Media XL box werkt niet

Anita Wester

Forum Gebruiker
Berichten
2
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb inmiddels al drie Horizon/media XL boxen geprobeerd maar blijf storingen, vastlopers, niet opnemen, vast lopen in opgenomen programma's krijgen. Kortom een drama. Zou als één van de eerste een nieuwe box krijgen (Next) maar tot op heden niets. Nu weer problemen met onze mediabox XL maar wat kan ik krijgen een andere media Box XL. Want voor de Next moet ik extra betalen en activatiekosten. Lopen meer klanten van Ziggo hier tegenaan. Hadden altijd het duurste abonnement maar enige service van Ziggo terug is heel ver te zoeken. Weet iemand van jullie een oplossing zodat ik eens een avond relaxed kan TV kijken.
 
hoe is de signaalkwaliteit en sterkte?
diverse jaren een horizonvervuiling gehad zonder problemen werkte deze goed. Wel aop en bedrading vervangen.
Probeer eens rechtstreeks op je app aan te sluiten.

verder is de next al enige tijd leverbaar. Leg je probleem eens voor bij @Webcare Ziggo mogelijk dat zij meer voor je kunnen betekenen.
 
Dank je wel voor je reactie. De sterkte is prima en kabels ook volgens de vele monteurs die al langs geweest zijn. De boxen werken niet goed volgens de monteurs. Maar daar blijf ik dus de dupe van helaas.
 
Als de mediabox xl niet goed zou werken hadden ze deze terplekke moeten omruilen Voor een goed exemplaar.

hebben ze bijv. Ook het aop punt al nagemeten of er goed signaal binnenkomt. Dit is iets anders dan een goed signaal op je box hebben.
Bij mij zijn er ook enkele monteurs geweest en de een meet wel en de ander weer niet. Ook bij de monteurs zitten er specialisten bij die meer weten dan de ander net als hier kun je probleem eens voorleggen bij @Webcare Ziggo door een pm te sturen. Klik maar eens op @Webcare Ziggo je ziet dan de optie voor een privé conversatie
 
Meest waarschijnlijk zijn deze problemen toch signaal gerelateerd. Of de box moet te warm worden maar dat merk je vrij snel.

Het probleem met monteurs is dat een signaal meting overdag maar een moment opname is. Dat zegt niks over de rest van de tijd.

Wat versta je onder storingen, heb je blokjes in het beeld..?
 
Kun je eens inloggen met een laptop op je MediaboxXL? Verbind je laptop (of PC) met een UTP kabel aan de box, ga naar het ip-adres van de Mediabox in je browser (https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#/met-een-netwerkkabel/ of als je hem hebt opgenomen in je thuisnetwerk, check het IP via Menu-Opties-Mijn Thuisnetwerk-Status Thuisnetwerk LAN-IPv4 Standaard Gateway). Login met gebruikersnaam admin en wachtwoord admin. Check dan je downstream- en upstream waardes en post ze even hier. Herhaal dit proces ook als je direct op het AOP zit.

Monteurs zijn niet altijd te vertrouwen als ze alles doormeten. Ik heb weleens een monteur gehad die mij vertelde dat het signaal prima was voor een functionerende box terwijl ik maar 2 upstream kanalen had van 49.5 dBmV, direct op het AOP aangesloten. Monteur liep doodleuk weg terwijl de Connectbox modem wel prima waardes toonde, onder geen beding had ik recht op een nieuwe Mediabox. Ik stuurde een screenshot naar Ziggo Webcare op Twitter en 2 dagen later had ik een nieuwe box.
 
Ze zit in Fziggo gebied @Knurk . Ik dacht dat je daar je mediabox xl sowieso niet in je netwerk moest opnemen. En er voor zorgt dat de wifi van de mediabox uit staat. Dat ze verbinding maakt met de mediabox is wel een goed idee, maar meer om te checken of die wifi wel uit staat.
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je nog steeds je upstream en downstream waardes uitlezen.
 
Anita kan beter eerst vertellen of ze een apart modem heeft en welk abonnement.
 
@Anita, probeer jouw box eens bij vrienden of buren, dan kom je er gauw achter of het aan de box ligt of aan je aansluiting (zo heb ik het ook eens gedaan om de fout te lokaliseren en bleek het de aansluiting te zijn. Rotte kabel naar het AOP).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan