Klantenservice horen de Nederlandse taal goed te beheersen

Laten we blij wezen dat de klantenservice nog niet naar India verhuist is ;)
(Overigins ben ik de laatste keer dat ik contact had perfect geholpen door iemand met een zwaar buitenlands accent)
 
Jammer, ik dacht dat dit en serieus forum was.
Maar gezien de belachelijke opmerkingen laat ik dit " Forum " maar links liggen.
En bij deze verwijder ik dan ook alles.....
 
Wat moet er dan gedaan worden? Mensen een taalcursus geven? Er zal gerust een sollicitatiegesprek aan voorafgegaan zijn.
Je had ook gewoon het gesprek kunnen afsluiten en opnieuw bellen. Er zijn meer medewerkers ;), maar dat is vast niet bij je opgekomen.
En om luchtig af te sluiten... soms moet men gewoon niet denken. En hier zal je het mee moeten doen.

Gegroet!
 
Bij PostNL hetzelfde probleem. Als bewoner van Salland verwacht ik dat een helpdesk Nederlands of Sallands spreekt. Maar tegenwoordig heb je algemene nummers en kom ik vaak bij een helpdesk in Friesland uit. En dan neemt regelmatig een Fries sprekend persoon op. Of in elk geval iemand die Nederlends spreekt met een Friese tongval.

Dat kan natuurlijk niet. Als je met een landelijke helpdesk werkt, behoort het personeel ABN te spreken.

Er bestaat geen provincaal Limburgs accent, het stereotype onverstaanbare Limburgs accent komt veelal uit zuidlimburg, de rest van Limburg verstaat dat ook niet. Dit is met alle provincies, er is geen provinciaal accent en dialect en accent is niet hetzelfde.
Dat callcenter wat in opdracht van Ziggo werkt, is niet een callcenter. Het zijn verschillende in meerdere provincies.
Het neutraler Nederlands spreken, zou inderdaad verplicht moeten zijn. Een standaard Nederlands accent bestaat sowieso niet. Het moet wel verstaanbaar zijn.
 
en juist in Zuid-Limburg zit éen van de callcenters waar Ziggo mee samenwerkt, net zoals in Paramaribo, Zoetermeer, Amsterdam, Rotterdam en zo kan iknog wel even doorgaan. Het kan ook andersom een klant van Ziggo die in een onverstaanbaar dialect tegen de volledig abn sprekende medewerker loopt te brallen
 
Weet je het zeker dat het call bureau in Nederland staat.
Vaak staan de call bureau's in het buitenland en deze mensen hebben géén idee van onze gebruiken en gewoonten.
Het gaar Ziggo óók niet om de kwaliteit maar om het geld= kwantiteit
 
Weet je het zeker dat het call bureau in Nederland staat.
Vaak staan de call bureau's in het buitenland en deze mensen hebben géén idee van onze gebruiken en gewoonten.
Het gaar Ziggo óók niet om de kwaliteit maar om het geld= kwantiteit

Ze staan allemaal in Nederland.
Call bureau


Kan ook als je het perse wil weten de vacatures zoeken van call center medewerker Ziggo. Dan komen die plaatsen erbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer, ik dacht dat dit en serieus forum was.
Maar gezien de belachelijke opmerkingen laat ik dit " Forum " maar links liggen.
En bij deze verwijder ik dan ook alles.....
Ik vind dit een wat vreemde opmerking, want dit is niet een forum dat verzorgd wordt door Ziggo. Het enige wat je dan ook kan verwachten is dat je ervaringen worden beaamd, of juist opmerkingen zoals "dat is niet mijn ervaring". Met meer dan je hart luchten kun je hier dan ook niet terecht, want niemand van de forumleden kan hier ook maar iets aan doen. Voor een serieuze klacht moet je dan ook bij de klantenservice van Ziggo zijn.
 
Terug
Bovenaan