Niet aangemelde werkzaamheden kabel

f.weele

Forum Gebruiker
Berichten
1
Ziggo heeft bij mij in de straat tot twee dagen achter elkaar werkzaamheden uitgevoerd aan de kabel. Zonder voorafgaande melding wordt je verbinding voor meerdere uren onderbroken voor zowel het internet, telefoon en televisie/radio. Bij navraag op de tweede dag bij de werklui/monteurs, blijkt dat het hier om een bekende storing ging in de connectors van de hoofdkabel die in de straat ligt. Op mijn vraag waarom er door Ziggo vooraf geen melding is gedaan werd geantwoord dat het storing betrof die binnen 24 uur gerepareerd zou moeten worden. In het complex waar ik woon en het naastgelegen complex wonen veel ouderen die alleen een abonnement hebben van Ziggo voor vaste telefonie en televisie en geen mobiele telefoon bezitten(leeftijdscategorie 85-95 jaar). Meerdere van deze personen hebben een alarmapparaat dat staat aangesloten op de telefoonlijn. Waarschijnlijk heeft Ziggo geen rekening gehouden dat deze personen geen hulp meer kunnen inroepen als zij alleenstaand zijn en nog zelfstandig wonen. Ben je hartpatiënt en je krijgt het benauwd dan kun je geen verbinding maken met de alarmcentrale of bellen met 112. Dit is absoluut onacceptabel en onverantwoord en dient zo spoedig mogelijk te veranderen.
 
Meerdere van deze personen hebben een alarmapparaat dat staat aangesloten op de telefoonlijn. Waarschijnlijk heeft Ziggo geen rekening gehouden dat deze personen geen hulp meer kunnen inroepen als zij alleenstaand zijn en nog zelfstandig wonen. Ben je hartpatiënt en je krijgt het benauwd dan kun je geen verbinding maken met de alarmcentrale of bellen met 112. Dit is absoluut onacceptabel en onverantwoord en dient zo spoedig mogelijk te veranderen.
Pardon. Maar als een telefoonlijn dan echt zo belangrijk is dan laat je die niet over een consumenten abonnement van Ziggo lopen. Ziggo garandeert ook geen 100% bereikbaarheid (ik denk geen enkele internet provider). Als het dus gaat om die situaties die je noemt dan zou je een vaste lijn (KPN, koper) nemen met GSM module als backup.

Ik denk dus dat het onverantwoord is van degene die deze infrastructuur aangelegd heeft dat alarmapparaten en zelfs hartmonitoren over een Ziggo internetlijntje gaan.
 
En hoe denk je dat KPN dit aanpakt dan? Die leveren ook voip over de internet lijn en dat kan een VDSL of glasvezel lijntje zijn en ook daar kun je uitval krijgen. De analoge POTS lijnen worden opgeheven op veel plaatsen.
 
Dan is het dus nodig om het via GSM-module te doen. Je begrijpt natuurlijk dat een hartbewaking en alarm via een consumenten-internet verbinding niet 100% betrouwbaar is.

Natuurlijk lijkt het mij wel onwenselijk maar in dit geval was het dus een spoedreparatie op korte termijn. Het komt wel eens voor dat dat op langer termijn ingepland wordt en dan krijg je wel bericht. Als de storing in het complex zelf was geweest dan zeg je ook niet "stuur die monteur maar over een week zodat je iedereen in de wijk in kunt lichten dat internet er een paar uur uit ligt" :P Dan wil je dat het zo snel mogelijk opgelost wordt.
 
Terug
Bovenaan