Werkzaamheden tijdens verkiezingsnacht USA

Is het misschien een optie om op de wifi van de buren mee te liften. Mits deze een andere provider hebben.

En wat kost een extra bundel nou van bv. 5 Gb. Enkele tientjes. Als je het echt wilt zien zou ik daar niet over twijfelen. Ik begrijp dat je in de nachturen niet ergens in je familie of kennissenkring welkom bent.
Als mijn vrouw weer eens over haar bundel heengaat, kost mij dat enkele tientjes meer.
 
Zij is van de klantenservice. Die hebben dat nummer ook niet. Dat moet je voor bij een andere afdeling zijn.
Dat loopt inderdaad via een andere afdeling. De medewerkster werkte echter vanuit huis en wist niet welke afdeling. Doorverbinden was vanuit huis sowieso niet mogelijk geweest.

Op 26 augustus 2019 kreeg ik een mail met:
In de nacht van maandag 2 op dinsdag 3 september werken we bij u in de buurt aan ons netwerk
Dit doen we om voortdurend onze diensten te verbeteren en u zo het allerbeste te bieden.

Meestal doen we dat zonder dat u het merkt.
Maar soms moet de verbinding even uit, om door te kunnen met ons werk.
En daarom merkt u het binnenkort wel.
* 's Nachts geen tv, internet en vast bellen
Tijdens het onderhoud kunt u van 1.00 tot 4.30 uur 's nachts even geen tv kijken,
niet bellen met de vaste telefoon of internetten en heeft u dus geen wifi.

Op basis van een eerder bericht denk ik dat het gaat om:
maandag 28 september op dinsdag 29 september 2020.
En:
Je knipt de laatste lichten uit, het is bedtijd. Maar voor zo'n tien medewerkers van VodafoneZiggo begint dan juist de werkdag. Drie weken geleden ontving je al geen analoog tv-signaal meer via de digitale kabel. Deze nacht gaan ze van je kabel een supersnelle geleider voor het digitale signaal maken. Daarvoor zitten ze klaar op het hoofdkantoor in Utrecht, maar ook op locatie, bij de vele centrales in de regio die het digitale signaal richting jouw kabel sturen.

Als je tv/decoder niet automatisch de nieuwe frequenties overneemt
moet je zenders zoeken.
Geen beeld na het onderhoud?
Zap naar kanaal 800.

Heb je hier ook bericht over gehad?
Niet zo uitgebreid als jouw bericht, maar het komt op hetzelfde neer.

Zou het kunnen dat die werkzaamheden in jou hele regio plaatsvinden. ? Is analoog recent uitgezet want dan gaan ze waarschijnlijk de frequenties omzetten.

De kans dat ze dit op een andere dag (nacht) gaan doen is erg klein denk ik.
Volgens de brief vinden de werkzaamheden bij mij in de buurt plaats. Er staat niet iets over de hele regio.

Helemaal eens. Ik baal hier ook enorm van. Ik heb de volgende dag vrij genomen om de hele nacht voor de tv te kunnen zitten :(
Heb je Ziggo ook een bericht gestuurd of gebeld? Als meer mensen dat doen, heeft het misschien nog resultaat.

Helemaal eens. Ik baal hier ook enorm van. Ik heb de volgende dag vrij genomen om de hele nacht voor de tv te kunnen zitten :(
4 jaar geleden is deze fout blijkbaar ook gemaakt en toen hebben ze het onderhoud wel uitgesteld:
Dat is heel interessant. Ik ga proberen de link door te sturen naar Ziggo
 
Ik heb ook via verschillende kanalen contact met ze gehad. Facebookchat, telefonische klantenservice en ook nog een mail naar de zakelijke klantenservice (ik heb een zakelijk abonnement). Die link naar dat krantenartikel heb ik in al die gevallen ook meegenomen

Ik kon voor 2 euro 4 gb extra bij mijn 4G abonnement nemen (Simyo/KPN), dat is dus ook mijn back-up optie. Met de Ziggo Go app kan ik dan in principe alle kanalen ook ontvangen en via chromecast op mijn tv bekijken. Heb alleen niet heel veel vertrouwen in de stabiliteit van die verbinding over 4G, maar misschien valt dat mee
 
Helaas, Ziggo wil er niks aan doen...Ook niet, nadat ik ze deze link stuurde dat ze vier jaar geleden dezelfde fout ook al maakten, maar toen wel de werkzaamheden uitstelden:

https://www.dvhn.nl/.../Ziggo-zag-verkiezingsnacht-VS...

Dit is de reactie van Ziggo via Messenger:
''Ik snap dat je dit graag wilt zien. De Amerikaanse verkiezing zijn momenteel ook erg spannend, maar om deze rede kan ik helaas het onderhoud niet uitstellen.
Uit je bericht zie ik dat het inderdaad eerder is gebeurd, maar het onderhoud is momenteel erg belangrijk met de thuiswerkende mensen.''
 
Balen! Telefonische klantenservice & facebookchat vertelden mij ook al dat ze niks konden doen.

Toch nog een beetje hoop, ik krijg net via de facebookchat alsnog dit bericht:

We zijn momenteel met onze netwerkmensen aan het kijken wat er op het gebied van het onderhoud naar een ander moment verplaatst kan worden. We proberen het dus naar een ander moment te verplaatsen, als hier meer over bekend is.. Informeren we je daarover Bart!
 
Ik heb ook via verschillende kanalen contact met ze gehad. Facebookchat, telefonische klantenservice en ook nog een mail naar de zakelijke klantenservice (ik heb een zakelijk abonnement). Die link naar dat krantenartikel heb ik in al die gevallen ook meegenomen

Ik kon voor 2 euro 4 gb extra bij mijn 4G abonnement nemen (Simyo/KPN), dat is dus ook mijn back-up optie. Met de Ziggo Go app kan ik dan in principe alle kanalen ook ontvangen en via chromecast op mijn tv bekijken. Heb alleen niet heel veel vertrouwen in de stabiliteit van die verbinding over 4G, maar misschien valt dat mee
Ik zit bij Vodafone. Is blijkbaar een stuk duurder. Daar kost 3 extra gb mij 15 euro...5gb extra is 20 euro.

Balen! Telefonische klantenservice & facebookchat vertelden mij ook al dat ze niks konden doen.

Toch nog een beetje hoop, ik krijg net via de facebookchat alsnog dit bericht:

We zijn momenteel met onze netwerkmensen aan het kijken wat er op het gebied van het onderhoud naar een ander moment verplaatst kan worden. We proberen het dus naar een ander moment te verplaatsen, als hier meer over bekend is.. Informeren we je daarover Bart!
Nou, duimen dan maar. Of misschien zijn ze bij jou in de buurt wat schappelijker.
 
Je zou ook eens via de Amerikaanse Ambassade kunnen verzoeken om die verkiezingen uit ts stellen tot een moment dat Ziggo geen onderhoud heeft gepland.
Als je dat verzoekschrift met voldoende onderbouwing indient voorspel ik dat je niet bij voorbaat kansloos bent. Dikke kans dat men gaat uitstellen.
 
Je zou in de openbaarheid kunnen treden met deze berichten.
Dus bijvoorbeeld https://www.dvhn.nl/ vragen of ze er een artikel aan willen wagen.
Ik zie een auteur boven dat bericht staan.
Wellicht dat die een vervolg artikel kan schrijven ;D

Er zal bij Ziggo wel een persoon zijn die hiermee iets kan doen. Het probleem is die persoon te bereiken.

Nota bene de quote van hun woordvoerder:
Ons beleid is dat we bij dit soort belangrijke momenten geen onderhoud plannen.’

En ook

Of misschien kun je de persvoorlichter van Ziggo te pakken krijgen. Wat die denkt voordat dit in het nieuws verspreidt gaat worden.
Hier staan e-mailadressen en een telefoonnummer (Telefoon zal wel alleen voor de pers zijn)
 
Laatst bewerkt:
Ik woon zelf niet in het noorden, dus het Dagblad van het Noorden zal er dit keer geen aandacht aan besteden. Het probleem speelt dit keer in Leiden en omgeving (in elk geval, misschien nog wel op meer plekken). Het Leidsch Dagblad is inmiddels op de hoogte. Ik hoorde dat er nog meer mensen uit de regio aan de bel hadden getrokken bij de krant.
 
Het Leidsch Dagblad is inmiddels op de hoogte. Ik hoorde dat er nog meer mensen uit de regio aan de bel hadden getrokken bij de krant.
Als die dan commentaar aan de woordvoerder van Ziggo vragen, bestaat er best een kans dat het allemaal wel verzet kan worden.
(Laten we hopen voor jullie)
 
Terug
Bovenaan