Status
Niet open voor verdere reacties.
PCM, Box decodeerd zelf het geluid en zendt het in een gangbaar formaat naar de audio uit, je reciever of tv hoeft niks meer te doen (wordt meestal gebruikt icm recievers/tv's die geen ondersteuning bieden voor het zelf decoderen van (HD) audioformaten).
bij BitStream is het meer een passthrough en daarbij negeert de box de decoder mogelijkheden voor audio en wordt het signaal ongecodeerd doorgestuurd naar de receiver of home cinema set. De set of receiver zorgt er vervolgens met eigen decoders voor dat het signaal omgezet naar een bruikbaar signaal voor de versterker en speakers.
Het belangrijkste is dat PCM beter klinkt dan dat nep 5.1. Ik gebruik dolby/DTS alleen bij content zoals concerten op mijn externe HDD via mijn tv maar soms schakel ik toch weer naar PCM want ook bij concerten klinkt Dolby niet altijd even mooi.
 
Ik las in het Community forum dat er 17 juli een update komt ivm de slechte beeldkwaliteit:


Ik ga niet te vroeg juichen want iemand van de helpdesk vertelde dat en dat is niet altijd betrouwbaar.
We zullen het snel weten.
 
Laten we positief blijven en hopen dat er een verbetering komt van de beeldkwaliteit. Of dat je zelf de scherptefilter aan/uit kan zetten.
Dan kan iedereen zelf beslissen wat hij/zij wil.
 
Ziggo moderators hebben dit zelf nergens vermeld. Dus eerst zien dan geloven. ;)
 
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk om de bug dat de box de 1080 instelling niet onthoudt en elke keer terugspringt naar 4K. Maar ik laat me graag verrassen.
 
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk om de bug dat de box de 1080 instelling niet onthoudt en elke keer terugspringt naar 4K. Maar ik laat me graag verrassen.
Nee, gaat duidelijk over de beeldkwaliteit zoals je in dat bericht op het Community kan lezen.

Dit dus:

"De Next laat minder detail zien. Het lijkt alsof er een soort instagram filter over gaat waardoor alles een soft focus krijgt. Dit is denk de upscaling waar ik elders over lees. Ik heb met ziggo gebeld en zij erkennen het probleem. Op 17 juli zal een update komen die dit probleem zou moeten verhelpen. "
 
Het belangrijkste is dat PCM beter klinkt dan dat nep 5.1. Ik gebruik dolby/DTS alleen bij content zoals concerten op mijn externe HDD via mijn tv maar soms schakel ik toch weer naar PCM want ook bij concerten klinkt Dolby niet altijd even mooi.

Er zit qua kwaliteit geen verschil in het signaal wat doorgegeven wordt. Wat jij persoonlijk beter vindt klinken moet je nemen natuurlijk. Het gaat er puur om welk apparaat het geluid gaat decoden met deze twee opties. Als jij vindt dat PCM, en dus de next in dit geval, je een beter geluid geeft dan als je je reciever of tv het laat doen, dan moet je dat lekker aanzetten. Het ligt dus niet aan het signaal wat echt of nep is maar het ligt eraan welk apparaat jij het werk laat doen en welke het dus in jou oren het beste doet.
 
@twigger ja ik heb het ook gelezen maar de gemiddelde know-how van de telefonische helpdesk laat meestal wat te wensen over. De helpdeskwerker hoort een klacht over beeldkwaliteit en upscaling, ziet dat er een bug is met 1080/4K die verholpen gaat worden en zegt dan vrolijk dat het probleem van de klager spoedig verholpen zal zijn. Compleet speculatief van mijn zijde natuurlijk.
 
Er zit qua kwaliteit geen verschil in het signaal wat doorgegeven wordt. Wat jij persoonlijk beter vindt klinken moet je nemen natuurlijk. Het gaat er puur om welk apparaat het geluid gaat decoden met deze twee opties. Als jij vindt dat PCM, en dus de next in dit geval, je een beter geluid geeft dan als je je reciever of tv het laat doen, dan moet je dat lekker aanzetten. Het ligt dus niet aan het signaal wat echt of nep is maar het ligt eraan welk apparaat jij het werk laat doen en welke het dus in jou oren het beste doet.
ik weet dat er geen verschil in de kwaliteit van de doorgifte zit maar het dolby signaal klinkt gewoon niet mooii via mijn Sony receiver. En daarom gebruik ik dus pcm omdat pcm ongecomprimeerd is, zoals het dus ook doorgegeven wordt zover ik het tenminste heb begrepen Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
@twigger ja ik heb het ook gelezen maar de gemiddelde know-how van de telefonische helpdesk laat meestal wat te wensen over. De helpdeskwerker hoort een klacht over beeldkwaliteit en upscaling, ziet dat er een bug is met 1080/4K die verholpen gaat worden en zegt dan vrolijk dat het probleem van de klager spoedig verholpen zal zijn. Compleet speculatief van mijn zijde natuurlijk.
Daarom geloof ik het pas als ik het zie want ik weet zelf uit ervaring dat je niet altijd alles serieus moet nemen wat de helpdesk zegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan