Ontzettend onbeschofte en onbehulpzame helpdesk medewerker

Ach wat moet ik er verder nog mee, alles is teruggedraaid naar mijn oude abo dus zo laat ik het maar,
heeft me veel moeite gekost via de telefoon maar ik hou er niet van om in de maling genomen te worden en dat betekent voor mij dat Ziggo niet betrouwbaar is en met vele monden praat, wel is het zo dat er ook goede en vriendelijke mensen werken hoor, dit heb ik ook ondervonden.
 
Even reagerend op @rcs, wat jij zegt komt mij wel bekend voor. Op een gegeven moment moest ook mijn abonnement omgezet worden en meerdere keren kreeg ik te horen van helpdesk dat het in werking gezet was. Maar na een paar maandjes wachten en wederom een telefoontje naar de helpdesk, kreeg ik te horen dat ze van niets wisten en dat het weer in werking gezet zou worden. En wederom na een paar maanden bleek dat er nog niets gebeurd was en er niets bekend was. Ik denk niet dat dit met onwil te maken heeft, maar met een communicatieprobleem binnen Ziggo. Hoe het ook zij, over het algemeen zijn mijn ervaring met de helpdesk-medewerkers positief. Zij doen hun uiterste best met de middelen die hun ter beschikking staan. Dat het verder in de structuur mis gaat, kunnen zij niets aan doen.

De mijnheer die ik gisteren aan de telefoon had... Dat was een compleet ander verhaal. Ik heb inmiddels een klacht ingediend en ik hoop echt de opname nog een keer na te kunnen luisteren.

Terug naar het probleem
Zojuist weer geprobeerd tv te kijken en het eerste kwartier ging dat zonder problemen. Maar daarna viel het beeld weer uit. Dit keer goed opgelet wat er allemaal gebeurde. In eerste instantie raakt de tv niet het HDMI signaal kwijt maar valt het beeld/geluid gewoon voor een halve seconde weg. Dit gebeurde ongeveer om de minuut. Na ongeveer 20 minuten valt het geluid/beeld langer uit en verliest de tv ook de HDMI verbinding.

Ik ga nu proberen of het probleem zich ook voordoet zonder de switch er tussen.

Oh, en standby modus in "Hoog" zetten, heeft niet geholpen.
 
Nog even over die switch:
Naar ik aanneem gaat het hier om een HDMI-switch toch?
Want een ethernetswitch heeft er m.i. niets mee van doen.

Gewoon even voor de duidelijkheid....
 
Ja een HDMI switch.

Ik heb gisteren de switch er tussenuit gehaald en het probleem verdween. Switch er tussen en het probleem kwam weer terug. Duidelijk probleem van de switch dus. Ik heb nog een paar andere switchen maar daar kan ik er maar één van vinden en die was stuk... :(

Ik heb nu een nieuwe switch besteld, hopen dat die het wél goed doet met de Next.
 
Kun je die mediabox next niet direct op een HDMI poort zetten en de switch op een andere HDMI poort gebruiken? Meestal heeft een TV toch 3-4 HDMi poorten.
 
Kun je die mediabox next niet direct op een HDMI poort zetten en de switch op een andere HDMI poort gebruiken? Meestal heeft een TV toch 3-4 HDMi poorten.
Hij gebruikt die switch om vanaf de Next naar of de TV of via een beamer te kijken
... Overigens heeft hij het probleem niet alleen op mijn tv (LG) maar ook op de beamer. ...
 
Ik ga nu proberen of het probleem zich ook voordoet zonder de switch er tussen.
Als "ingenieur in de elektronica en informatica" val je wat tegen mbt de foutopsporing en zaken uitsluiten.
De Next direct aansluiten op je tv en eea aan instellingen wijzigen zijn toch standaard acties.... en als het probleem dan nog blijft dan pas bellen ipv met titels gooien. De switch heb je zelf niet gemeld aan de hd-medewerker, nogal essentieel.
 
Lees hier dit verhaal en denk dat mijn probleem hiermee is opgelost.
Ik heb er ook een switch tussen .
Zo leer je nog eens wat.
 
Als "ingenieur in de elektronica en informatica" val je wat tegen mbt de foutopsporing en zaken uitsluiten.

Beetje jammer, die opmerking van je. Als ik het heb over een installatie met een HDMI switch, meerdere apparaten, een televisie, een beamer en een receiver had je misschien kunnen bedenken dat het een redelijk ingewikkelde installatie is. Als er iets fout gaat op het moment dat er maar één variabele verandert, is de kans het grootst dat het daaraan ligt. Met andere woorden, als ik de Next vervang voor mijn Horizon, of twee andere Humax boxen (of willekeurig wel ander apparaat dan ook), en alles werkt perfect is het logisch dat je er eerst achter probeert te komen of er wellicht een defect in de Next zit. En de eenvoudigste manier om daar achter te komen, is door de helpdesk te bellen want die kunnen het apparaat uitlezen. Dat heet "process of elimination" waarbij je eerst de meest voor de hand liggende oorzaken uitsluit.

Immers, dat het zonder de HDMI switch wel werkt, is nog steeds géén garantie dat de HDMI switch de oorzaak hier van is. Het zou nog steeds een defect kunnen zijn van de Next.

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat het probleem zich ook voordoet zónder de HDMI switch - dus als de Next rechtstreeks aangesloten staat op de TV of de beamer. Alleen gebeurt het dan wat minder vaak. Dus nog steeds is de meest logische conclusie dat er iets niet goed is met de Next.
 
Ik vind het maar een vaag verhaal. Als jij eerst het idee hebt dat het is opgelost door de HDMI switch er tussen uit te halen en daarna zegt het doet zich minder voor... dan kan de next bijna al niet stuk zijn want dan zou de HDMI switch of HDMI kabel invloed moeten hebben gehad op het probleem.

Maar goed bel Ziggo en vraag om een nieuwe next box, dan weet je het zeker.
 
Terug
Bovenaan