Ongevraagd automatische incasso

Volgens artikel 11. Betaald de klant altijd per automatische incasso tenzij anders overeengekomen.

Betaalde een klant dus altijd anders, is dit officieel nooit overeengekomen. Dan kan Ziggo dus gewoon tot automatische incasso overgaan. Dit staat gewoon in de algemene voorwaarden waarmee de klant automatisch akkoord gaat door klant te worden of zijn.

De overeenkomst tussen klant en Ziggo is ten alle tijde opzegbaar. Indien Ziggo tussentijds de algemene voorwaarden aanpast. Kan de klant dus bij niet akkoord de overeenkomst beëindigen. Indien de afspraak voor de wijzigingen van de overeenkomst hebben plaatsgevonden. Zal de klant dus bij wijziging van de algemene voorwaarden opnieuw te kennen moeten geven dat deze niet per automatische incasso wenst te betalen. Doet de klant dit niet. Dan zal per datum ingang nieuwe algemene voorwaarden. Voortaan per automatische incasso betaald worden.
 
Jij begrijpt er echt niets van. Zodra je niet akkoord gaat met een machtiging kom je dus met Ziggo overeen op een andere manier te betalen.

Artikel 11.9:

Ziggo kan de Klant voor specifieke Diensten alternatieve betaalmogelijkheden aanbieden, zoals internetbankieren, en de betaaloptie via Mijn Ziggo. Als de Klant gebruik maakt van een andere betaalmethode dan automatisch incasso, kan Ziggo voor het gebruik van deze alternatieve betaalmogelijkheden de door haar gemaakte kosten in rekening brengen. De tarieven hiervoor zijn te vinden op ziggo.nl/tarieven Deze betaalmogelijkheden kunnen ook op eventuele diensten van derden betrekking hebben. Elk bevoegd of onbevoegd gebruik van zulke betaalmogelijkheden, waaronder gebruik door de Klant of derden van zijn beveiligingscodes, is voor rekening en risico van de Klant.
 
Volgens artikel 11. Betaald de klant altijd per automatische incasso tenzij anders overeengekomen.

Betaalde een klant dus altijd anders, is dit officieel nooit overeengekomen. Dan kan Ziggo dus gewoon tot automatische incasso overgaan. Dit staat gewoon in de algemene voorwaarden waarmee de klant automatisch akkoord gaat door klant te worden of zijn.

Voorwaarden mogen nooit tegen de wet zijn. Voor een automatische incasso moet de klant altijd toestemming geven om voor de wet geldig te zijn. Ik ga ervan uit dat nieuwe klanten een contract krijgen waar al in staat dat dit via incasso loopt. Oude klanten hebben dat contract nooit afgesloten en hebben dan ook nooit toestemming gegeven. Dat zullen ze via een aparte brief moeten doen of via een instelling hun eigen ziggo account.
 
had dat ook had terug geboekt en Ziggo gebeld nu ken ik weer zelf bepalen via ideal betalen zoggo gaat ok nog eens 2 euro prijs verhogen

ps als je automatich laat staan gaan ze steeds vroeger afboeken
 
Voorwaarden mogen nooit tegen de wet zijn. Voor een automatische incasso moet de klant altijd toestemming geven om voor de wet geldig te zijn. Ik ga ervan uit dat nieuwe klanten een contract krijgen waar al in staat dat dit via incasso loopt. Oude klanten hebben dat contract nooit afgesloten en hebben dan ook nooit toestemming gegeven. Dat zullen ze via een aparte brief moeten doen of via een instelling hun eigen ziggo account.

Toen ik nog Essent had was het al automatische incasso. Er zijn wel meer klanten die dat sinds de Essent tijd hebben. Dan staat oude klanten er dus buiten

De voorwaarden tot automatisch betalen kan wel degelijk een eis zijn in de nieuwe voorwaarden. Ziggo dient alleen tijdig te berichten aan de klant. Zodat de klant op kan zeggen
 
Ik denk 20 jaar of meer upc ziggo lid te zijn en betalen geen probleem, maar het gaat om ongevraagd automatische incasso. Dit kan en mag niet. En tweede klacht is 4 keer gebeld en een chat gehad ,maar nog steeds fout niet hersteld. Ook niets van excuus voor fout of bericht van we hebben storing. Klacht wordt niet opgelost of behandeld. Ook ik betaald veel incasso, maar ik bepaald zelf of ik daar toestemming voor geeft.
 
Ik denk 20 jaar of meer upc ziggo lid te zijn en betalen geen probleem, maar het gaat om ongevraagd automatische incasso. Dit kan en mag niet. En tweede klacht is 4 keer gebeld en een chat gehad ,maar nog steeds fout niet hersteld. Ook niets van excuus voor fout of bericht van we hebben storing. Klacht wordt niet opgelost of behandeld. Ook ik betaald veel incasso, maar ik bepaald zelf of ik daar toestemming voor geeft.

Meeste mensen zijn alleen klant bij Ziggo. Dus uit de UPC tijd kon je ook lid worden hierbij? Wat voor extra voordeeltjes krijgen leden dan? Lijkt me wel interessant
 
Een kolere-club, die Consumentenbond... maar de eerste alinea is wel interessant.

Een machtiging geef je schriftelijk of via een Digitale Incassomachtiging. Alleen deze machtigingen zijn geldig. Geef je een online machtiging (dus niet via Digitaal Incassomachtigingen, maar bijvoorbeeld als je ergens aanvinkt dat je het bedrijf machtigt) of een telefonische machtiging, dan is deze niet geldig en kun je hem terugdraaien.

 
@CreativeS, dank voor die link. Incasso's waren altijd een schimmig gebied zonder echt wettelijke regels. De constructie werd gedoogd, ook al was het voor de bank niet altijd controleerbaar dat jij toestemming gegeven had. Ik heb de introductie van deze "Digitale Incassomachtiging" gemist. Als ik dit zo lees, dan zorgt dit ervoor dat de bank echt van jou te horen krijgt dat je met de incasso eens bent. Deze incasso's kun je binnen 8 weken storneren.

Incasso's waarbij jij niet zelf toestemming voor aan je eigen bank geeft. (zoals Ziggo blijkbaar doet), kunnen nog tot 13 maand na de afboeking gestorneerd worden.
 
Inmiddels weer gebeld gechat enzovoort. Antwoord we zijn er mee bezig en wordt opgelost. Maar je raad het al er gebeurt niets.
En nog maals gaat niet om hoe of wat ik betaald. Maar om zonder toestemming incasso te doen.
 
Terug
Bovenaan