Verwarrende email over verhoging tarieven

UglyDude

Forum Gebruiker
Berichten
223
Hoi,

Vandaag een mail ontvangen van Ziggo met daarin de jaarlijkse verhoging. Erg verwarrend is het stukje over je telefonie, zie hieronder.

Ik neem Volop Bellen af dus ik begreep niet wat er met een "bundel" werd bedoelt. Mijn eerste belpoging werd door de Ziggo medewerkster onderbroken en wel omdat zij de verbinding verbrak. Ze wist ook werkelijk niet waar ze het over had. Maar goed, een tweede poging leverde meer op: het blijkt dat als je Volop Bellen afneemt en je zou daar vanaf stappen, je te maken krijgt met onderstaande verhoging. Nu ik dit schrijf realiseer ik me dat de mail nog steeds onduidelijk is ook al dacht ik het eerder te begrijpen.
Het tarief van het Volop Bellen pakket stijgt met 1,00 per maand.
Er verandert niets aan bellen binnen uw bundel, buiten uw bundel veranderen de tarieven wel.
o Binnen EU: het tarief voor bellen naar vast en mobiel wordt standaard 23 cent per minuut. Het starttarief van 12 cent vervalt, net als de toeslag van 25 cent voor bellen naar mobiele nummers.
o Overige internationale landen: het starttarief stijgt met 1 cent. Voor Noord-Amerika, Australië & Nieuw-Zeeland stijgt ook het minuuttarief met 1 cent.
 
Het lijkt me vrij duidelijk: de prijs van het Volop Bellen pakket (ook wel bundel genoemd) stijgt met EUR 1,00 per maand.
De Volop Bellen bundel houdt in dat je gratis kan bellen naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland en daar veranderd niets aan.

Wat wel veranderd zijn de tarieven buiten je pakket/bundel en dat is als je gaat bellen naar een nummer buiten Nederland in de EU of alle andere niet-EU landen.

Dus je gaat 1 euro per maand meer betalen voor Volop Bellen en daarvoor kan je nog steeds onbeperkt bellen naar vast en mobiel in Nederland. Buiten Nederland gelden andere tarieven dan vroeger.
 
Voor "gratis" bellen betaal je wel straks € 11,95 per maand.

Bellen via mobiel is dan al veel goedkoper. Het simpelste abonnement kost € 2,50 doe je daar € 1,50 bij, bel je ook nog eens onbeperkt. totaal € 4,00.
 
@til: Het is niet duidelijk als men spreekt over een bundel en hiermee, zonder dit te melden, het pakket Volop Bellen bedoelt. Want zo heette het namelijk voorheen, een pakket! Los van de verwarring; het is een belachelijke verhoging die niet in verhouding staat tot het gebruik er van.
 
Er zijn waarschijnlijk nog Avond en Weekeinde "bundels". Daar kan je binnen of buiten zijn.

Ook meerdere "pakketten", zoals hier nog "Volop Bellen Internationaal". Daar blijf ik altijd "binnen".

Daarom het ik ook weer een ander bericht gekregen.

•​
Uw internet- en tv-pakket gaat met 2,50 per maand omhoog.​

•​
Vast bellen binnen uw bundel blijft hetzelfde, voor bellen buiten uw bundel veranderen de tarieven wel.
o Binnen EU: het starttarief voor bellen naar vast en mobiel wordt verhoogd met 1 cent. De toeslag van 25 cent voor bellen naar mobiele nummers vervalt.
o Overige internationale landen: het starttarief stijgt met 1 cent. Het minuuttarief voor Australië, Nieuw-Zeeland & Monaco stijgt met 1 cent.​



Toch denk ik ook na wat @piente stelt.
Bij Vodafone heb ik al 100 EU belminuten. Voor de kosten van VBI kan ik nog 3 x 100 EU minuten kunnen kopen.
Met 200 totaal waarschijnlijk al.
Dan moet ik wel alles per mobiletelefoon gaan doen. Dat ben ik op mijn leeftijd niet gewoon.
 
Voor mijzelf is het niet handig om alles op de mobiel te doen. Juist de "ouderen" bellen mij. Door mijn verenigingswerk (welke laat zich gemakkelijk raden) willen ze mij op de hele dag en avond kunnen bereiken. Door mijn werk op een alarmcentrale kan dit niet goed uitkomen. daarom houden wij dit nog gescheiden door een vaste aansluiting. Degene die wel mijn mobiele nummer hebben gebruiken dan weer WhatsApp.
 
Heb je misschien een link voor die voor die € 1,50 erbij....ik kan dat nergens vinden.



2019-05-24_20-49-25.png
 
Voor mijzelf is het niet handig om alles op de mobiel te doen. Juist de "ouderen" bellen mij. Door mijn verenigingswerk (welke laat zich gemakkelijk raden) willen ze mij op de hele dag en avond kunnen bereiken. Door mijn werk op een alarmcentrale kan dit niet goed uitkomen. daarom houden wij dit nog gescheiden door een vaste aansluiting. Degene die wel mijn mobiele nummer hebben gebruiken dan weer WhatsApp.
Heb ik ook, ik ben bereikbaar.
Maar terugbellen doe ik dan mobiel ;)
 
Terug
Bovenaan