Ik heb de afgelopen 2 maanden meerdere malen contact gehad met Ziggo via de chat om een steeds wegvallende wifi verbinding op te lossen. Echter komt er maar geen oplossing en ben ik op zoek naar creativiteit en ik moet even mijn frustratie kwijt...
De verbinding valt dagelijks 5-10 keer weg, en dan heb ik het alleen over de gevallen tussen 09:00 en 18:00 omdat we dan thuis aan het werk zijn het direct opmerken. De verbinding valt op telefoons, laptops en de beamer op zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz band.
We hebben inmiddels all suggesties van Ziggo geprobeerd, reset modem, opnieuw aanmelden van de apparaten, 5Ghz wifi een aparte naam geven, verplaatsen van de modem, auto kanaal kiezen, vast kanaal kiezen, niets blijkt te helpen. Het modem staat achter een holle deur op ongeveer 7 meter van mijn werkplek vandaan en zelfs met de deur open gebeurt het.
Als het wifi signaal wegvalt is er nog wel internet verbinding op het modem, althans dit heeft de chat medewerker van Ziggo bevestigd toen het gebeurde tijdens een chat sessie met Ziggo en hij/zij niks konden vinden. Zelf heb ik nog een server draaien aangesloten via een kabel, hier draait een ping elke minuut naar google.com, 8.8.8.8, en het ip van de modem. Over het algemeen als het wifi signaal weg valt, is het internet via de kabel nog wel bereikbaar. Maar vaak ook niet, en dan kan zelfs het modem niet gepingt worden (via de kabel).
Een andere test die ik de afgelopen dag heb gedaan is gebruik maken van de gasten wifi van het eetcafe naast ons (ook een Ziggo aansluiting). Daar heb ik nu 3 dagen op gewerkt en geen een keer een wegvallend wifi signaal.
Ik begin sterk te geloven dat er iets niet helemaal lekker is met ons modem. Maar Ziggo wil het niet omruilen. Er moet eerst een monteur langs komen alvorens zijn gaan denken over het vervangen. Echter met corona worden er geen monteurs gestuurd voor dit soort zaken. Kortom, succes en wacht lekker af...
Zoals je kunt voorstellen na ruim 8 jaar klant te zijn bij Ziggo erg teleurstellend en frustrerend.
Vraag, heeft er iemand nog suggesties?
Het gaat om een Connect Box.
EDIT: vermelding type modem
De verbinding valt dagelijks 5-10 keer weg, en dan heb ik het alleen over de gevallen tussen 09:00 en 18:00 omdat we dan thuis aan het werk zijn het direct opmerken. De verbinding valt op telefoons, laptops en de beamer op zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz band.
We hebben inmiddels all suggesties van Ziggo geprobeerd, reset modem, opnieuw aanmelden van de apparaten, 5Ghz wifi een aparte naam geven, verplaatsen van de modem, auto kanaal kiezen, vast kanaal kiezen, niets blijkt te helpen. Het modem staat achter een holle deur op ongeveer 7 meter van mijn werkplek vandaan en zelfs met de deur open gebeurt het.
Als het wifi signaal wegvalt is er nog wel internet verbinding op het modem, althans dit heeft de chat medewerker van Ziggo bevestigd toen het gebeurde tijdens een chat sessie met Ziggo en hij/zij niks konden vinden. Zelf heb ik nog een server draaien aangesloten via een kabel, hier draait een ping elke minuut naar google.com, 8.8.8.8, en het ip van de modem. Over het algemeen als het wifi signaal weg valt, is het internet via de kabel nog wel bereikbaar. Maar vaak ook niet, en dan kan zelfs het modem niet gepingt worden (via de kabel).
Een andere test die ik de afgelopen dag heb gedaan is gebruik maken van de gasten wifi van het eetcafe naast ons (ook een Ziggo aansluiting). Daar heb ik nu 3 dagen op gewerkt en geen een keer een wegvallend wifi signaal.
Ik begin sterk te geloven dat er iets niet helemaal lekker is met ons modem. Maar Ziggo wil het niet omruilen. Er moet eerst een monteur langs komen alvorens zijn gaan denken over het vervangen. Echter met corona worden er geen monteurs gestuurd voor dit soort zaken. Kortom, succes en wacht lekker af...
Zoals je kunt voorstellen na ruim 8 jaar klant te zijn bij Ziggo erg teleurstellend en frustrerend.
Vraag, heeft er iemand nog suggesties?
Het gaat om een Connect Box.
Standard specification compliant | : | DOCSIS 3.0 |
Hardware version | : | 5.01 |
Software version | : | CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH |
Cable MAC address | : | *** |
Cable modem serial number | : | *** |
System up time | : | 12day(s)8h:14m:42s |
Network access | : | Allowed |
EDIT: vermelding type modem
Laatst bewerkt: