Hallo,

Ik ben recentelijk toegelaten tot de Beta testgroep van Ziggo, en heb in die groep ook opbouwende en technisch inhoudelijke informatie en feedback gegeven.
Echter, blijkbaar omdat ik tester ben, mag ik in andere groepen van het Ziggo forum niks meer zeggen en worden reacties van mij in die andere forum delen door Ziggo verwijderd.?!?

Er wordt geschermd met een NDA die ik getekend zou hebben, maar daar ben ik me dus niets van bewust.
Het kan heel goed zijn dat een eerste (kleinere) groep van testers zo'n NDA (Non Disclosure Agreement) heeft moeten tekenen, maar die groep testers is later flink uitgebreid, (van ca. 400 naar 1000) en ik zit bij die latere uitbreiding van ca. 600 mensen die toegelaten zijn tot de test.
Ik ben me dus ook absoluut niet bewust van een NDA die ik heb moeten ondertekenen, ik heb me gewoon aangemeld voor de test en ben een paar dagen later toegelaten, verder niks.

Dit was wat ik recentelijk heb willen delen:

"Het ligt iets genuanceerder:

Er is een officiële Beta versie van de Ziggo app voor het “Android TV” OS, daarvoor waren eerst ca. 400 testers toegelaten, die groep is een tijdje geleden uitgebreid tot zo'n 1000.

Wat is nu de recente verandering?

Tot een dag geleden konden de testers die app gebruiken vanaf ieder beschikbaar netwerk, nu is het zo door Ziggo ingesteld dat die Android TV app alleen nog maar werkt als die app via een Ziggo eigen netwerk verbinding maakt.

Dus mensen die op een locatie met een KPN of andere provider dan Ziggo willen testen kunnen die Android TV app niet meer testen/gebruiken.

De app via de Play Store voor Android mobiele telefoons blijft wél gewoon werken, ook binnen de hele EU.

Ik was één van die testers die (ook) via een ander netwerk testte…."


en ook dit


"Niet fraai, dan heb je het wel héél netjes gezegd.

Ik wil graag reageren en uitspreken hoe ik het zie en voel:

Eerst waren er ca. 400 testers toegelaten tot deze Beta testgroep, die groep is een tijdje geleden uitgebreid tot ca. 1000.

Maar van die nu best grote groep zie ik hier de laatste maanden ongeveer slechts 20-25 mensen regelmatig inhoudelijk en met opbouwende feedback reageren, wel een heel klein percentage, lijkt me.

En wat wil nu het geval, net uit die toch al kleine groep van enthousiaste mensen wordt door deze actie een flink deel buitenspel gezet, en dat lijkt me behoorlijk contraproductief in deze fase van de test.

En vanuit technisch oogpunt vind ik persoonlijk deze keuze ook lastig uit te leggen:

Iedere Ziggo klant mag via een Android telefoon en/of tablet overal in Nederland en de EU kijken naar die programma's die in zijn of haar pakket zitten.

Maar, als je als dezelfde Ziggo klant via een device wat nu Android TV gebruikt wil kijken, mag je alleen nog maar thuis kijken?

Daarmee wordt de app en al het werk wat in die app gestoken is ineens gedegradeerd tot een soort Next box, maar dan zonder de hardware.

Die hardware heeft de klant dan al zelf betaald in de vorm van een Android TV of een Android TV box.

Naar mijn mening zou een begrenzing op het aantal gelijktijdige ingelogd devices een fraaiere oplossing geweest zijn.

Ik wil zeker niet zeggen dat wanneer Jantje van de brug springt de mensen bij Ziggo dat ook maar blindelings moeten doen, maar een vergelijk met bijvoorbeeld de aanpak die Canal Digitaal, NLziet, Netflix etc. gekozen hebben, had mogelijk ook bij Ziggo tot andere keuzes kunnen leiden.

Tot zover, ik moest het even kwijt.

Groeten,

Leo Kroonenburg"


Ik heb begrepen dat de mensen van Ziggo ook hier meelezen, ik ben benieuwd in hoeverre ze hun censuur ook hier willen laten gelden.

Groeten en succes,

Leo Kroonenburg
 
Fascinerend dat Ziggo dit zo snel weet te doen maar wel maandenlang bugs in de mediaboxen laat zitten. Prioriteiten...
Inderdaad. Precies dat.
Nu ik hier glasvezel heb, heb ik nog lang overwogen of ik Ziggo zou houden voor de TV, of over zou stappen naar CanalDigitaal, NLZiet, of TV via KPN. Uiteindelijk vanwege de prima CanalDigtaal app daar maar voor gegaan omdat ik er geen vertrouwen in had dat de AndroidTV app op tijd beschikbaar zou zijn. En dan zou nu ook nog blijken dat deze niet zou werken via mijn KPN glasverbinding?
Ik kan niet wachten op de retourdoos voor de Ziggo spullen....
 
Ik heb begrepen dat de mensen van Ziggo ook hier meelezen, ik ben benieuwd in hoeverre ze hun censuur ook hier willen laten gelden.
Dit forum is niet VAN Ziggo, dus in theorie hebben ze hier geen macht. De realiteit is wel dat Ziggo via dit forum ook adverteert, dus... Maar ik vermoed dat het allemaal wel mee zal vallen.
 
Recentelijk overgestapt naar Canal Digitaal. Kan het iedereen aanbevelen. Ziggo draait zijn klanten met een android tv een rad voor de ogen, en houdt ze al twee jaar aan het lijntje. Alternatieven genoeg. Kpn, canal digitaal, nlziet, enz.
 
Recentelijk overgestapt naar Canal Digitaal. Kan het iedereen aanbevelen. Ziggo draait zijn klanten met een android tv een rad voor de ogen, en houdt ze al twee jaar aan het lijntje. Alternatieven genoeg. Kpn, canal digitaal, nlziet, enz.

Canal digitaal bied geen fox sports en ziggo sport voor de android app aan, dan heb je een schotel abonnement nodig.
 
Omdat ik het leuk vind (en vanwege mijn eerdere beroep :-) ) ben ik ook Beta tester voor de NLziet app, overigens zonder dat daar een NDA voor nodig is.
Ook daar is nog wat klein werk te doen, maar kan in ieder geval probleemloos voor dagelijks kijken gebruikt worden.

Ik zie nog wel met welke provider we uiteindelijk doorgaan.
 
Canal digitaal bied geen fox sports en ziggo sport voor de android app aan, dan heb je een schotel abonnement nodig.
Canal Digitaal is ook voor android tv, of ik leef in dromenland. Ik kijk toch echt naar Canal Digitaal op mijn android tv.
 
Dus mensen die op een locatie met een KPN of andere provider dan Ziggo willen testen kunnen die Android TV app niet meer testen/gebruiken.
Ik vermoed dat ze toch bang zijn dat anders account sharing te interessant wordt.
Dat kan in principe ook met de normale Ziggo Go app, maar via Android TV op een echte TV wordt het wel heel makkelijk.
 
Terug
Bovenaan