CI+Module betere ontvangst?

  • Onderwerp starter Baron077
  • Startdatum
Erg wisselend is het van Ziggo, ik heb enkele mensen gesproken en forums gelezen. De één heeft nergens last van en de andere veel. Voor mij is het een achteruitgang.
 
Misschien zit het AOP/WCD niet goed vast. Had die monteur misschien haast of geen zin
 
Erg wisselend is het van Ziggo, ik heb enkele mensen gesproken en forums gelezen. De één heeft nergens last van en de andere veel. Voor mij is het een achteruitgang.

dit komt omdat de ene klant er voor zorgt dat zijn bedrading binnenshuis op orde is en de andere denkt, dat zijn bedrading van 30 jaar oud nog prima is. "het was toch altijd goed" is de opmerking die je dan hoort.
maar naast de bedrading, vergeet hij daarbij ook, dat zijn analoge tv het qua techniek het ook niet meer goed deed anno 2020 en dat hij daarvoor ook al een andere heeft aangeschaft.
 
@Baron077, Kan je met je TV ook zonder CI+ module de ongecodeerde zenders ontvangen? Zo ja, kijk eens of je ook dan last van storing hebt. In dat geval licht het dus niet aan de module.
 
De kabels zijn gloednieuw, de ene is van Ziggo van anderhalve meter en de andere van 3 meter heb ik onlangs gekocht
(HIRSCHMANN Fekab 5/300/695020510). De kabels nog eens nagekeken, maar het zit er stevig in. De woning is 13 jaar oud.
Het is ook nog eens zo dat het beeld soms dagenlang goed doorkomt zonder storingen en soms blijft het de storingen de hele avond doorgaan of soms maar kort. Ik heb geen CI+ module.
 
Ja de coax kabel tussen de ontvanger en de wandcontact doos in die ruimte zijn nieuw maar dat zegt niks over de rest van je installatie. Je doet net alsof Ziggo jou slecht signaal levert maar de ervaring leert dat dit zelden het geval is en dat de problemen bijna altijd in de thuis installatie zitten.

Of je gaat zelf testen door bijv.. de TV ten tijde van storing even direct op het AOP aan te sluiten, is de storing dan volledig weg en het signaal veel sterker dan weet je dat het probleem ergens er tussen zit.. of je haalt er een Ziggo monteur bij en laat die alles doormeten en nakijken. Maar besef zit het probleem binnenshuis dan zijn de kosten van de monteur voor jezelf, zit het probleem toch buitenshuis (bij Ziggo) dan hoef je niks te betalen.

En wat je ook nog zou kunnen doen is tijd tijde van die storingen even de bij de buren vragen, als die Ziggo hebben of zij hetzelfde probleem ervaren op dezelfde zender. Dan is de kans groter dat het bij Ziggo ligt.
 
Het gaat mij niet om de schuldvraag, ik kan niet beoordelen wat er mis is, een monteur is al geweest, maar als ik naar de signaalsterke kijk, zie ik dat de sterke erg schommelt tussen de 40 en 60%. De kwaliteit staat op 100%.
 
De kabels zijn gloednieuw, de ene is van Ziggo van anderhalve meter en de andere van 3 meter heb ik onlangs gekocht
(HIRSCHMANN Fekab 5/300/695020510). De kabels nog eens nagekeken, maar het zit er stevig in. De woning is 13 jaar oud.
Het is ook nog eens zo dat het beeld soms dagenlang goed doorkomt zonder storingen en soms blijft het de storingen de hele avond doorgaan of soms maar kort.
Het hoeft niet per se aan jouw kabels te liggen. Het kan ook aan Ziggo liggen, ofschoon, arrogant als ze zijn, dat niet gauw zullen toegeven.
Ik heb geen CI+ module.
Sorry, my bad. Was ik even vergeten.

Het gaat mij niet om de schuldvraag, ik kan niet beoordelen wat er mis is, een monteur is al geweest, maar als ik naar de signaalsterke kijk, zie ik dat de sterke erg schommelt tussen de 40 en 60%. De kwaliteit staat op 100%.
Is die schommeling bij één en de zelfde zender? Zo ja, dan is dat niet goed. Kan je ook de BER (bit error rate ) uitlezen?
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond was de storing zeker bij twee zenders gisteravond: National Geographic en Film1 Actie Big Momma's, toen van ellende agezet. Ik zal het de komende dagen in de gaten blijven houden. De BER staat op 0.
 
Terug
Bovenaan