Na storing is smartcard verlopen?

ybor2013

Forum Gebruiker
Berichten
8
Na een Ziggo storing in de buurt en omstreken problemen met een daarvoor prima werkende TV. Een aantal kanalen komen niet meer door en is er de melding :kaart defect.De overige zenders doen het prima zoals daarvoor. Blijkt uiteindelijk dat mijn kaart is verlpen en dat ik nu een kaart moet geen huren voor twee Euro per maand. Nooit iets vernomen dat een kaart kan verlopen en dat ik extra kosten moet maken om een door syteemverandering bij Ziggo, dit volgens de "hulpmevrouw" , omdat mijn kaart niet meer werkt moet ik opeens meer gaan betalen. Dus Ziggo verandert technisch het systeem en ik moet daarvoor extra gaan betalen
Ik zie ook niet bij Ziggo abonnementen dat ik 24 Euro per jaar voor een kaart moet gaan betalen,
Slechte informatie.
 
Een ander "hulpmevrouw" zegt ook, na eerder tien minuten nutteloos in de wachtrij te hebben gestaan; Trek de stekker van de modem er even uit en wacht daarna tien seconden. Dit gedaan hebbende heb ik dus ook geen telefoonverbinding meer. En pas na een tijd kan ik weer bellen en weer tien minuten wachten en helemaal opnieuw mijn klacht uitleggen en het probleem, is niet opgelost!!
 
Je kaart mag alleen uit het systeem gehaald worden bij een abbonements wijziging..dit niet gedaan? Laat helpdesk maar weer je smartcard toevoegen in india.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk moet de smartcard weer werkend gemaakt worden!

Smartcards verlopen niet door een storing, in fupc gebied kan je smartcard 2 maanden zonder signaal, in fziggo gebied zelfs een half jaar. Als een smartcard ineens niet meer werkt kan die defect zijn. (kaartje niet meer leesbaar) maar de kans is groter dan die door ziggo is uitgezet en dan kan die ook weer geactiveerd worden.
 
Natuurlijk moet de smartcard weer werkend gemaakt worden!

Smartcards verlopen niet door een storing, in fupc gebied kan je smartcard 2 maanden zonder signaal, in fziggo gebied zelfs een half jaar. Als een smartcard ineens niet meer werkt kan die defect zijn. (kaartje niet meer leesbaar)
in begin bericht staat ook
Na een Ziggo storing is er de melding :kaart defect.
 
Een smartcard raakt niet defect na een storing van het ziggo signaal. Ik vraag me af hoe hij aan die melding komt, geeft de ontvanger die melding ? (misschien zit de kaart er niet goed in) of is hem dat verteld aan de telefoon ?, in dat geval ga er maar vanuit dat het niet waar is. Zelfs al wordt een kaartje of abonnement op afstand uitgezet betekend dat niet dat de smartcard ineens defect is.
 
Blijkt uiteindelijk dat mijn kaart is verlpen
Kijk eerst eens even in je abonnement in Mijn Ziggo of die kaart er nog bij staat.
Staat ie daar nog?

Heb je al geprobeerd naar 800 te zappen en even een minuut te wachten? (misschien zijn de frequenties veranderd bij onderhoud)

Als dat niet werkt... welke zenders weren wel en welke werken niet via de CI+ kaart?
Als het echt een verlopen kaart is zou je die in Mijn Ziggo weer moeten kunnen reactiveren ("Zenders en pincode herstellen").
 
Je bent slachtoffer geworden door die storing. Wanneer iemand geen gebruik maakt van zijn CI+ module (bv. door een storing of vakantie}, dan kan de smartcard automatisch gedeactiveerd worden.

Zie: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/upc-(nu-ziggo)/klachten/ci+-module-word-steeds-gedeactiveerd/details?complaintId=e3ff5911-3773-4e0f-bcab-b224893a9cae

@Webcare Ziggo ik vind dat je deze smartcard voor TS weer moet activeren.
Is dat zo dat na een vakantie de smartcard automatisch kan worden gedeactiveerd? Ik heb daar nooit iets van gemerkt. Weliswaar hebben wij geen ci-module, maar een mediabox, maar ik neem aan dat daarvoor hetzelfde geldt. Die box gebruiken gebruiken we niet altijd en daardoor staat hij soms wel eens gedurende vrij lange tijd in standby en in vakanties helemaal uitgeschakeld.
 
Is dat zo dat na een vakantie de smartcard automatisch kan worden gedeactiveerd?
Ja, absoluut. Als ie langer dan 2 of 3 maanden niet gebruikt is dan wordt ie gedeactiveerd. Hij blijft echter wel gewoon in je mijn ziggo staan. Daar kun je hem ook weer heractiveren. Het is heel lang niet mogelijk geweest om hem online te activeren (terwijl de optie er wel stond) maar heractivatie was ook altijd mogelijk via de heldesk of chat. Zolang die kaart maar onder je abonnement staat. Maar inmiddels zou de activatie in je mijn ziggo gewoon weer moeten werken (dan wordt het activatiesignaal nogmaals naar de kaart gestuurd).
 
Terug
Bovenaan