Coax kabel niet geschikt?

Ocin

Forum Gebruiker
Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zeer tevreden met de Next. Vorige week de tv op de slaapkamer aangesloten met een CI+ kaart erin. Ook deze werkt na tevredenheid. er zit een versterker tussen omdat de afstand naar boven behoorlijk lang is. Echter heb ik in de woonkamer mooi helder beeld, alleen Netflix is niet helder. het beeld is een beetje korrelig. Zou dit kunnen komen doordat de coax kabel van de versterker naar de Next box niet geschikt is? Dit is een oude kabel die nog van de mediabox XL afkomt. Ik ben best bereid een nieuwe kabel te kopen maar moet wel zeker weten dat dit het probleem dan oplost.
 
Bij mediaboxen hebben wij het over digitaal signaal en dat is goed of niet. het kan in ieder geval geen korrelig, wazig of andersoortig beeld geven. Hooguit krijg je bij signaal op de grens van goed / slecht blokjes.

Als alle zenders goed beeld hebben, maar Netflix niet denk ik eerder aan internet. Bij een lage snelheid schakelt Netflix terug naar een lagere resolutie.
Is de Next met internetverbonden via een kabel, of via Wi-Fi? In het laatste geval om te testen eens aansluiten via een kabel.
 
@Ocin wat laat je mediabox next zien als je onder diagnostiek kijkt.

2019-08-10 18.10.05.jpg


2019-08-10 18.03.25.jpg



2019-08-10 18.09.54.jpg


edit = foto aangepast
 
Laatst bewerkt:
Freewillie, precies hetzelfde als jouw bijgevoegde foto's.
 
Volgens mij maakt Netflix geen gebruik van coax. Dus zou het in de TV instellingen of de combinatie Netflix app op de Next zoeken. Hoe is Netflix op je andere Next? En als die goed is kun je de boxen een keer omwisselen?
 
Je kunt op 3 manieren naar Netflix kijken:
-Via kanaal 161, volgens mij via coax
- Via de app op de next box , volgens mij via internet
-Via de app op je smart tv, via internet
 
Terug
Bovenaan