Ziggo klant gefeliciteerd

Het probleem is dat het niet van Ziggo vandaan komt en je je er niet voor kan afmelden. En dat Ziggo (en KPN, etc.. ) er ook nog eens niet van op de hoogte zijn van al deze phising acties.
 
Pop ups komen op PC, ik gebruikte google chrome. Ik ben firefox gaan gebruiken en hierna niet meer gezien.
 
Ik gebruik Firefox al heel lang, die kun je nl helemaal dicht timmeren, geen pop-ups, geen reclames, geen cookies met Ghostery.
 
@kerby Wat is er op tegen dat Ziggo je waarschuwt, eventueel met een mogelijkheid zodat jij je kan afmelden en daardoor niet hoeft te ergeren. ;).
als elke provider bij ieder spambericht al zijn klanten moet mailen..... denk aan de bandbreedte die dat verbruikt, dan is het het middel erger dan de kwaal
 
Dat niet alleen. Het ging hier niet op spam per e-mail, maar om een phising website. Om dit te kunnen herkennen zou Ziggo al het dataverkeer dmv deep packet inspection moeten analyseren. Ondoenbaar, wettelijk niet toegestaan en ik geloof niet dat iemand er op zit te wachten dat een provider al je internetverkeer analyseert.

Eigen verantwoordelijkheid en een beetje kritisch nadenken is iets wat mensen steeds meer ontbeert terwijl het juist steeds meer nodig is.
 
Toch zou een gemiddelde klant voorlichting van Ziggo over dit soort zaken moeten kunnen verwachten. Hun zorgplicht eindigt niet na het afsluiten van een abonnement. Zelf denk ik aan een maandelijks "veiligheidsmail" van Ziggo en dan het liefst in begrijpelijke taal.
Om de vele experts , zoals de posters op dit forum, maandelijks niet te irriteren met de in hun ogen verkeerde voorlichting, woordkeuze en oplossingen moet het mogelijk zijn dat je je voor deze mailing kan afmelden.
 
je wordt al redelijk doodgegooid met waarschuwingen... en mijn ervaring is dat zulke email (of waarschuwingen elders) vaak niet goed worden gelezen of opgepikt.
 
Terug
Bovenaan