NordVPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ozzymush

Forum Gebruiker
Berichten
6
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hoi,

Recent heb ik een NordVPN abo aangeschaft en de NordVPN app op mijn mobiel gezet.
Internet heb ik van Ziggo (all-in-1) en mijn mobiel is via de Wi-Fi met de router verbonden.

Over het algemeen heb ik geen problemen, maar als ik via het Ziggo netwerk probeer in te loggen bij b.v. Disney+ dan gebeurd er niets. Ik krijg wel de inlog pagina te zien, maar de muis pijl word geen handje als ik op de inlog knop ga staan.
Hetzelfde als ik b.v. bij Ziggo een pagina ophaal waar knoppen op staan, kan ik deze niet aanklikken.

Doe ik hetzelfde maar dan via 4G zijn er geen problemen. Schakel ik de NordVPN app uit zijn er ook geen problemen.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Over het algemeen heb ik geen problemen, maar als ik via het Ziggo netwerk probeer in te loggen bij b.v. Disney+ dan gebeurd er niets. Ik krijg wel de inlog pagina te zien, maar de muis pijl word geen handje als ik op de inlog knop ga staan.
Niet helemaal duidelijk, maar je hebt dit probleem dus eigenlijk alleen als je NordVPN hebt ingeschakeld?
In dat geval moet je het bij NordVPN zoeken.
Probeer eens 'CyberSec' uit te zetten bij de instellingen.
Zelfde kun je proberen met 'Obfuscated Servers', deze staat bij Advanced. Probeer die eens aan of uit te zetten.
 
IMHO: TCP setting aan zetten ?!?! Langzamer, maar meer betrouwbaar.
Waren er niet twee versies van de App, één via Play Store en één via NordVPN zelf. Had iets met advertentie-blok te maken.
 
@René,
Het probleem doet zich voor als NordVPN actief is EN de Ziggo site bezocht wordt. Buiten dat Disney+ ook niet werkt kan ik alle overige sites wel bezoeken. Die doen het gewoon.
Staat NordVPN uit zijn er geen problemen.

@labans,
Ik gebruik de app uit de Apple Store (iPhone) en maak gebruik van het IKEv2 protocol.
Als ik TCP (of UDP) selecteer gaat de verbinding naar OpenVPN en dat is nu net niet wat ik wil.

Wat ik zo vreemd vind is dat als NordVPN actief ik eigenlijk alleen last met Ziggo heb. Ook het ophalen en versturen van mails lukt dan niet meer.
Maak ik gebruik van een andere provider (mobiele telefoon op 4G van KPN) en een actieve NordVPN heb ik nergens problemen mee.

Update: Ik zal ook de vraag bij Mikrotik plaatsen. Ik gebruik nl de router om een vaste VPN te hebben, maar voor test gebruik ik nu mijn mobiel.
 
Maar waarom VPN gebruiken voor Disney+? Locatie of?
Of omdat de marketing van NordVPN zo goed werkt?
 
Mijn bedoeling is om altijd een VPN actief te hebben... voor al mijn apparaten, vandaar dat ik het via mijn router wil doen.
Dan valt Disney+ ook onder de VPN, evenals het ophalen en versturen van mail.

Zoals het er nu voor staat werkt de VPN deels naar behoren, m.u.v. de eerder genoemde problemen.

Het heeft niets met marketing te maken... ik loop er al een hele tijd mee rondloop om een vaste VPN te gebruiken... gewoon een beetje meer veiligheid en privacy... indien mogelijk...
 
Weet niet of het bij jouw VPN ook kan maar ik gebruik IPVanish, hiermee kan ik stellen dat bv op elke wifi behalve die van thuis(en zo kun je er meer instellen) de VPN actief is. Uiteraard is dat ook met 4G mogelijk.
 
ik loop er al een hele tijd mee rondloop om een vaste VPN te gebruiken... gewoon een beetje meer veiligheid en privacy... indien mogelijk...

Ieder zijn meug, maar van bijna alle diensten die je gebruikt worden logs gemaakt... of het nu Disney+ of wat dan ook is. Er valt toch altijd te achterhalen wat je doet? Alleen waarschijnlijk niet de route. De marketing van NordVPN doet het dus wel goed. Als je nu VPN gebruikt voor het spoofen van (geo)locaties, torrents, hmja, kan ik inkomen... welke browsers gebruik jij?
 
Dan valt Disney+ ook onder de VPN, evenals het ophalen en versturen van mail.

Dat Disney+ geblokkeerd word, is misschien nog te begrijpen want Ziggo zal de content waarschijnlijk alleen binnen zijn gebied mogen verspreiden van de eigenaar van het beeldmateriaal. Binnen de EU mag Ziggo tegenwoordig geen blokkade uitvoeren, maar bij VPN kent Ziggo de oorsprong niet en gaat uit voorzorg blokkeren om zelf geen contractbreuk te plegen. Is te begrijpen.

Mail bevreemd me, maar recentelijk waren er berichten dat het mailaccount van leden geblokkeerd was omdat ze de mail vanuit het buitenland benaderden. (Uit landen die op een verdachte lijst stonden) De beveiliging van Ziggo zag dat dan als derden zie probeerden een mailaccount te hacken. Misschien dat jij hier ook tegen een soort beveiliging aanloopt. Hackers vallen systemen vaak aan via anonimisatie netwerken. (tor, vpn etc) Hier zal de beveiliging dus sneller aanspringen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan