Helpdesk vraagt om geboortedatum

twigger

Forum Gebruiker
Berichten
2.154
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wat ik vreemd vind, ik heb nog nooit mijn geboorte datum hoeven doorgeven aan de helpdesk, alleen postcode en huisnummer maar geboorte datum werd nu ook gevraagd.
 
Laatst bewerkt:
Dat vroegen ze van het weekend ook aan mijn vriendin... mijn geboortedatum. Ze vroegen nog net niet mij aan de lijn ter bevestiging...
 
Ik zie hier een andere naam staan, in het kader van de AVG verbreek ik nu de verbinding ;D

Vind een verificatie zelf wel prettig, vragen ze bij m'n verzekering en bank ook gewoon. En eigenlijk bij meer instanties nu ik er over nadenk. Eerder gek dat Ziggo eerder geen geboortedatum vroeg dan... Waterdicht is het nooit, maar een klein beetje extra verificatie kan geen kwaad. Je voorkomt in ieder geval dat ze ondanks twee keer vragen alsnog de postcode niet verstaan (N? M?) en heel iemand anders een nieuwe mediabox sturen... Maar als je telefonie van Ziggo hebt herkennen ze natuurlijk sowieso je nummer neem ik aan.
 
Van alle keren dat er effectief iets gedaan moest worden. Wijzigingen uitvoeren op welk vlak dan ook dan wordt mij in elk geval wel altijd om de geboortedatum en postcode huisnummer gevraagd. Ik waardeer dit juist want dan weten beide partijen dat we over de juiste aansluiting praten.
 
In mei is aan mij bij het omzetten naar de Next alleen postcode en huisnummer gevraagd. De weken daarna nog een paar keer gebeld o.a. voor een retour doos en dat ging op dezelfde manier.

Vraagt men een datum van geboorte als extra zekerheid of het om de juiste klant gaat die aan de lijn is... prima hoor.
 
Bij het (gratis) ophalen van een Humax 5500c vragen ze zelfs om een legitimatie. En terecht natuurlijk, anders wordt hun hele voorraad leeggeroofd.
 
Terug
Bovenaan