Ontvang geen mail meer van @home account

Kan beiden in mail @Briolet imap of pop
Natuurlijk kan beide, want anders had ik die vraag niet gesteld. Als je het gebruikte protocol weet, kun je een aantal dingen uitsluiten. Ik gok dat pop3 gebruikt wordt, waardoor de spabox niets laat zien, maar zoals gezegt, wordt het nodeloos gespeculeer zonder het gebruikte protocol te kennen.

@J. de Boer Waarschijnlijk zie je die doorhalingen alleen als webmail de dingen niet verplaatst, maar als een cliënt de dingen verplaatst. In webmail zie ik de mail dan nog in de oude postbus met een streep erdoor. Ik kan het wel bekijken door op het doorgehaalde bericht te klikken, omdat de mail er wel is, maar in een andere postbus.

Staat hij bij TS niet gewoon is de spamfolder of prullenbak?
 
Ja, dat laatste vroeg ik mij dus ook af.

Wat dat doorhaal-verhaal betreft snap ik het nog steeds niet. Er zijn toch maar twee partijen, provider en klant (cliënt) en ik ben toch die cliënt? Van nog een tussenschakel is geen sprake. Welnu, wat ik ook verwijder of verplaats naar een andere map, ik zie in de lijst nooit doorgestreepte berichten, ze verdwijnen gewoon zonder meer bij delete. Onverschillig of ik dit doe in een imap- of in een pop3-account (we hebben ze allebei). Wat me dan ook rest is alleen maar verbazing dat ik na al die jaren iets tegenkom waar ik nooit eerder iets van heb vernomen. Ik mis het trouwens ook niet.
 
…Er zijn toch maar twee partijen, provider en klant (cliënt) en ik ben toch die cliënt? …

ah, verschillende percepties. Met cliënt bedoelde ik de mail-cliënt. De server bij Ziggo is de host en de mail programmas die het daar ophalen zijn de cliënten.

wat ik ook verwijder of verplaats naar een andere map, ik zie in de lijst nooit doorgestreepte berichten,

Dat is interessant omdat ik juist dacht dat ze altijd doorgestreept waren. Dat geeft wel licht in het geval van TS. Ik heb mezelf eens twee mailtjes gestuurd. Vervolgens het ene mailtje mat Apple Mail in de prullenbak gezet en het tweede mailtje met Thunderbird in de prullenbak geplaatst.
Als ik dan met Ziggo webmail kijk, zie ik dat mailtje wat Apple Mail gewist heeft nog steeds doorgehaald staan in de inbox. Dat mailtje wat Thunderbird gewist heeft, zie ik niet meer in de inbox van webmail. In the trash zie ik ze wel beiden staan. Blijkbaar zijn er meerdere methoden van wissen. Omdat TS ook Apple mail gebruikt en ze doorgehaald ziet staan, lijkt het me heel aannemelijk dat het Apple Mail is die de berichten bij hem gewist/verplaatst heeft.
 
Dan is het inderdaad wat ik heel voorzichtig al veronderstelde, Apple.
Nooit contacten mee gehad, dus helemaal verklaarbaar dat ik er nog nooit iets van had vernomen. Mijn mailprogramma is Windows 10 mail.

Als ik je goed begrijp heeft het gebruikte mailprogramma dus, wat ik niet wist, ingeval van IMAP invloed op de weergave in webmail. Bedankt voor de reactie.

PS:
Overigens, vergeet het vinkje ook niet dat je wel of niet kunt plaatsen bij b.v. een pop3-programma als Thunderbird om wel of niet een kopie van het bericht achter te laten op de server. Ten overvloede ook een proefje gedaan met even een testmail te sturen daar de pop3-cliënt Thunderbird van uit mijn Windows 10 mail IMAP. Op de bestemming meteen verwijderd maar in webmail nog gewoon zichtbaar en niet doorgestreept.
Kortom, voor mij nu echt helemaal duidelijk. Ik hoop voor TS ook met de spam-map of map verwijderde items.
 
Laatst bewerkt:
Mijn email is ingesteld op IMAP.
Ik zou POP kunnen proberen.......

Mijn doorgehaalde berichten staan bij de 'Postvak In'
 
Nee, geen pop gebruiken. Ik wilde alleen zien of het probleem door pop kwam. Bij imap zie je alle mappen die ook in webmail staan. Gezien het bovenstaande verhaal over doorhalingen, kan het niet anders dan dat Apple mail deze berichten verplaatst of wist.

Weet je zeker dat ze niet in een andere postbus staan (trash of spam?). Zo niet, kijk eens bij instellingen -> reclame en dan onderaan bij de button 'geavanceerd" Je ziet dan een soortgelijk dialoog:

Schermafbeelding 2019-06-15 om 10.30.24.png

Kijk onderaan of je daar niet ingesteld hebt om spamberichten te verwijderen. Het kan gebeuren dat een bepaalde gebruiker plots als spammer gezien wordt als hij een paar gekke berichtjes verstuurd heeft. Om dat te voorkomen heb ik zelf ingesteld dat als een afzender in mijn adresboek staat of als ik er zelf ooit een mail naar toe gestuurd heb, het bericht nooit naar de spambox verplaatst wordt.
 
Of juist een nieuwe regel maken om dit @home emailadres in een specifieke map te plaatsen.

Heb ik met enkele e-mailadressen gedaan die steeds in de spammap terecht kwamen.

Tevens aangemerkt als veilige afzender.
 
Ik dacht ook aan verwijdering van spam / besmette mail en daarom ook mijn vragen over vreemde tekens in onderwerp, links in de mail en of berichten van de afzender op een ander email adres wel gewoon aankwamen in de email client want dat gaat via een ander filter.
Gewoon voor de hand liggende zaken om te testen.
 
Mijn email is ingesteld op IMAP.
Ik zou POP kunnen proberen.......

Mijn doorgehaalde berichten staan bij de 'Postvak In'
Kan het zijn dat het verschil tussen pop3 en IMAP niet helemaal duidelijk is?
Zo ja, het voornaamste verschil is dat bij pop3 je een e-mailbericht fysiek naar binnen haalt op de PC, bij IMAP is dat niet het geval, IMAP leest alleen maar de berichten op webmail.

Zoals is geadviseerd, kijk in de map verwijderde items of in de map spam.
 
Laatst bewerkt:
Mails staan niet in een andere map. Ik heb ook 'Reclame' bekeken en zie niets bijzonders.
Ik zal eens een nieuwe regel maken en zien of dat werkt.
 
Terug
Bovenaan