Ziggo trekt geld af wat niet van hen is.

Sterker nog, zelfs mijn bank doet dat met de hypotheek , het zou verboden moeten worden.
 
Dit soort bedrijven krijgen echt wel rente hoor, en nee niet negatief. Die hebben allemaal mooie dealtjes met de banken.

En inderdaad dit is gewoon belachelijk en slecht gefactureerd. Het had makkelijk direct op de factuur van mei verrekend kunnen worden want ze weten het immers op 23 Maart al. Ik zou ze gewoon even bellen en uitleggen dat we dit zo niet gaan doen.
 
Dit soort bedrijven krijgen echt wel rente hoor, en nee niet negatief. Die hebben allemaal mooie dealtjes met de banken.
Onzin.
Dit wordt wel gedaan om de cashflow positief te beïnvloeden. Maar je opmerking zelf is populistische bullshit.
En inderdaad dit is gewoon belachelijk en slecht gefactureerd. Het had makkelijk direct op de factuur van mei verrekend kunnen worden want ze weten het immers op 23 Maart al. Ik zou ze gewoon even bellen en uitleggen dat we dit zo niet gaan doen.
Even bellen lijkt me inderdaad wel verstandig.
 
Maar, hoe je het ook went of keert, je krijgt je geld gewoon terug ;)
 
In plaats van een 'waarom' ook hier weer 'bedrijf doet dit of dat en het is belachelijk'. Ik zou eerst eens vragen...waarom werkt dit bij Ziggo zo? Waarom houden ze (blijkbaar) die opzegdatum aan als verwerkingsdatum. Kan dit niet eerder? Vanwege systemen? Keuzes? Het lijken me prima vragen maar allemaal redenen gaan invullen en er boos om worden is niet echt productief.... Ben wel erg benieuwd waarom Ziggo dit doet, ik zou dus denken dat pas op de datum de opzegging echt wordt verwerkt en niet op het moment van doorgeven? Want dan is het 'logisch' dat als je factuur al gemaakt is dit niet meer kan. Maar waarom kan dat dan niet eerder, dus gewoon als je het doorgeeft?

Misschien omdat abonnementen ook weer samenvallen met (mogelijk) verbruik, dus bij sport het bestellen van wedstrijden, bij telefonie verbruik, etc? En het daarom niet vooruit kan? Geen idee, ik wil ook niet gaan invullen, maar vind het logisch dat je hier vragen bij stelt.
 
Dit is eigenlijk het gevolg van de automatisering. Er is niemand meer die op een knop gaat drukken om jou een rekening te sturen. En dan komt het wel eens voor dat je een hele gekke rekening krijgt bij wijzigingen in je pakket. In al die jaren bij Ziggo is mij dat al menig keer overkomen. En iedere keer wordt het de volgende maand weer rechtgetrokken.
Als je heel principieel bent heb je daar een probleem mee. Een pragmatisch persoon heeft er geen enkel probleem mee. Als je niets doet komt het vanzelf goed en hoef je niets te doen. Om het voor een principieel persoon goed te krijgen zul je het automatiseringssysteem nog ingewikkelder en duurder moeten maken. Helaas willen de principiële personen het niet betalen. Ik trouwens ook niet.
 
Dit is eigenlijk het gevolg van de automatisering. [...]
Je bedoelt natuurlijk het gevolg van slecht uitgevoerde automatisering (ik haat dat lamlendige ICT-volkje). Hoe anders is dat bij de optie- en aandelenhandel. Daar werken ze met miliseconden i.p.v. dagen of weken.
 
@EdmondVS
Nee, want slecht is dat het niet voldoet in de praktijk. Beter (en duurder) kan natuurlijk altijd, maar dat wil niet iedereen.
 
Contact via chat met Ziggo. Dat komt doordat de factuur op de 21e van de maand word gesloten. Uw abonnement eindigt 23 april 2020.
Daarom incasseren we het bedrag van 17,95 euro. Deze krijgt u eind mei terug middels een verrekening.

Dit klinkt gewoon als een smoesje dat de factuur wordt gesloten en daarom het bedrag gefactureerd wordt. Het is bij meerdere mensen verkeerd gegaan namelijk. Bij mij is het bedrag voor mei ook gefactureerd alleen mijn abonnement eindigde al op 15 april. Gelukkig gaven ze toe dat er een fout is gemaakt en dat het op de volgende factuur verrekend zou worden en kwamen ze niet aan met een smoesje.
 
Op 23 maart 2020 mijn abonnement op Fox sport opgezegd. Netjes de maand opzegtermijn in acht genomen.
Dus per 23 april 2020 geen Fox sport meer. Tot zover verloopt het prima.
Dan komt de factuur van mei 2020. En wat zie ik tot mijn verbazing? Fox sport abonnement van 1 mei t/m 31 mei 2020.

Contact via chat met Ziggo. Dat komt doordat de factuur op de 21e van de maand word gesloten. Uw abonnement eindigt 23 april 2020.
Daarom incasseren we het bedrag van 17,95 euro. Deze krijgt u eind mei terug middels een verrekening.

Hoezo? Ik hou met netjes aan een maand opzegtermijn, dat geeft Ziggo dus een maand de tijd om dit administratief te verwerken.
En dan een maand later opeens een bedrag incasseren omdat de factuur op de 21e van de maand word gesloten?

De incassodatum is pas de 30e van de maand.
9-10 dagen van te voren al de factuur opmaken?
En zo beschik je dus een als Ziggo een maand over geld dat niet van je is.

Daarom heb ik de volledige incasso voor de maand mei terug laten storten op mijn eigen rekening. Ik wil betalen voor wat ik afneem, maar niet een maand aftrekken waar je als Ziggo geen recht op hebt.
17,95 Euro kan voor veel mensen best veel geld zijn. Waar haalt Ziggo het recht vandaan? Wat een arrogantie. :-(

Ziggo zal waarschijnlijk nogmaals de incasso uitlaten voeren. Storneer je weer
Dan volgt een herinnering, betaal je niet dan volgt een sommatie. Misschien nog een derde waarschuwing. Erna gaat het naar een incasso bureau én je wordt afgesloten. Betaal je nog niet dan komt er rente bovenop. Waarschijnlijk volgen dan rechts maatregelen.
 
Terug
Bovenaan