Vandaag heeft een alleraardigste dame van Ziggo mij geholpen met het bestellen van een nieuwe smartcard voor CI+. Blijkbaar waren mijn oude smartcards te oud voor mijn nieuwe TV, een nieuwe lost dat op. De oude smartcard heeft 10 jaar prima gewerkt, en werkt ook nog steeds op mijn andere Samsung TV.
Maar nu komt het: een smartcard (stukje plastic met chip, kostprijs waarschijnlijk 15 cent), moet ik vanaf nu huren voor 2,00 per maand. Dat stukje plastic gaat Ziggo dus iets van 240 Euro opleveren. Alhoewel ik commerciële handigheid wel begrijp, krijg ik hier toch echt een heel naar gevoel bij. Over het algemeen ben ik redelijk tevreden over Ziggo, maar dit is wel echt een afknapper.
Bij een abonnement van bijna 70 euro/mnd mag ik toch wel gewoon verwachten dat dat stukje plastic tegen kostprijs plus een beetje te koop is?.
Maar nu komt het: een smartcard (stukje plastic met chip, kostprijs waarschijnlijk 15 cent), moet ik vanaf nu huren voor 2,00 per maand. Dat stukje plastic gaat Ziggo dus iets van 240 Euro opleveren. Alhoewel ik commerciële handigheid wel begrijp, krijg ik hier toch echt een heel naar gevoel bij. Over het algemeen ben ik redelijk tevreden over Ziggo, maar dit is wel echt een afknapper.
Bij een abonnement van bijna 70 euro/mnd mag ik toch wel gewoon verwachten dat dat stukje plastic tegen kostprijs plus een beetje te koop is?.