Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik blijf ook zeggen, onder veel gestelde vragen staat al vermeld dat dit wordt uitgebreid naar ruim 500.
Dus vermeld wordt het zeker wel, alleen niet op de beginpagina, dus misleiding, ik weet het niet.
Citaat: Vanaf 1 augustus zal de eerste selectie van nieuwe films op de Film1 website en Film1 app staan. En de komende maanden zal het aantal films bijna verdubbelen tot ruim 500 fims. Meer keuze en kijkplezier dus. We kunnen wel alvast een paar titels noemen die in ieder geval in augustus vertoond zullen worden: Braven, An Ideal Home, The Spy Who Dumped Me, All the Devil's Men, A Simple Favor, Sicario: Day of the Soldado, Captain Phillips, Pixels, The Green Hornet, Chappie.
@Meeterea Ik citeer: Voorbeelden van misleidende reclame
Veel voorkomende vormen van misleidende reclame zijn onder andere:
Onware mededelingen
Onvolledige mededelingen
Suggestieve mededelingen
Onware mededelingen
Een fietsfabrikant die ten onrechte beweert dat zijn fiets de eerste fiets met verlichting zonder dynamo is, terwijl dit onwaar is, is een onware mededeling. Overigens geldt niet dat elke suggestie, zoals de opvallende vermelding van “Nr. 1” op de verpakking van sauzen, direct misleidend is. De consument weet in het algemeen dat dit niet waar hoeft te zijn.
Net beslissing van de Stichting Reclame Code Nederland ontvangen i.v.m. mijn klacht over het misleiden van consumenten op de website van Film1.
Het oordeel van de Commissie
In de uiting staat: "Keuze uit meer dan 500 films". Volgens klager klopt dit niet en zijn er maar 167 films te zien. Nu adverteerder dit niet heeft weersproken - het verweer kan worden beschouwd als een erkenning van de klacht dat er niet 500 films te zien zijn. - gaat de Commissie ervan uit dat ten tijde van het indienen van de klacht geen 500 maar 167 films op Film1 waren te zien. Om die reden is onjuiste informatie verstrekt over de voornaamste kenmerken van het product, als bedoeld onder b van artikel 8.2 van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Nu de gemiddelde consument er bovendien toe kan worden gebracht een besluit over een transactie te nemen, die hij anders had niet genomen, is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC.
Gelet op het bovenstaande wordt als volgt beslist.
De beslissing van de Commissie
De Commissie acht de reclame-uiting in strijd met artikel 7 NRC. Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.