Trage verwerking betaling

zombie_1109

Forum Gebruiker
Berichten
107
Vandaag (27 november) kreeg ik (niet voor de eerste keer overigens) zo'n vervelend mailtje er staat nog een bedrag open...regelt u het vandaag nog!
Op 24 november om 11.00 uur heb ik via de MijnZiggo app het bedrag van mijn abonnement via Ideal betaalt. Het zou dus direct binnen moeten zijn en derhalve ook te controleren.
Ik mag er toch van uitgaan dat Ziggo geen 3 dagen nodig heeft om e.e.a. te controleren alvorens ze zo'n aanmatigend mailtje sturen (ook al gaat dat misschien automatisch)
Natuurlijk zou ik ook via incasso kunnen betalen maar ik bepaal graag zelf wanneer ik betaal en ja.....voor de vervaldatum!
 
Volgens mij zit er inderdaad een kleine vertraging tussen het daadwerkelijk verwerken van de betaling en de zichtbaarheid ervan in "Mijn Ziggo". Ik geloof dat het een dag of vijf is. Ik ben het met je eens dat het niet heel modern is. Of dat het heel vriendelijk is, als je juist hebt gezorgd dat je betaling op tijd is voldaan.

Even los van jouw specifieke vraag, Ziggo heeft het incasso-proces helder op de website uitgeschreven. Vanaf het moment dat je de eerste herinnering (ik gok die mail) ontvangt heb je nog 14 dagen de tijd om te zorgen voor een betaling.
 
@zombie_1109 zit vertraging in vooral als het naar verschillende bank is, heb 1 voorbeeld erbij gezet.
Schermafdruk 2020-12-09 12.53.04.png
 
@zombie_1109 zit vertraging in vooral als het naar verschillende bank is, heb 1 voorbeeld erbij gezet.

Dit staat er (helaas) los van. @zombie_1109 gaf aan met iDeal betaald te hebben. De vertraging bij Ziggo zit 'm niet in het ontvangen, maar in het verwerken van de betalingen. Ik heb persoonlijk de indruk dat een deel van de administratie geautomatiseerd is en een ander deel handmatig verloopt.
 
maar even bij ziggo gekeken , wil je zelfde dag verwerkt hebben adviseren ze voor 16:00 betaling gedaan te hebben.

Schermafdruk 2020-12-09 13.08.17.png
 
Bedankt voor jullie reacties....het heeft al met al een week geduurd voor e.e.a. opgehelderd was.
@Freewillie...de betaling was gedaan op 24 november om 11.00 uur 's ochtends...dus daar zou het probleem ook niet moeten zitten....hoe dan ook, met vertraging is de boel opgelost!
 
Terug
Bovenaan