Piekcapaciteit Ziggo lijkt onvoldoende.

Heeft Ziggo te weinig geïnvesteerd in het netwerk? Wat nu wel duidelijk is is dat Ziggo het NIET kan. Er is blijkbaar veel te weinig geïnvesteerd in capaciteit. De storingen zijn dagelijks op alle piekmomenten. Het is vreselijk. Ziggo kan beter eerlijk zijn! En open communiceren wat het probleem is en waar nodig compenseren.
@Webcare Ziggo
 
Ik gebruik wel eens OOKLA om snelheid te meten., scheelt bij die tool nogal welke server je selecteert.
Soms is de standaard server geselecteerd door OOKLA niet de optimale server om snelheid te testen.8)
Bij sommige OOKLA servers fluctueert de snelheid zeer sterk bij de meeting. NB het is ook niet altijd dezelfde OOKLA server die goed meet.
 
Soms is de standaard server geselecteerd door OOKLA niet de optimale server om snelheid te testen.8)

Maak van het woord 'Soms' maar "vrijwel altijd". Ookla kiest de server op grond van de geografische afstand, maar negeert dat al het Ziggo verkeer via Amsterdam het internet op gaat. Een server in de buurt van Amsterdam is dus meestal veel dichterbij in verbindingsafstand. Tenzij de betreffende Ookla server zelf op het Ziggo netwerk zit. (Maar die ben ik nog niet tegengekomen)

Heeft Ziggo te weinig geïnvesteerd in het netwerk? Wat nu wel duidelijk is is dat Ziggo het NIET kan. Er is blijkbaar veel te weinig geïnvesteerd in capaciteit.…

Ziggo investeert constant in capaciteit. Het probleem is meer dat ze te snel grote abonnementen afsluiten en blijkbaar geen 'nee' durven te verkopen als iemand een sneller abonnement wil hebben. Ook het landelijk verhogen van de snelheid gebeurd als nog niet alle regio's er klaar voor zijn.
 
Heb niet het idee dat mijn probleem hier erg serieus wordt genomen. Alles wijst er op dat er wel degelijk problemen zijn met de piekcapaciteit. Ga maar eens verder kijken en het probleem breder aan de orde stellen. Wat trouwens echt irritant is dat op de website het niveau van ontkenning van hoog niveau is. Ok, op naar consumenten websites, tweakers, acm (vanwege niet conform leveren) etc. wellicht wordt Ziggo dan eindelijk wakker...pfffff
ziggo3.JPG
 

Bijlagen

  • ziggo3.JPG
    ziggo3.JPG
    30,6 KB · Weergaven: 72
Het feit dat verschillende mensen zeggen geen problemen te ervaren, wil niet zeggen dat ze JOUW problemen daarmee ontkennen.
Hetzelfde geldt voor de veronderstelling dat het een lokaal probleem is (of lokale problemen zijn). Daar lijkt het namelijk echt op.
Wat verwacht je eigenlijk van de forumleden? Dat we en masse optrekken naar de hoofdkwartieren van de vijand om je te ondersteunen in je strijd?
Gebruik de informatie (zoals het feit dat velen geen problemen ervaren!) maar reageer je (overigens begrijpelijke) frustratie niet klakkeloos af. Daar schiet niemand iets mee op.
 
Zouden er werkelijk redenen zijn om het abonnement te verhogen zodat Ziggo kan investeren in het netwerk? Zo ging het in de afgelopen jaren keer op keer. Ik vermoed een jarenlange strategie.
 
…Wat trouwens echt irritant is dat op de website het niveau van ontkenning van hoog niveau is.…

Capaciteitsproblemen zijn lokale problemen en kunnen per wijkcentrale anders zijn. Dit probleem speelt zeker niet overal. Ik heb in elk geval nog nooit gemerkt dat er een capaciteitsprobleem is. (En sinds een paar maand is mijn modem de bottleneck zodat ik de huidige status even niet kan beoordelen).
Zo'n plaatje over gemelde storingen zegt me ook niet veel. Ook als alles okay is, worden er storingen gemeld. Die meldingen zeggen alleen iets als je gaat vergelijken met vroegere periodes, maar dat laat je niet zien.

En zelfs al zou het hoger liggen dan vroeger, dan weet je niet of het aan het netwerk ligt of aan het gegeven dat er sinds de lock-down veel meer mensen thuis zitten en daardoor meer storingen gerapporteerd worden.

Het is bekend dat de netwerk belasting door de corona crisis hoger is dan voor de crisis. Daarom hebben diverse steamingdiensten al besloten hun video materiaal verder te comprimeren ten koste van de kwaliteit. (o.a. Netflix, Youtube en Amazon Prime doen dit)
 
Laatst bewerkt:
Hier, Rotterdam Centrum, schommelt de snelheid heel erg.

DateLatencyDownloadUploadConnTypeServerNameLatLon
Apr/13/2020 21:33
15.959​
256.0443​
25.75424​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 21:30
14.203​
8.285992​
1.66324​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 20:31
14.86​
256.2678​
25.65799​
WifiAlblasserdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 20:29
229.147​
15.8919​
17.63117​
WifiAlblasserdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 18:49
14.009​
257.5913​
25.72161​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 18:42
14.256​
242.6658​
25.68878​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 18:41
14.344​
216.4497​
29.109​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 13:14
12.995​
257.1275​
28.86457​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 13:10
14.674​
6.100344​
0.09848​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/13/2020 13:09
12.682​
32.7715​
0.102824​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/12/2020 22:42
13.591​
249.8254​
27.91237​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/09/2020 14:14
13.96​
163.549​
23.84366​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/09/2020 14:12
14.371​
113.4251​
18.93858​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​
Apr/08/2020 15:53
13.008​
257.8111​
25.70022​
WifiRotterdam
51.9188​
4.4721​

Sinds wanneer is Wifi betrouwbaar? Eerst bekabeld aansluiten dan opnieuw testen.
 
Terug
Bovenaan