Geheim nummer opeens zichtbaar voor anderen

Site en praktijk zijn 2 dingen. Toen ik overstapte heb ik de optie gehouden en aangegeven dat ik niet in de papieren gids wilde staan niet in de digitale versie. En zo staat het ook in mijn Ziggo vermeld. Maar de praktijk is dus dat ik gewoon te vinden ben. Hierover geklaagd en helaas dat kan niet aangepast worden. Immers ik sta al vermeld met een geheim nummer.
Tja een geheim nummer wat in de gids staat, wat een reactie van Ziggo echte …… daar.
 
Geheim nummer en anoniem bellen lijken toch twee onafhankelijke grootheden te zijn. Ik heb geheim nummer aanstaan in mijn Ziggo en ben ook niet te vinden in de digitale gids. Mijn nummer is wel zichtbaar bij anderen als ik die bel. In de uitleg over anoniem bellen van Ziggo staat alleen info over eenmalig anoniem bellen. Ook in mijn Ziggo kan ik nergens een optie vinden om anoniem bellen permanent aan te zetten. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Pas nog mijn abonnement veranderd i.v.m.next en ik kreeg 3 vragen betreft telefoonnummer.
In mijn eigen woorden:
1 - wel / geen vermelding in papieren en online telefoongidsen
2 - wel / niet nummer meesturen naar degene die je belt
3 - jouw telefoonnummer wel / niet zichtbaar op factuur van degene die je hebt belt
Hebben ze niet gevraagd
 
Ik heb gebeld, kan 3 werkdagen duren voordat het weer actief is. Ik dacht dat het lang zou duren :o
Komt inderdaad door pakket wijziging.
 
Je kunt het volgens Ziggo ook zelf regelen, in Mijn Ziggo maar of dat ook goed werkt?.

Anoniem bellen standaard aan- of uitzetten
Direct Anoniem bellen aan- of uitzetten in Mijn Ziggo.
Log in op Mijn Ziggo

Ben je ingelogd? Klik op het tabblad Bellen.
Klik op Instellingen.

Bij de optie Geheim nummer kun je kiezen of je wel of niet in de telefoongids wil staan.

Klik vervolgens op Wijzigingen opslaan. Het duurt nu maximaal 24 uur voor je wijziging actief is.
 
De optie Anoniem bellen standaard aan- of uitzetten staat daar niet bij.
Enkel deze otpie:
 

Bijlagen

  • sasa.png
    sasa.png
    7,2 KB · Weergaven: 189
Laatst bewerkt:
De optie Anoniem bellen standaard aan- of uitzetten staat daar niet bij.
Enkel deze otpie:
Ziggo gebruikt wel heel erg verwarrende teksten op de site, als je hier op de link Geheim nummer klikt
krijg je de info die hier boven staat.
Ze gebruiken de termen Anoniem en Geheim, maar op hun eigen site is Geheim ineens weer Anoniem.
Ziggo Anoniem bellen-button Geheim nummer: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/anoniem-bellen#
 
Terug
Bovenaan