Ongevraagd automatische incasso

Op 8 juni weer hd gebeld. Zij kunnen dat niet zelf regelen, zij moeten een verzoek indienen bij een bepaalde afdeling om de automatische incasso weg te halen uit Mijn Ziggo. Dat duurt 8 werkdagen en inmiddels is de zaak gecorrigeerd Deze maand nog automatische incasso gehad, gestorneerd en vervolgens een mail ontvangen dat de incasso was mislukt. Via een link in deze mail keurig betaald via IDEAl.
Als het goed is volgende maand geen incasso meer, he he.
Let op: In mijn Ziggo kun je wel je betalingswijze veranderen naar automatische incasso maar omgekeerd niet
 
@Butanez Je storneerd wel de automatische incasso. Maar als je er zeker van wilt zijn dat er niet weer opnieuw wordt geïncasseerd zul je ook dit moeten blokkeren. Alleen dan blijf je vrij van automatische incasso. Gevolg kan wel zijn dat ze je nu facturen gaan sturen.
 
Sowieso moet je niet storneren. Dit laten zoals het is.
Als de eerst volgende dan weer niet automatisch is.
Bij storneren, kom je standaard op de blacklist bij een bedrijf. Zonder dat hier ook maar een medewerker aan te pas komt.
 
Als het goed is heb je zelf bij je bank staan welke bedrijven automatisch incasseren. Kijk daar of je de machtiging kan intrekken als Ziggo onwelwillend is het van hun zijde te wijzigen. Je mag ten alle tijden je machtiging intrekken, ook zonder opgaaf van reden!

Daarnaast zou het dan wel verstandig zijn om een aangetekende brief (geen mail) naar de Ziggo factuurafdeling te sturen en daarin tekst en uitleg geven dat je bereid bent te betalen op grond van online akkoorderen als je er telefonisch niet uitkomt.

Vwb het storneren, het is onzin dat je daardoor op een blacklist komt te staan. Immers wordt de factuur betaald. Dat is het enige dat telt voor Ziggo. Pas als er 3 maanden geen betalingen binnenkomen gaat Ziggo dreigen met incassokosten en afsluiting. Maar dan nog kom je niet zomaar op de blacklist.
 
Jaren al bij upc nu ziggo. Em al jaren betaal ik trouw via ideal. Tot mij verbazing zie ik ongeveer eind maart in mijn ziggo dat ik ineens automatische incasso heb. Dus even gebeld met ziggo. Antwoord er is een storing meneer het wordt terug gezet. 15 mei abonnement geld van mijn rekening af geschreven. Dus bank gebeld hoe dat kan ? Dit blijkt dus te kunnen ziggo heeft verzoek zonder mijn handtekening ingediend (Ik vind dit fraude) Maar moet toch betalen en bij bank weer omgezet. Weer ziggo gebeld zelfde verhaal storing. Ze zouden nu werk van maken en bij mij weer terug zetten. Maar je raad het al nog steeds niet gebeurt en weer gebeld weer zelfde verhaal.


als ziggo zonder machtiging geld van jou rekening haald, ben jij verplicht aangiften te doen dit zal jou bank ook adviseren om te doen !! want het is diefstal !
 
Ik snap het gewoon niet dat het nog mogelijk is zonder automatische afschrijving. Iedereen mag daar zijn eigen redenen voor hebben. Het zou snel afgelopen zijn als degene zonder toestemming tot automatische afschrijving de kosten zou moeten betalen.
had dat ook had terug geboekt en Ziggo gebeld nu ken ik weer zelf bepalen via ideal betalen zoggo gaat ok nog eens 2 euro prijs verhogen

ps als je automatich laat staan gaan ze steeds vroeger afboeken


vroegen afboeken bij mijn al jaren de zelfde datum
 
als ziggo zonder machtiging geld van jou rekening haald, ben jij verplicht aangiften te doen dit zal jou bank ook adviseren om te doen !! want het is diefstal !

Verplicht aangifte doen Nee. Dit ben je alleen bij bijv. moord of doodslag.

wat kan je wel doen. klagen bij Currence het bedrijf dat de de betaalconstructie met de banken hebben opgezet.

Voor de machtiging kun je hier meer info vinden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan