelheid veel lager is dan de wifi snelheid.

Uh nee helaas dat gaat niet op, testen doe je alleen maar via een bekabelde verbinding. Bij Wifi, hoe goed jij ook denkt dat die is kan van alles meespelen dus dat kun je niet zien als betrouwbaar.

Wat ik niet terug vind is wanneer je test en op welke servers, kijk als jij telkens om 19:00 gaat testen elke avond kan dat drukker zijn dan overdag of om 02:00 snachts. En ja ook de capaciteit in jou wijksegment kan een rol spelen maar ook de signaal waardes in modem.
 
Terug
Bovenaan