CI+Module betere ontvangst?

  • Onderwerp starter Baron077
  • Startdatum
Bedankt voor uw tips, ik zal er de komende dagen iemand bijhalen om er eens naar te kijken.
 
Laat je nog wel even weten hoe het uiteindelijk is opgelost? Wel zo aardig (en leerzaam!) tegenover de mensen die hier tijd en moeite in hebben gestoken.
 
Mogelijk is de kabel tussen de meterkast en de woonkamer verouderd of is daar wat mee?
Blijkt uit een later bericht niet zo te zijn. Maar wat kan er aan een simpele kabel verouderen als deze gewoon binnenshuis ligt? Volgens mij helemaal niets. Wat wel mogelijk is, dat zijn slechte verbindingen met de connectors door veroudering (vuil of corrosie).
 
een kabel zelf verouderd binnen niet zozeer nee.
de specificaties van een kabel wellicht wel, afhankelijk van welke kabel er ligt en in welke omgeving hij ligt.
in een flat in de randstad zal je meer invloeden hebben, dan in een vrijstaand huisje op het platteland.
 
wat ik de laatste tijd tegen kom, zijn de f-connectoren die in het verleden monteert zijn, zwart uitgeslagen zijn. dit is vaak monteert met vette vingers. en laat na verloop van tijd aanslag achter. een hoogfrequent signaal reist over de buitenkant van de kern. ( google skin effect)

dus veroudering, slaat ook op oxidatie en aanslag van zweet/vet/damp etc.
 
Je schrijft dat twee kabels hebt.
1 van 3 meter en 1 van 1,5 meter.
Blijkbaar heb er een spitter tussen zitten.
Er is toch ook nog een coaxkabel vanuit de meterkast?
Is dit soms een oude coaxkabel met enkele afscherming?
Als dat het geval is, dan is dat het probleem.
vervang de kabel voor een Hirschman Koka 799 en het probleem is waarschijnlijk over.
Je kunt ook nog eerst de tv in de meterkast aansluiten en kijken , in het menu van de tv, wat de signaalwaarden zijn.
Ber moet 0, of praktisch 0 zijn.
Signaalsterkte 60 of hoger.
Is de test in de meterkast nog niet goed, bel dan met Ziggo.
Het kan ook nog een lekke grondkabel zijn.
Dat was bij mij het geval.
Hebben een van de buren Ziggo? Vraag dan of zij klachten hebben.
 
Er is een misverstand over de coax kabel, ik heb de Ziggo kabel vervangen door een langere Hirschman.
 
Signaalsterkte 60 of hoger.
dit is afhankelijk van het apparaat. het is geen constante.
een humax valt ongeveer lager dan 35 en 40% weg. andere apparaten krijg je amper zo hoog op bepaalde frequenties.
de signaalkwaliteit is een betere controle. deze moet zelfs op probleem frequenties richting de 90 a 100 gaan.
 
Er is een misverstand over de coax kabel, ik heb de Ziggo kabel vervangen door een langere Hirschman.
Dan bedoel je de kabel tussen de tv en de wandcontactdoos in de ruimte waar de tv staat. Maar heeft de monteur ook in die ruimte een nieuwe wandcontactdoos geplaatst? Die is bij mij ook gelijk vervangen door monteur. En die kabel van tien+ meter is in de meterkast door de monteur voorzien van een nieuwe coax-plug, is die wel goed gemonteerd. Dit is push-up (weet exacte naam niet) model.
Maar je moet je tv effe naar de meterkast tillen en rechter plug uit de AOP trekken en daar je nieuwe kabeltje in prikken.
IMG_20200413_190152b.jpg


PS Monteurs vergeten wel eens schroefjes middenader vast te draaien.
 
Laatst bewerkt:
die blauwe hirschmann is een versie 4 connector. helemaal prima als die goed is gemonteerd.
 
Terug
Bovenaan