Dit al geprobeerd?

De Netflix-app resetten
  1. Selecteer in het foutscherm in de Netflix-app Meer informatie of Meer details.
  2. Selecteer Herstel.
    • Als je Resetten niet ziet, selecteer je Uitloggen of Deactiveren.
  3. Log weer in nadat je bent uitgelogd en probeer Netflix opnieuw.

Bron: https://help.netflix.com/nl/node/61232
 
Het betreft inderdaad alleen als geluid via HDMI wordt weergegeven. Wellicht een betere optie om weer een toslink optische kabel ertussen te plaatsen, maar het ontstijgt het doel uiteraard. Dat werpt ons decennia terug, terwijl het verder een prima apparaat is.

Het lijkt met 4.25 weer terug gezet te zijn zoals het was. Ik heb "Volg Aanbod" weer aan gezet en de receiver schakelt het geluid ( HDMI ) weer op de diverse zenders.

Hopelijk blijven de "heren" er nu eens van af wanneer er weer iets "verbeterd" word..
 
Het lijkt met 4.25 weer terug gezet te zijn zoals het was. Ik heb "Volg Aanbod" weer aan gezet en de receiver schakelt het geluid ( HDMI ) weer op de diverse zenders.

Hopelijk blijven de "heren" er nu eens van af wanneer er weer iets "verbeterd" word..
Eerste wat ik getest heb en inderdaad het werkt weer. Wat wel gelijk opvalt is het volumeverschil. Toen Dolby uitstond was er geen verschil, maar nu wel, waarschijnlijk niet meer of minder dan voorheen, maar zappen is het volume in de gaten houden. Ik ging me bijna afvragen of Dolby wel iets toevoegt. Maar goed, nu klink ik alsof het nooit goed is.

PS: ik had overigens wel het idee dat het voorheen een Dolby Digital+-signaal was en nu puur Dolby Digital, maar dat kan ook aan mij liggen.
 
Eerste wat ik getest heb en inderdaad het werkt weer. Wat wel gelijk opvalt is het volumeverschil. Toen Dolby uitstond was er geen verschil, maar nu wel, waarschijnlijk niet meer of minder dan voorheen, maar zappen is het volume in de gaten houden. Ik ging me bijna afvragen of Dolby wel iets toevoegt. Maar goed, nu klink ik alsof het nooit goed is.

PS: ik had overigens wel het idee dat het voorheen een Dolby Digital+-signaal was en nu puur Dolby Digital, maar dat kan ook aan mij liggen.

Was mij ook opgevallen, volumeverschil per zender en minder goed geluid dan voorheen.
Het geluid klinkt rommeliger en vlakker dan dezelfde zender rechtstreeks via de TV.

Wellicht moeten de Ziggo technici niet teveel rommelen aan de geluidsinstelling maar deze onbewerkt doorsturen via de HDMI aansluiting :)
 
Hier staat de next weer alle zenders in 1080p60 uit te poepen. Voor de update ook al een paar keer gehad. Uit- en aanzetten is de enige oplossing. Framesnelheid aanpassen staat overigens UIT.
 
Update 4.26 voor de Mediabox Next vanaf 15 september 2020.

 
Poah, ook nu weer zie ik "Volg Signaal" bij de audio veranderingen staan.

Ach ja.... If it aint broke don't fix it ...dus blijf nou is een keer af van een werkende volg signaal instelling ZIGGO
en o o wat een belangrijke wijzigingen weer daar zat ik echt op te wachten --- NOT ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn Next is vastgelopen tijdens het updaten denk ik.

De led was rood toen ik thuis kwam. Bij bij het opstarten via de afstandsbediening bleef de led rood branden (de box was volgens mij al aan) en het welkom scherm ging niet weg. 10 minuten gewacht, daarna toch maar uitgezet met de schakelaar achterop.

Even gewacht en weer aangezet, nu deed de Next het gelukkig wel, en kreeg ik de melding software is bijgewerkt

Jammer 1ste vastloper van de Next :(, volgende keer maar een ander testgebied i.p.v. het noorden:drunk:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan